Tittel: JSC engines Skrevet av: Oval 54 på mars 02, 2008, 15:55:55 pm Noen her som har kjøpt eller vet noe om 2332 motoren som vw veterandeler selger. Bygges av JSC engines. 44 mm HPMX gassere.
Tittel: Sv: JSC engines Skrevet av: RZR-Andy på mars 02, 2008, 16:21:37 pm JSC som i gamle Johnny´s Speed and Chrome?
Tittel: Sv: JSC engines Skrevet av: Oval 54 på mars 02, 2008, 16:31:31 pm Mulig det, men vet ikke mer en JCS engines som det står på siden til vw veterandeler.
Tittel: Sv: JSC engines Skrevet av: Torgeir på mars 02, 2008, 16:42:57 pm Kjenner ikke til disse motorene, men bare at en har benyttet HPMX gjør i alle fall at jeg hadde kikka noe nærmere på hvilke andre deler som motoren består av.....
Tittel: Sv: JSC engines Skrevet av: Kai Elling Os på mars 02, 2008, 21:08:12 pm Hei ! Eg er en lykkelig eiger av en 2332 JCS bygd motor . Har for første gang opplevd en vw motor som holder det som det som selgeren sier. En motor som drar kjempe bra i fra bunn, sterk som en okse pga.
stort slag volum og en snill kam (284*)med 1:25 vippestell. Har eit jamt drag opp over heile register og har hurtigt gass respons. Har 2x 44mm Weber IDF, compufire disx tennings annlegg,og Tri-mil to tip eksos annlegg. motor er balansert med lettet sving hjul og kennedy stage 1 clutch. alt dette i tillegg til en ny freeway Bull 3.88 med forsterka side plater er et kjempe oppsett. Olje ånding i fra motor vw T1 er eit kjent fenomen for mange. Denne motoren kan eg kjøre med av oljepåfyllings topp av,uten att det blir olje søl og ånding. Dette må vere godt bygd motor. Første prøve tur med ny kassa hjul spinn på 1 og 2 . Hk nok til meg. Kjempe fornøgd med handelen. vert kvar ei kr :) Eg handla med Lars Rosenquist vw veterandeler Tittel: Sv: JSC engines Skrevet av: Oval 54 på mars 02, 2008, 21:21:06 pm Hyggelig å høre at du ble fornøyd. Har du bremset motoren din eller fulgte det kanskje med bremsepapirer? Ble HPMX gassere byttet ut med Weber?
Tittel: Sv: JSC engines Skrevet av: Kai Elling Os på mars 02, 2008, 21:31:48 pm Ja motor var bremset i fra JCS, men eg har oppgradert med anna vippestell,tennings anl,eksos. HPMX vart ikkje byttet ut, men eg la litt meir peng i det og kjøpte weber. Du får det betaler for:)
Ring Lars for ein hyggelig vw prat. han svarer på det meste anng. motor og gear til din vw. Tittel: Sv: JSC engines Skrevet av: JS på mars 02, 2008, 21:40:55 pm Hva sier bremsepapirene?
Tittel: Sv: JSC engines Skrevet av: Kai Elling Os på mars 02, 2008, 22:29:23 pm Har ikkje bremsa etter oppgraderinger så dyno pappira stemmer ikkje. blir rullende landevei når det blir vår :) da får eg vite dei nye talla.
Tittel: . Skrevet av: Race-buggy på mars 02, 2008, 22:48:24 pm .
Tittel: Sv: JSC engines Skrevet av: JS på mars 02, 2008, 23:05:30 pm Jeg tenkte også på de "gamle" tallene. Det er jo de som viser hvor mye hk man får "ut av eska" om du skjønner.
Tittel: Sv: JSC engines Skrevet av: Kai Elling Os på mars 05, 2008, 19:58:26 pm Fant pappira på dyno testen før oppgradering.
Bensin 91 oktan blyfri. Test med HPMX 44 : 5000 o/min 122 Hk og 125 Tourque. ved 4000 o/min 109 Hk og 125 Tourque. Det blir morro å sjå va den nye teste til motor på rullene landevei. Venter på vår! Bilen skrever og er lav og klar. Tourque (pound-feet) x 1,3558 = Nm 125x1,3558 = 169,475 Nm Tittel: Sv: JSC engines Skrevet av: Trond Dahl på mars 06, 2008, 01:19:58 am Vel, det positive i det er vel at det er hvertfall ærlige hester... det er nok av 200+ ute å går.. spesielt på 2332.. som om det var et fasit svar.
Men på andre siden er det jo mye å hente da :-) Tittel: Sv: JSC engines Skrevet av: BeetleBug på mars 06, 2008, 01:50:43 am Vel, det positive i det er vel at det er hvertfall ærlige hester... det er nok av 200+ ute å går.. spesielt på 2332.. som om det var et fasit svar. Men på andre siden er det jo mye å hente da :-) Snakker vi svinghjulseffekt eller effekt målt på hjulene her? La meg spørre, hvilke garantier har denne motoren? Og hvilke deleliste? Ta motorbyggerkonkurransen som ble holdt i USA ifjor hvor flere av de mest profilerte personene og firmaene stilte opp med sine motorer for å bremse dem. De hadde langt ifra frie tøyler når dem skulle bygge og alle skulle kjøres på 91oktan pumpebensin og ha full kjøling. Laveste effekt ved 5500 omdr var 170hk og 162 ft-lbs/torque - Clyde Berg. Høyeste var 198hk og 189 ft-lbs torque. Reportasjen med all info finner dere her; http://www.cbperformance.com/Feb2007c.asp Og ja - det er mange 2,3 litere der ute med påståtte 200hk.. slik vil det alltid være så lenge folk gjetter effekt. Mvh BB Tittel: Sv: JSC engines Skrevet av: BeetleBug på mars 06, 2008, 01:55:38 am Her er garantien til JCS; http://www.jcsvwparts.com/Warranty/warranty.htm
Mvh BB |