Tittel: 2387 med 51,5 IDA - turnkey 11 sekunders gate/race motor Skrevet av: nilsg på august 03, 2010, 19:52:52 pm Spesifikasjoner:
VW Magnesium blokk 86 mm DPR veiv med wedgemated svinghjul 5,7 " Eagle råder FK 89 kam 1,45 JPM fembolt vippearmer JE JPM-spec stempler MS 230 topper fra JPM (flower 240 cfm ved 16 mm løft) http://www.jpmotorsport.se/ Cima/Mahle sylindere 51,5 IDA fra Jay Cee 2 qrt sump 30 mm oljepumpe med Berg lokk/fullflow kit 1 7/8" header (ceramic coated) med polished stainless 3" muffler. Custom made av A1 Manton tapered pushrods / JayCee pushrodtubes CR ca 10,7 = kjøres på vanlig pumpebensin Komplett med kjøleblekk og alternator MSD fordeler, coil og ledninger + MSD 6AL boks KEP2 trykkplate med Daikin superdisc (Bilde viser motoren med 009-fordeler istedenfor MSD som nå sitter på. Motoren har nå også annen åndeboks enn den på bildet) Motoren er bygd i 2007 av kun nye deler. Oppgradert i juli 2009 med nye JPM/JE-stempler, nye sylindere, nye støtstenger og nye JPM 5-bolt vippearmer. Stemplene har flyttet pinnebolt som gjør at motoren ikke er bredere enn en original 1600 motor. Etter oppgraderinger sommeren 2009 har den gått ca 50 mil hvorav ca 30 mil var t/r SCC hvor den gikk 11,95/180 km/t i en type 1 fra 1963 i gatetrim. Helgen etter SCC kjørte jeg i stykker girkassa i bilen og motoren har etter dette stått ubrukt i et år. Er ikke bremset men bør ha rundt 230 HK. Motoren er bygd for å kunne kjøres på gata (går ikke varm). Motoren er helt komplett og kan settes rett i bil og kjøres. Pris: 70 000 kr. Tittel: Sv: 2387 med 51,5 IDA - turnkey 11 sekunders gate/race motor Skrevet av: sandvik996tt på august 03, 2010, 20:39:47 pm Hei
Hvem har bygd motoren ? Har du muligheter for å ta en komptest av den ? Hadde kanskje vært noe å ha i speedsteren. :) Tittel: Sv: 2387 med 51,5 IDA - turnkey 11 sekunders gate/race motor Skrevet av: nilsg på august 03, 2010, 21:51:19 pm AJ Simms (California) har bygd shortblokka og jeg har satt sammen resten med proff hjelp der det har vært behov for det. Tor Øivind Skinne har notchet stempler for ventilklaring mens måling av sylindere, veiing av stempler, filing av stempelringer og tilpasning av støtstenger er gjort på motorverksted.
Jeg kan ta en kompresjonstest selv om det ikke er noe som tyder på at det noe i veien med kompresjonen. Speedsteren veier vel ikke stort, så om du vil at den skal gjøre 0-180 km/t på 11 sekunder eller så kan denne motoren være grei.. Tittel: Sv: 2387 med 51,5 IDA - turnkey 11 sekunders gate/race motor Skrevet av: Speed-Demon på august 03, 2010, 22:30:42 pm få ut fingern folkens denne motoren BØR på SCC!!!!!!
Tittel: Sv: 2387 med 51,5 IDA - turnkey 11 sekunders gate/race motor Skrevet av: BT på august 03, 2010, 23:31:07 pm KLØ!
Eh, du trenger vel ikke en 2007modell Passat? Tittel: Sv: 2387 med 51,5 IDA - turnkey 11 sekunders gate/race motor Skrevet av: nilsg på august 04, 2010, 08:56:23 am KLØ! Eh, du trenger vel ikke en 2007modell Passat? Nei, om jeg trenger noe er det først og fremst mer tid til de kjøretøyene jeg har :) Tittel: Sv: 2387 med 51,5 IDA - turnkey 11 sekunders gate/race motor Skrevet av: FreddyB på august 04, 2010, 09:45:42 am Kunne lett gitt deg 2-3 friperiodar for denne, gitt.. :o
Tittel: Sv: 2387 med 51,5 IDA - turnkey 11 sekunders gate/race motor Skrevet av: nilsg på august 04, 2010, 12:33:44 pm Jeg kan også vurdere å selge kun topper, vippearmer, forgassere (med matchportede innsug og stag) og eksos samlet. Dette er "bolt-on" 230 gatevennlige hk på en passende 2,3 liter. Nypris på disse delene er ca 55 000 kr. Tittel: Sv: 2387 med 51,5 IDA - turnkey 11 sekunders gate/race motor Skrevet av: nilsg på august 16, 2010, 21:09:38 pm Fortsatt til salgs og kan leveres SCC. Tittel: Sv: 2387 med 51,5 IDA - turnkey 11 sekunders gate/race motor Skrevet av: Espen/VW54 på august 16, 2010, 22:01:02 pm Jeg kan også vurdere å selge kun topper, vippearmer, forgassere (med matchportede innsug og stag) og eksos samlet. Dette er "bolt-on" 230 gatevennlige hk på en passende 2,3 liter. Nypris på disse delene er ca 55 000 kr. Da er mitt spørsmål, siden du da står igjen med en long block.. uten tpooer.. hvilken borring og pris.. Tittel: Sv: 2387 med 51,5 IDA - turnkey 11 sekunders gate/race motor Skrevet av: nilsg på august 17, 2010, 08:51:36 am [Da er mitt spørsmål, siden du da står igjen med en long block.. uten tpooer.. hvilken borring og pris.. Har ikke bestemt meg for hva jeg gjør med resten om jeg selger kun topper, gassere og eksos, og har derfor per nå heller ingen pris på longblock minus topper. Men hele motoren kan fortsatt kjøpes komplett og ferdig for gate/race. Boring er 94 mm Tittel: Sv: 2387 med 51,5 IDA - turnkey 11 sekunders gate/race motor Skrevet av: Espen/VW54 på august 17, 2010, 13:28:45 pm [Da er mitt spørsmål, siden du da står igjen med en long block.. uten tpooer.. hvilken borring og pris.. Har ikke bestemt meg for hva jeg gjør med resten om jeg selger kun topper, gassere og eksos, og har derfor per nå heller ingen pris på longblock minus topper. Men hele motoren kan fortsatt kjøpes komplett og ferdig for gate/race.Boring er 94 mm Takk for svar. Tittel: Sv: 2387 med 51,5 IDA - turnkey 11 sekunders gate/race motor Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på august 17, 2010, 17:53:04 pm Det er 305kr per hest, det er jammen billig, kjøper du en båtmotor så må man vel ut med ca 1000kr per hest, og kjøper man hester stykkvis med fire bein så er det jo grisebillig!!
REA! Løp og kjøp! |