Tittel: vacum på wbx fordeler med turbo Skrevet av: beetle force på august 08, 2010, 19:51:36 pm Hvordan kobles vacumslanger for å kontrollere tenning best mulig?
Org 1600 T-1motor med org forgasser. wbx fordeler med dobbeltvirkende vacumklokke. Har turbo på denne motoren, men er usikker på hva som er beste løsning for å få ned tenning ved trykk.. Noen som skjønner hva jeg prøver å forklare her.... :D? Olav.. Tittel: Sv: vacum på wbx fordeler med turbo Skrevet av: beetle force på august 08, 2010, 21:10:04 pm Ingen... ???
Tittel: Sv: vacum på wbx fordeler med turbo Skrevet av: Formula Vee på august 08, 2010, 22:07:22 pm Jeg har 1600 med sugetrubo og wbx-dizzy fra 2,1.
Bruker "den yttre" eller fremsiden og lar den indre være åpen. Har bare kjørt i benk uten belastning, men da skal den virke både ved vakum og trykk...(Trekker opp med vakum og skyver ned med trykk.) Tittel: Sv: vacum på wbx fordeler med turbo Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 08, 2010, 22:38:25 pm som FormulaWee sier så drar den ned tennig ca 12 grader.
på ganske lavt ladetrykk så er 12 grader dratt ned med en gang Tittel: Sv: vacum på wbx fordeler med turbo Skrevet av: beetle force på august 09, 2010, 11:35:35 am Ok, men er dette den beste løsningen med en slik fordeler, eller er det andre muligheter-noen som vet..?
Tittel: Sv: vacum på wbx fordeler med turbo Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 09, 2010, 12:59:12 pm beste løsningen er det ikke
det finnes stand alone tennings systemer som kan styre tenninga akkurat som du vil f.eks fra MSD, SUmmit, ++ , og CB har vel noe nytt programerbar fordeler med MAP sensor på gang. disse er fordelerbasert mest stabile er med crank trigger, fordelerløst , rimelig alternativ er Megajolt jr med EDIS. http://www.autosportlabs.com/megajolt-lite-p-41.html?mjlj_buy_now= Tittel: Sv: vacum på wbx fordeler med turbo Skrevet av: Formula Vee på november 06, 2011, 11:20:58 am Hvordan kobles vacumslanger for å kontrollere tenning best mulig? Kom du noe lengre her? Spendt på om du har fått prøvd ut noen løsning som kan hjelpe meg..Org 1600 T-1motor med org forgasser. wbx fordeler med dobbeltvirkende vacumklokke. Har turbo på denne motoren, men er usikker på hva som er beste løsning for å få ned tenning ved trykk.. Noen som skjønner hva jeg prøver å forklare her.... :D? Olav.. |