Tittel: Punkt sandblåsing Skrevet av: Lene på juni 25, 2010, 10:33:39 am Føler jeg begir meg ut på livsfarlige tokter, er det bare å maskere og blåse i vei ?!
Noen med erfaring som vil dele litt elementere opplysninger om hvordan dette foregår? Har kompressor, og kjøpte punkt sandblåser fra bil tema... tenkte å ta felgene ... mens de står på bilen........ Tittel: Sv: Punkt sandblåsing Skrevet av: Gullik på juni 25, 2010, 10:55:27 am Da er jeg redd du blir en gammel dame før du blir ferdig. Punktsandblåseren er egentlig beregnet til å ta steinsprut og sånt småtteri. I tillegg til at du har en utfordring med lakkering/etterbehandling av felgene på bilen . Vent heller til vinteren og gjør det skikkelig, er mitt råd.
Tittel: Sv: Punkt sandblåsing Skrevet av: Rolf T. Kastenwagen på juni 25, 2010, 12:08:04 pm Prøv Lundedalelen Industriservice.
Jeg fikk sandblåst mine felger der og de ble veldig bra. Tittel: Sv: Punkt sandblåsing Skrevet av: Lene på juni 25, 2010, 12:59:19 pm hehehhehehe det er sååå sant... detta tok tid! Tok dekka av bobla og la de på bakken og blåste i vei, fikk "rubba" de da, så slenger jeg på lakk og tar det sikkelig en annen vakker dag... ....
Men hvordan kan den saken her ta steinsprut? Flyr jo sand over alt, og tar jo et område MYE større en en steinspurt flekk? Bilen min har så mye steinspurtflekker (fregner) at jeg virkelig burde gjort noe med det... men tenker jeg kanskje lar noen proffe lakke hele bilen til neste sommer.. Tittel: Sv: Punkt sandblåsing Skrevet av: Hot Owl på juni 25, 2010, 13:13:53 pm Hvis du kjøpte punktsandblåser så har den gummimunnstykker som du presser mot plata med rusten, før du trykker på knappen. Da holder du griseriet til et minimum. ;)
Tittel: Sv: Punkt sandblåsing Skrevet av: HansO på juni 25, 2010, 13:45:33 pm Det er også lurt å ha en rask plan med å lakkere/grunne så raskt som mulig etter sandblåsing. Blir fort "brune" hvis de blir liggende uten beskyttelse. Pulverlakkering er jo billig og svært bra på sandblåste felger!
Tittel: Sv: Punkt sandblåsing Skrevet av: Filip/purity på juni 25, 2010, 20:26:32 pm Hvis du kjøpte punktsandblåser så har den gummimunnstykker som du presser mot plata med rusten, før du trykker på knappen. Da holder du griseriet til et minimum. ;) Nettopp det er vell hele poenget med punktsandblåseren, at du skal slippe sand overalt etterpå. Sett på et av gummimunnstykkene og press det helt inntil slik at ikke noe sand slipper ut. (http://biltema.no/ProductImages/15/large/15-1934_l.jpg) Tittel: Sv: Punkt sandblåsing Skrevet av: Lene på juni 25, 2010, 23:28:35 pm hehehhehe i dag har jeg lært mye for å si det sånn ;)
hjelpes jeg har styra fælt... Punkt sandblåsing er jo egentlig helt genialt!!!! Fått øvd meg på felgene i dag, slik at jeg kan angripe resten av bilen som proff! heheheheh Tenkt at jeg ikke skjønte det med gummi tutene... jaja... NÅ kan jeg det, TAKK ;D Tittel: Sv: Punkt sandblåsing Skrevet av: Ivar på juni 28, 2010, 12:56:25 pm Punktsandblåsing er i og for seg ein effektiv måte å få has på (rust)bobler ;)
Slik eg har erfart, er det største problemet å etterpå. Som regel er desse gamle bilane lakkert fleire gonger. Når ein då blåser seg inn på bart stål, og grunner (gjerne med 2k syregrunning) blir det eit "søkk" i overflata. Det betyr at alle fregnene blir 30-50 mm store sparkelklatter, med påfølgande sprøetesparkel og lakk. Eg tok ca 150 steinsprang i trynet på min forrige T2 på 15min, og trur eg sparkla og slipte i ei veke.... Så tenk deg litt om før du blåser i gong. :o Tittel: Sv: Punkt sandblåsing Skrevet av: Lene på juni 29, 2010, 18:46:23 pm Det er ikke mange lag med lakk på bobla mi så søkk er ikke noe problem, men riktig farge er... har koden og fått laget opp den men ble ikke helt likt...
Vi kan vel kalle denne sandblåsinga mi et illebefinnende, og den kommer nok ikke til å gjenta seg... var trøbblete og det er ikke såååå gøy å gjøre ting som ikke blir fint.. :-\ ...kanskje bare prøve bittelitt i hjulbuen... men den punkt-tuten.... hiihiii ;D |