VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Blaasarn på februar 28, 2008, 20:24:29 pm



Tittel: Noen som har motorkodene, eller link til en nettside?
Skrevet av: Blaasarnfebruar 28, 2008, 20:24:29 pm
Noen som har motorkodene, eller link til en nettside?

AS,AB,H,HS...   OSV.


Tittel: Sv: Noen som har motorkodene, eller link til en nettside?
Skrevet av: JSfebruar 28, 2008, 20:39:22 pm
Her skal du ha de fleste.
http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/motorenuebersicht.php



Tittel: Sv: Noen som har motorkodene, eller link til en nettside?
Skrevet av: Blaasarnfebruar 28, 2008, 20:48:32 pm
får det ikke til å stemma at en 1500cc har like mange HK som en 1300cc


Tittel: Sv: Noen som har motorkodene, eller link til en nettside?
Skrevet av: Trond Dahlfebruar 28, 2008, 20:50:43 pm
1300 dobbelporta AB er hissig den.. ikke undervurder en gammel boblemotor :-)


Tittel: Sv: Noen som har motorkodene, eller link til en nettside?
Skrevet av: JSfebruar 28, 2008, 20:52:33 pm
Det er nok hovedsaklig for at 1500 har singelport topper og sen 1300 er dobbeltport.


Tittel: Sv: Noen som har motorkodene, eller link til en nettside?
Skrevet av: Blaasarnfebruar 28, 2008, 21:15:48 pm
Går det an å bytte om, slik at 1500ccm får dobbelport toppene til 1300ccm'en? :P


Tittel: Sv: Noen som har motorkodene, eller link til en nettside?
Skrevet av: Squarebackfebruar 28, 2008, 22:22:11 pm
Går det an å bytte om, slik at 1500ccm får dobbelport toppene til 1300ccm'en? :P

Det er lettere å bruke 1600 DP topper...Disse passer rett på 1500 sylindre...1300 DP topp må freses opp for å passe...Mindre ventiler er det vel også på 1300 DP topper enn på 1600 DP


Tittel: Sv: Noen som har motorkodene, eller link til en nettside?
Skrevet av: herulffebruar 28, 2008, 22:43:45 pm
http://www.vwtyp1.com/teknik/alder/index.htm


Tittel: Sv: Noen som har motorkodene, eller link til en nettside?
Skrevet av: Panfebruar 29, 2008, 01:21:16 am
Enkelt fortalt: Da VW laga 1600-motoren, bestemte de seg for å bruke endel av teknologien fra den på 1300-motoren også (blant annet doble innsugsporter). Dermed fikk 1300-motoren samme ytelse som 1500-motoren, og denne ble overflødig.