VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Phlip på august 05, 2010, 16:00:50 pm



Tittel: Hjelp!
Skrevet av: Phlipaugust 05, 2010, 16:00:50 pm
Noen som har en clutch-vaier til 1303 i nærheten av slependen? Jeg står bom fast i parkeringshuset på IKEA :'( Kan nåes på tlf 905 46 368.


Tittel: Sv: Hjelp!
Skrevet av: Espen/VW54august 05, 2010, 16:03:13 pm
Start den i 1ste, og kjør hjem uten wire. Du må ikke cluche for å gire. ;)


Tittel: Sv: Hjelp!
Skrevet av: Phlipaugust 05, 2010, 16:41:16 pm
Start den i 1ste, og kjør hjem uten wire. Du må ikke cluche for å gire. ;)

Det ante jeg ikke. Sliter ikke det fælt på girkassen? Bestilte en ny vaier fra mekonomen. Så da ordner det seg :)


Tittel: Sv: Hjelp!
Skrevet av: Espen/VW54august 05, 2010, 17:10:48 pm
Start den i 1ste, og kjør hjem uten wire. Du må ikke cluche for å gire. ;)

Det ante jeg ikke. Sliter ikke det fælt på girkassen? Bestilte en ny vaier fra mekonomen. Så da ordner det seg :)

Ikke så ille om du gearer på rett tidspunkt, trikset er når du skal geare ned, og ta den ut av gear, ruse motor og holde mot ønsket gear. da smetter den inn på rett turtall. Med trening kan du kjøre langt og med mye gearing sånn. Snakker av erfaring.. ;)


Tittel: Sv: Hjelp!
Skrevet av: Panaugust 05, 2010, 19:01:30 pm
Har hørt historier fra gamle dager om folk som kjørte med røket clutchwire, ja. Bare forsøk å unngå bakkestart :)


Tittel: Sv: Hjelp!
Skrevet av: Espen/VW54august 05, 2010, 20:21:39 pm
Har hørt historier fra gamle dager om folk som kjørte med røket clutchwire, ja. Bare forsøk å unngå bakkestart :)

Bakkestart funker dårlig ja.. ;)  Så det krever litt mer planlegging en vanlig.  :D


Tittel: Sv: Hjelp!
Skrevet av: bObLeFrIkaugust 05, 2010, 20:32:49 pm
Er som å kjøre en gammel veteranbil med usynkronisert girkasse... :) dobbel clutche og gi mellomgass for å gire ned..


Tittel: Sv: Hjelp!
Skrevet av: nkaugust 05, 2010, 21:46:22 pm
Må vel tredobbelclutche med knekt clutch-vaier   :-\


Tittel: Sv: Hjelp!
Skrevet av: Espen/VW54august 06, 2010, 08:14:58 am
Må vel tredobbelclutche med knekt clutch-vaier   :-\

du kan jo cluche så mye du vil, det skjer ikke en dritt med ryki wire alikevel.. :P Er kun å flytte gearspaken på rett tidspunkt, så glir den i gear som smør.