VWNorge

Bruktbørsen => Deler selges => Emne startet av: Kai Elling Os på juni 11, 2010, 16:59:08 pm



Tittel: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: Kai Elling Osjuni 11, 2010, 16:59:08 pm
Bernie Bergmann 911 cooling kit T-1 komplett lakkert sort blankt med alt nødvendig feste matriell.
pakke pris med 72 raders olje kjøler med vifte,eksternt olje filter ,termostat bryter til vifte,olje termostat ,slange og all fittings levert
ink.frakt og mva   10850,-

http://bergmannvw.net/911-fan-kits-heater-type.html
Importerer også motor og Gear i fra Bernie Bergmann.
Ta kontakt på 97 50 40 85 eller
kaielling@osvedlikehold.no


Tittel: Sv: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: sandvik996ttjuni 14, 2010, 20:44:02 pm
Hvor mange % HK forsvinner med dette sette  ???


Tittel: Sv: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: Gaffeljuni 17, 2010, 15:53:09 pm
Hvor mange % HK forsvinner med dette sette  ???

Lurer litt på detta jeg og. noen som har noen tall på dette?


Tittel: Sv: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: thomas lybbejuni 17, 2010, 16:45:09 pm
en 911 vinge tar ca 10-14hk


Tittel: Sv: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: 91167coupejuni 17, 2010, 21:27:24 pm
Til sammenligning, hvor mye hk tar en org type 1 og en type 4 vifte? Kan 911 vifta evt "gires ned" med mindre remhjul og fortsatt ha nok kjølingseffekt?


Tittel: Sv: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: Påljuni 17, 2010, 22:04:50 pm
Det finnes vel 7 og 11 blads vifter, eller?


Tittel: Sv: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: JSjuni 18, 2010, 06:20:27 am
En type 1 1600 vifte tar typisk 12-14hk.


Tittel: Sv: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: sandvik996ttjuni 18, 2010, 06:40:42 am
En type 1 1600 vifte tar typisk 12-14hk.

Av 50 HK  ;D ;D  not....


Tittel: Sv: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: Formula Veejuni 18, 2010, 08:32:48 am
En type 1 1600 vifte tar typisk 12-14hk.

Av 50 HK  ;D ;D  not....
Ei heller i bremsebenken  ;D  ::)


Tittel: Sv: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: JSjuni 18, 2010, 18:29:29 pm
Det er i alle fall tall som jeg har fått målt gjentatte ganger på rullene hos JPM og Dynapack hos Ringstad. Effekten ble målt til hhv 150 og 182hk(5300rpm).
Skulle vært morro å visst hvorfor vifta stjeler mindre hk på en motor med mindre hk? Er ikke motstanden den samme? Vet Johannes bremset sin egen 1915(230hk?) med og uten rem og forskjellen var 14hk der også...

2332/Rag57: Beklager tyveri av tråd, men kanskje ikke helt avsporing?


Tittel: Sv: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: Kai Elling Osjuni 18, 2010, 20:27:43 pm
Fordelen med 911 kit er vel betre kjøling og meir luft til varme apparatet og 90 amp.dynamo.


Tittel: Sv: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: sandvik996ttjuni 18, 2010, 21:04:24 pm
Fordelen med 911 kit er vel betre kjøling og meir luft til varme apparatet og 90 amp.dynamo.

Så ser det helt rått ut også  ;D ;D, men jeg er fremdeles litt usikker på effekttap og hvor godt den fordeler luften.


Tittel: Sv: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: Sonicjuni 18, 2010, 22:57:34 pm
Finnes i 5 og 11 blader org. 911 , først på 911 s i 1976/77 senere 911 , 11 blader
drar ikke mye mer hest en en 1600 vifte , spørsmølet er om du trenger den . Er du på forhånd pengelens
m/ motor under 120 HK og null planner om langtur  er vel saken grei.  Denne egner seg godt til stor motor og langtur ! Kjenner ikke  til B.Bermanns prudukter men for meg er alt utenom 911 # kopi.

Lykke til med salg uansett , fint oppsett . Et must på store motorer etter min mening ,spesielt T-4.

Erich


Tittel: Sv: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: Solanseptember 24, 2013, 11:06:04 am
Veeeldig gammel tråd, men er dette solgt...?


Tittel: Sv: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: Jærvaseptember 24, 2013, 20:31:07 pm
Finnes i 5 og 11 blader org. 911 , først på 911 s i 1976/77 senere 911 , 11 blader
drar ikke mye mer hest en en 1600 vifte , spørsmølet er om du trenger den . Er du på forhånd pengelens
m/ motor under 120 HK og null planner om langtur  er vel saken grei.  Denne egner seg godt til stor motor og langtur ! Kjenner ikke  til B.Bermanns prudukter men for meg er alt utenom 911 # kopi.

Lykke til med salg uansett , fint oppsett . Et must på store motorer etter min mening ,spesielt T-4.

Erich

Alt over her som om jeg skulle ha sagt det selv.

På stor motor med stort effektuttak som er gatemotor og skal kjøres langt med eller på bane ja. Type 1 kjøling er såpass effektiv at jeg ser ikke helt det store potensialet med det på den , med mindre det er en 2,1 liter og oppover som skal brukes som nevnt.
Grunnen til at dette blir brukt mye med T4 i boble er jo at det originale ikke kan brukes i boble, men den originale kjølinga på t4 er i seg selv ganske så effektiv.
Mener Kjell Aaen skrev ett eller annet sted om effekttap på 911-kit´et kontra kit´et med t1 dynamo/vifte. og at det på en 100hk + ish motor ble ca. 2-3 hk mer i tap.
Meen du får en mye bedre dynamo med kit´et og de fleste synes vel det ser ok ut + at det gir litt mer morsom lyd i motor, men sett rent teknisk er det på de fleste mindre T4-motorer og de fleste T1-motorer overkill og unødvendig.
I hvertfall på en type 1 hadde jeg nok heller lagt pengene i oljekjøler / oljesystem.



Tittel: Sv: 911 cooling kit T-1
Skrevet av: Jeeseptember 24, 2013, 20:36:32 pm
Hvor mye effekt en vifte trekker, er såklart turtallsrelatert.

Men ja.. den trekker like mye effekt selv om motoren har lite effekt i utgangspunktet. Prøv en orginalmotor med og uten viftereim. 6-8 hester på en orginal 1600 på 4500rpm er normalt.