Tittel: Kjøling type 4 Skrevet av: Hulken på mai 27, 2010, 09:59:20 am I min 412 2-dørs sedan/Coupe holder jeg på med et motorprosjekt med turbo. I den forbindelse har jeg vurdert om jeg skal kaste ut orginalkjøling til fordel for Porsche vifte/kjøling, for og få mere plass til og trekke rør til turbo. Er det noen som vet hvordan kjøleeffekten er på std type 4 kjøling i forhold til Porsche kjøling. En selvfølge er jo da at passende plater lages for og tette motorrom.
Tittel: Sv: Kjøling type 4 Skrevet av: Hulken på juni 10, 2010, 09:44:14 am Ingen som har tanker om det?
Tittel: Sv: Kjøling type 4 Skrevet av: Filip/purity på juni 10, 2010, 12:00:43 pm Det vil jeg si kommer helt ann på viftehuset du bruker. Et tomt viftehus uten noen styring på luftstrømmen tipper jeg vil kjøle ganske dårlig/ujevnt. Men er vell noen tyskere som har pønsket litt på dette og fått til ganske god og jevn kjøling med porsche viftehus mener jeg..?
VW har helt sikkert brukt mye tid på å få org kjølinga til å fungere bra, så "if it ain't broke don't fix it" ;) Tittel: Sv: Kjøling type 4 Skrevet av: H-MEK på juni 10, 2010, 12:16:19 pm Fint med originalkjøling da.. Hvis reima hopper av eller ryker, kan du fortsatt kjøre til batteriet er tomt.. ;)
Tittel: Sv: Kjøling type 4 Skrevet av: JTWE på juni 10, 2010, 12:49:54 pm Sjekk Wally på germanlook.com / keversite.nl
Mener han kjører en stor motor i sin 411/412 coupe. Mest sannsynlig har han noen erfaringer. (http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/41497.jpg) http://www.keversite.nl/fotoalbum/my_photos.php?id=2981&page=2 Jørgen Tittel: Sv: Kjøling type 4 Skrevet av: Hulken på juni 10, 2010, 14:04:44 pm Wally har solgt bilen, det sitter en 2 liter i den nå så vidt jeg husker.
Tittel: Sv: Kjøling type 4 Skrevet av: tezer på juni 10, 2010, 15:26:56 pm jeg har kjørt med porsche kjøling på t4 min!
måtte kjøre veldig hard for og få den over 70 grader i olje temp! |