VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: røed på mai 12, 2010, 21:23:29 pm



Tittel: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: røedmai 12, 2010, 21:23:29 pm
jeg har nå overhalt min 1600 motor, den går som en klokke på tomgang men den gir helt opp når man kjører på over 2000 apm, den dør ikke men blir helt daff, går fint opp til 2000  ??? noen forslag? og gassvaieren er som den skal ja.


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: GeirHmai 12, 2010, 21:31:59 pm
Gassertrøbbel, har du en annen liggende, så prøv den, evt rengjør den du har.
Sjekk dyser!


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: Squarebackmai 12, 2010, 21:58:35 pm
og selvsagt stifteåpning og ikke for sen tenning, men det har du vel sjekket?


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: røedmai 12, 2010, 23:22:08 pm
har en ny fordeler, stift er i orden og teninga er riktig, har byttet alle pakningene i forgasseren samt renset den, det er 0 kraft i oppoverbakkene og den humper og dumper oppover i 30 kmt


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: GeirHmai 13, 2010, 00:03:36 am
Har du rett tenningsrekkefølge da?
Kjenn på eksosrørene dine ved toppene (forsiktig sannsynligvis varmt) er alle 4 varme?
Evt dobbeltsjekk pluggledninger.
Tenningsrekkefølge står på dynamofoten.


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: Kim Larsenmai 13, 2010, 00:17:14 am
Kanskje toppene er løse :o Må dras til.Grei på tomgang og null komp/kraft ved belastning.
Starter motoren "lett" da??


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: røedmai 13, 2010, 00:35:19 am
starter lett, toppene er skrudd til med moment i riktig rekkefølge osv, eksos røra er varme. men hvis kompen er dålig ville man kunne rust den til over 2000 ivertfal, men det går ikke ???


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: Squarebackmai 13, 2010, 05:08:12 am
Om forgasser og fordeler ikke er orginale så trenger Ikke alt "matche" like bra...Fortenningen kan da bli feil om en kun stiller statisk etter tenningsmerket. Reimhjulet kan være byttet også. Evt slakk - slitasje i overføringen til fordelerdrevet kan også lure en litt noen ganger...


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: Squarebackmai 13, 2010, 05:36:17 am
Hovedysen bør du sjekke...Fordelerlokk og rotor kan være en feilkilde noen ganger.  Ventiler har riktig klaring? Overhalte motorer kan trenge en ny justering etter at alt har "satt" seg.


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: Formula Veemai 13, 2010, 10:20:56 am
Hva med vakumklokka? Trekker denne riktig?


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: røedmai 13, 2010, 11:11:06 am
fordeleren er en mående gammel så den er ikke slitt, det er en orginal forgasser på motoren, og det er ikke vakum på fordeleren.
hullet i forgasseren hvor den slangen skulle vært er sefølgelig tettet



Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: Panmai 13, 2010, 11:47:58 am
På original motor med original gasser anbefales gjerne original fordeler med vakuumfortenning. Spray gjerne med startgass for å utelukke falskluft.


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: røedmai 13, 2010, 16:14:11 pm
ville den oppført seg son hvis den var varmeskjert ? sjekket ventiler stiften og falsk luft i dag, alt stemte. det er en fordeler som ble anbefalt av hotshop til orginal 1600 motor, gikk fint før jeg skrudde motoren i deler, så fordeleren skal vike fint


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: TEHmai 13, 2010, 16:25:24 pm
Splitta du blokka ved jobben på motoren? Kanskje drevet ditt ble feil vei? Da må du bytte om på pluggledningene.


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: røedmai 13, 2010, 16:31:04 pm
nei bare sylinderne og toppene


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: Bj?rnmai 13, 2010, 16:46:20 pm
Er ikke pluggledningene som ligger intil hverandre? Gjør som regel ikke noe, men var borti en bmw som de gjorde det på, og da ble det tull!


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: røedmai 13, 2010, 17:25:51 pm
pluggledningene ligger jo i de klemmene som de ligger i orginalt, så de er intil verandre. men det skal ikke gjøre no tror jeg  :P


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: Squarebackmai 13, 2010, 20:43:10 pm
Prøv å vri fordeleren litt mot klokka. Ikke så mye at bilen blir vanskelig å starte eller at man hører tenningsbank (i motbakker). Går bilen bedre nå har du hatt for sen tenning...


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: røedmai 13, 2010, 20:59:33 pm
teningen er stilt inn med strobelampe og skal være bra.


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: røedmai 13, 2010, 21:34:08 pm
da blir det ny motor i morgen.  ;D må jo kunne rulle rundt på 17 mai


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: Squarebackmai 13, 2010, 21:38:46 pm
Ikke sikkert at den får nok bensin...Er du sikker på tenningssiden må feilen være i forgasser, bensinpumpe, rør/slanger eller tank...


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: røedmai 13, 2010, 21:41:40 pm
tror den er varmeskjert eller noe sont no, har vært mye trøbbel med motoren så en ny er tingen. men oppdaget noe i sta, når man grier ned å får den over 2500 går den faen meg bra igjen, er umenskelig forvira på dene greia ass



Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: TEHmai 13, 2010, 21:46:57 pm
Prøv org fordeler du.


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: JTBmai 13, 2010, 21:52:28 pm
Sjekk membran i akspumpe på forgasser.


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: cato®mai 13, 2010, 22:08:55 pm
Hvis du hadde lagt inn i profilen hvor i landet du holder til, så kunne du sikkert fått en lokal vw interessert til å hjelpe deg  ;)


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: Zeznermai 15, 2010, 23:47:13 pm
Tror du mangler en turbo :P At du ikke har tenkt på det før  ;)



Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: BP 73mai 16, 2010, 23:01:05 pm
får vel ikke nok bensin. sjekk hele veien fra tank til forgasser


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: Tistlomai 17, 2010, 18:20:59 pm
Antakligvis er tenningsrekkefølgen feil, ta å sjekk den eingong til


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: røedmai 18, 2010, 14:52:20 pm
nå blir dette en delmotor. men har sjekka teningsrekkefølgen godt over 5 ganger tisto og det er 100% ikke det.


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: Hot Owlmai 18, 2010, 17:00:46 pm
Tenker du har utslitte stempel ringer...


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: volkswagen1302mai 20, 2010, 18:12:22 pm
når du har orginal forgasser må du ha vakumstyring på fordelern, ellers vil motoren aldri bli den samme igjen.

spurte broren min om detta (han er fylkesmester i bilmekking) og han sa akkurat det samme!


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: Arild t1mai 20, 2010, 19:32:49 pm
når du har orginal forgasser må du ha vakumstyring på fordelern, ellers vil motoren aldri bli den samme igjen.

spurte broren min om detta (han er fylkesmester i bilmekking) og han sa akkurat det samme!
Virker meget sansynelig dette ja. Iom at dette skjer spesielt på ca 2000 rpm.


Tittel: Sv: blir daff på 2000 apm
Skrevet av: volkswagen1302mai 20, 2010, 19:57:38 pm
når du har orginal forgasser må du ha vakumstyring på fordelern, ellers vil motoren aldri bli den samme igjen.

spurte broren min om detta (han er fylkesmester i bilmekking) og han sa akkurat det samme!
Virker meget sansynelig dette ja. Iom at dette skjer spesielt på ca 2000 rpm.


bytter du til en forgasser som ikke trenger vankumstyring, går det helt fint.
men orginal forgasseren er laget for vakustyring å da må du ha det.