Tittel: EU Kontroll Skrevet av: Mats Torbergsen på mai 28, 2010, 13:00:22 pm Hei!
Har akkurat hatt bobla på Eu kontroll og det ble ikke helt som forventa :) Fikk 8stk 2'er feil. De som forvirrer meg mest er feilene jeg fikk på "Lys", kontrolløren har kicka på: Nærlys for svake. (er jo 6v, bør han bry seg om det?) Nærlys sprukket glass. Baklys Feil funksjon venstre side Stopplys virker ikke begge sider Jeg har målt og målt, leita med koblingsskjema, men finner ikke ut av hvorfor lysene oppfører slik som de gjør. Resten av feilene er på støtdemperlekkasje, forskjell i bremsekraft på parkbrems og "ledd" slak h.f kingbolt høyre (Hva betry den siste der?) Takker for alle svar! Ps. Er en 64-65 mod 1200 Mats Tittel: Sv: EU Kontroll Skrevet av: HansO på mai 28, 2010, 13:12:06 pm De fleste feilene ser jo greie ut. Men jeg hadde nok forlangt et nøyere bevis på svake kjørelys og hvilke krav som gjelder for det.
Har du sjekket spenningen på batteri og på lyspære? Evt fall i spenningen mellom disse komponentene? Tittel: Sv: EU Kontroll Skrevet av: FrodR på mai 28, 2010, 13:19:44 pm Fikk også mangel på for svak lysstyrke på EU for et par uker siden, på 12 volt 1300 til og med. Jeg kontaktet teknisk avdeling hos Statens Vegvesen, og de bare lo av han kontrolløren. Det er kjøretøyforskriften fra 60-tallet som gjelder på bilen din, og dagens LUX-krav skal du nok slite med å oppfylle på en 6v boble tror jeg ;D Så akkurat den feilen kan du bare be dem dokumentere i riktig forskrift, så forsvinner den nok av seg selv :)
Tittel: Sv: EU Kontroll Skrevet av: Mats Torbergsen på mai 28, 2010, 13:20:07 pm Batteriet er nytt og spenninga på det er greit, har ikke sjekka spenningsfall mellom batteri og pære da...
Jeg hadde i utgangspunktet avtalt med en av byens boblefrelste om at han skulle ta kontrollen, han jobber på det verkstedet som kontrollen ble tatt på, men av ukjente grunner fikk han ikke tid til å ta kontrollen. Jeg har fått en ener feil på "defekte spylere begge sider", men det er jo pumpemekanisme på disse, og jeg har ikke pumpa trykk i tanken, så det bekymrer meg litt at mannen ikke har hatt helt snørings. Dempere er jo greit, skal bytte forstilling etterhvert. Men hva gjør jeg med slaken i den kingbolten? Mats Tittel: Sv: EU Kontroll Skrevet av: FrodR på mai 28, 2010, 13:24:02 pm Kingbolten bytter du.
Tittel: Sv: EU Kontroll Skrevet av: HansO på mai 28, 2010, 13:27:57 pm Hvis vindusspyleren ikke fungerer ved kontroll er jo den en feil. Den er grei. Bare å sette trykk på tanken når du skal på etterkontroll.
Tittel: Sv: EU Kontroll Skrevet av: Mats Torbergsen på mai 28, 2010, 13:29:23 pm hehe, ja det er vel det hvis man skal være korrekt :P
Tittel: Sv: EU Kontroll Skrevet av: vw56 på juni 01, 2010, 22:11:21 pm Batteriet er nytt og spenninga på det er greit, har ikke sjekka spenningsfall mellom batteri og pære da... har du prøvd å justere den skruen til king bolten? og fyll på med fett så det tyter ut på king bolten.. var det jeg fikk til svar når jeg måtte inn med min for å legge den inn på nytt. det var en 59 mod :D...Jeg hadde i utgangspunktet avtalt med en av byens boblefrelste om at han skulle ta kontrollen, han jobber på det verkstedet som kontrollen ble tatt på, men av ukjente grunner fikk han ikke tid til å ta kontrollen. Jeg har fått en ener feil på "defekte spylere begge sider", men det er jo pumpemekanisme på disse, og jeg har ikke pumpa trykk i tanken, så det bekymrer meg litt at mannen ikke har hatt helt snørings. Dempere er jo greit, skal bytte forstilling etterhvert. Men hva gjør jeg med slaken i den kingbolten? Mats |