Tittel: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate trengs? Skrevet av: Bjørn Hjellestad på august 08, 2010, 13:20:50 pm Hei!
Skal putte inn en 1300 dblp i en 1968 1300, skal det inn en trykkplate med "klumper" eller uten? Er lamellen lik på de forskjellige? Tittel: Sv: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate trengs? Skrevet av: SveinT på august 08, 2010, 17:12:47 pm Vet ikke hva du helt mener med klumper, men i utgangspunktet finnes det to typer girkassetyper. Med og uten føringsrøret rundt akselen. Klutsj finnes også i to typer, med og uten støttering.
Har du ikke føringsrør, skal du ha støttering. Har du føringsrør, skal du ikke ha støttering. Så kassen på bildet under har rør, og skal dermed ha trykkplaten til høyre uten ring. Trykkplater, lameller og svinghjul finnse også i to forskjellige diameter 180 og 200mm. Her må jo alle tre være i samme diameter. Ellers finnes trykkplater med tre armer som på bildet, og andre har solfjær med mange små armer, men disse skal passe om hverandre. Tittel: Sv: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate trengs? Skrevet av: SveinT på august 08, 2010, 17:15:23 pm Så nå på mitt eget bilde hva du muligens mente med klumper :D
De 9 spiralfjærene på trykkplaten til venstre? Spiller ingen rolle. Det er ringen i midten som teller. Tittel: Sv: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate trengs? Skrevet av: Bjørn Hjellestad på august 08, 2010, 18:39:17 pm Ring i midten ja! den er fin! :)
Har nå trøbbel med å få motoren på plass, regner med det ikke er forskjellige dim på inngående aksling på gearkassen? Har sjekket ytter dia på svinghjul, det er helt likt det på forrige motor. Anyone? Tittel: Sv: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate tre Skrevet av: Rikard på august 08, 2010, 18:43:11 pm Vri reimhjulet litt! Eller så tar du jekken bare litt opp, eller ned så pleier den å smette inn
Tittel: Sv: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate tre Skrevet av: Bjørn Hjellestad på august 08, 2010, 19:41:51 pm Vri reimhjulet litt! Eller så tar du jekken bare litt opp, eller ned så pleier den å smette inn Har opplevd akkurat det du sier her i 19 av 20 tilfeller! Men idag måtte jeg ta fram en jekkestropp og spenne denne opp mellom eksospotten og framre gearkassefeste + jekke litt i bakkant, og da kom motoren på plass (endelig) Tittel: Sv: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate tre Skrevet av: Rikard på august 08, 2010, 19:44:24 pm Justerte du klutsjen?
Tittel: Sv: 1300 dobbelport motor skal inn i en 1968 1300, hvilken clutch/trykkplate tre Skrevet av: Bjørn Hjellestad på august 08, 2010, 21:15:47 pm Justerte du klutsjen? Jepp! Sentrert med clutch dor fra VW Heritage, snedig redskap! :) |