VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Lars Bratteng på juni 10, 2010, 00:29:55 am



Tittel: Girkasse spørsmål
Skrevet av: Lars Brattengjuni 10, 2010, 00:29:55 am
Jeg har en 79 doka med 2liter kasse og 1600 motor, broren min bygger en 1915 Motor og har en 1500 kasse (tror jeg)
Han har spurt meg om vi skal bytte, Men har lurer jeg på åssen blir draget i bilen min med den kassa hans og får jeg mye mindre toppfart?
Regner med at han blir fornøyd siden de kassene ikke er over alt lenger. Hvamener folket? Godt bytte for meg eller et godt bytte for han?


Lars


Tittel: Sv: Girkasse spørsmål
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechjuni 10, 2010, 01:01:28 am
største utfordringen blir å få de respektive kassene til å passe etter byttet.
hvis jeg forstår det riktig??


Tittel: Sv: Girkasse spørsmål
Skrevet av: Lars Brattengjuni 10, 2010, 01:08:46 am
Jeg har en 1600 sylindere på 1500 blokk og 2.0 kasse. Han har en 1500 kasse med 1600 blokk og 1915 sylinder sett på,
så ser ikke at det skal være noe problem.
 


Tittel: Sv: Girkasse spørsmål
Skrevet av: Lars Brattengjuni 10, 2010, 01:10:07 am
Vet jo om at folk kjører 2.0 kasse i boble,


Tittel: Sv: Girkasse spørsmål
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechjuni 10, 2010, 01:16:40 am
joda , da må enten bygge om giroverføring eller byge om kassa til type 1 skiftemekanisme/nesekon
og skal du sette svingaksel 1500 boble kasse inn i bay , er det også en del ombygging.


Tittel: Sv: Girkasse spørsmål
Skrevet av: Lars Brattengjuni 10, 2010, 01:20:44 am
ok, men en orginal 1600 kasse fra bobla over i bussen da? passer det bedre en 1500 kassa?
Eller er det masse stress det også?