VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: pettert på juni 26, 2010, 21:10:22 pm



Tittel: 67 t1 kjøp
Skrevet av: pettertjuni 26, 2010, 21:10:22 pm
Hei. Ny på forumet.
Er egentlig mest gira på eldre amerikanske biler. Har en 47 mod ford truck. Men sett så mye flotte bobler i det siste at jeg ikke klarer å dy meg.
Så fikk diskutert til meg en god pris på en 67 t1.
Ikke nydelig men starter og går.
Skal hentes til ferien.

Det som er saken er at jeg hater originale biler. Bare en liten senke jobb gjør susen.
Noen som veit hvordan man handler deler av Håvard Korkerud på biristrand?
Har han butikk? Når er han åpen? Kjett å ta seg fri fra jobb for å handle deler..
Noen som har no telefon nr til han?

Håper dette er et forum jeg kan bruke masse tid på å lære om vw. Kan som sagt ikke stort om boble. Har hatt en del nye vw. Flere gammel type caddy og golf 1 og 3 og Passat.

Pettert


Tittel: Sv: 67 t1 kjøp
Skrevet av: Brezeljuni 27, 2010, 11:32:29 am
Tror ikke Håvard Kirkerud har noen åpningtider :)
Er nok bare å ringe ham.
Tlf:   61184757
Mob: 90684757


Tittel: Sv: 67 t1 kjøp
Skrevet av: pettertjuni 27, 2010, 20:50:10 pm
Tror ikke Håvard Kirkerud har noen åpningtider :)
Er nok bare å ringe ham.
Tlf:   61184757
Mob: 90684757

Høres bra ut;)
vurderer å bare kjøpe kortere dempere og modifisere forstillingen selv. Kappe løs senteret, vri og sveise.
Synes det ser ut som mange som monterer puma ikke får så veldig lav bil. Skulle gjerne kommet litt lavere en det.
Som dere sikkert tenker nå så er jeg en gjerrigknark! ( eller som jeg kaller det" en som vil ha mye for penga" ;)   )




Tittel: Sv: 67 t1 kjøp
Skrevet av: Raggejuni 27, 2010, 21:04:01 pm
Puma + senkespindler så kommer man vel helt i bånn. Men det er prisen da.
Gratulerer med kjøp av 67 ;D


Tittel: Sv: 67 t1 kjøp
Skrevet av: pettertjuni 27, 2010, 21:20:06 pm
Puma + senkespindler så kommer man vel helt i bånn. Men det er prisen da.
Gratulerer med kjøp av 67 ;D
Ja da skal men vell komme langt ned ja. Men kjøper man er smalere puma og spindler så må en vell korte inn div Styring osv..
Går for en jalla løsning jeg tenker jeg. Kapp å sveis;)
Så får jeg heller kjøpe puma og spindler senere. Veit noen om noen i nærheten av hamar som bredder stålfelger?



Tittel: Sv: 67 t1 kjøp
Skrevet av: Raggejuni 28, 2010, 00:53:35 am
Sunnås hjulservice, de holder til på østlandet en plass :)


Tittel: Sv: 67 t1 kjøp
Skrevet av: pettertjuni 28, 2010, 14:37:21 pm
Sunnås hjulservice, de holder til på østlandet en plass :)

Takk for info.. da får jeg bare få rævva i gir.;)
Legger nok ut en prosjekt tråd etterhvert;) Skal lakkeres hvit mellom skjermene og senkes og sette på nye dekk..
Takk for alt;)


Tittel: Sv: 67 t1 kjøp
Skrevet av: pettertjuni 28, 2010, 19:13:21 pm
Snakka med kirkerud på telefonen i dag. Trivelig kar med trivelige priser.
Skal avlegge han et besøk i morgen. Så deler ligger klar til bilen hentes.
Bilen står bare noen kilometer herfra så blir ikke store turen..


Tittel: Sv: 67 t1 kjøp
Skrevet av: Fredrik S.juni 30, 2010, 22:08:47 pm
Grattis med bil. Kapp og sveis fungerer helt fint det, men husk at du også må ha bærekuler med lang vandring. Hvis ikke vil den hvile på berekulene og ha nada fjæringsvei...


Tittel: Sv: 67 t1 kjøp
Skrevet av: Formula Veejuni 30, 2010, 22:11:37 pm
Og hvis du vil justere, kan du sveise inn de løse "puma" justeringene de selger..


Tittel: Sv: 67 t1 kjøp
Skrevet av: justandyjuli 02, 2010, 02:26:37 am
tror jeg enten ville gått for innsveising av "puma" justering fremfor bare kappe og sveise.. beste er jo puma forstilling og dropspindler, har selv standard bredde på puma`n og dropspindler der er nederste forstillings røret 5,6cm over bakken, og tro meg det er lavt. jeg har mulighet til senke den så mye at hjulene henger i lufta, så lavt blir det..
har 135/70-15 og det subber ikke i skjermene heller.

handler faktisk om sikkerhet på veien for deg og andre trafikkanter. men få bilen langt ned  ;D


Tittel: Sv: 67 t1 kjøp
Skrevet av: pettertjuli 02, 2010, 23:21:59 pm
tror jeg enten ville gått for innsveising av "puma" justering fremfor bare kappe og sveise.. beste er jo puma forstilling og dropspindler, har selv standard bredde på puma`n og dropspindler der er nederste forstillings røret 5,6cm over bakken, og tro meg det er lavt. jeg har mulighet til senke den så mye at hjulene henger i lufta, så lavt blir det..
har 135/70-15 og det subber ikke i skjermene heller.

handler faktisk om sikkerhet på veien for deg og andre trafikkanter. men få bilen langt ned  ;D

sikkert lurt. Men vil selv si jeg har sveiset veldig mye. Å vil ikke si at det skal bli no mer usikkert i trafikken om jeg kappet og sveiser enn om jeg kapper og sveiser inn senkere.
Har jo like fordømt kappa i forstillingen.
Er ikke no tror ikke det blir no sinnsyk senk på meg. Har hatt biler med 6 cm klaring før å veiene det jeg bor er ikke bygd for det. Hadde en bil jeg kunne dytte 0,5 flasker med fangeren.. 


Tittel: Sv: 67 t1 kjøp
Skrevet av: Formula Veejuli 03, 2010, 19:57:26 pm
Tror ikke noen er bekymret for sveisingen, heller det at du dabber rundt omkring på telehiv og dype slitasjespor..  ;)