Tittel: 1951 split - patina - uk Skrevet av: surfer56 på mars 10, 2008, 10:11:25 am http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=580894
Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürsten på mars 10, 2008, 10:20:44 am Kikket på denne bilen i Bad Camberg. Utrolig fin patina hele veien.
Tydeligvis skiftet den eier i fjor. Det var en ellers høyprofilert danske som eide den tidligere. Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: LOBO på mars 10, 2008, 20:23:51 pm Har denne i et Ultra VW blad. Fet bil!
Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: surfer56 på mars 11, 2008, 09:36:22 am Prisklasse? ;)
Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: Trond Dahl på mars 11, 2008, 09:41:45 am £17000 ifølge annonsen....
Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: LOBO på mars 11, 2008, 10:06:06 am £17000 ifølge annonsen.... HÅHÅHÅ! jaja.. det er jo ikke mange igjen i så urørt tilstand (sett bort ifra senk og ss da, men det må til). Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: surfer56 på mars 11, 2008, 10:17:17 am Barnfind og patina muligheter er i fåtall.
Hadde jo 356 min i patinert utgave. Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: JS på mars 11, 2008, 10:23:01 am Den hadde ganske høy prisklasse på Bad Camberg også, men var det så høy mon tro?
Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: Oval57 på mars 11, 2008, 10:29:59 am Jeg mener at det var ca. 160.000,- NOK? I alle fall en høy pris, men det tror jeg var bare for å få oppmerksomhet.
Denne bilen har lenge vært en god inpirasjon for oss i 6 Volt-garasjen. Nå er det nok litt værre å studere den siden den er "over there". Min 52 har samme farge, og blir også patinert som denne, med originallakk med unntak av taket. Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: surfer56 på mars 11, 2008, 11:00:48 am http://bp2.blogger.com/_tLHbK42Tzm0/R9TwHK58beI/AAAAAAAABAg/q2Cj4RH_qeI/s1600-h/roadlegal.JPG
Er denne din? Gleder meg til å se den ferdig. Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: Oval57 på mars 11, 2008, 11:09:57 am http://bp2.blogger.com/_tLHbK42Tzm0/R9TwHK58beI/AAAAAAAABAg/q2Cj4RH_qeI/s1600-h/roadlegal.JPG Er denne din? Gleder meg til å se den ferdig. Det er min ja. Det skal bli moro å få denne på veien ja! Kanalene er ferdig sveisa. Nå er det bare brønnen igjen. litt bak, og så litt på tak og dashbord. Håpet er å få tatt en liten tur i løpet av høsten 08. Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: surfer56 på mars 11, 2008, 11:18:33 am Så bra!
Hva slags motor har du tenkt å ha ? Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: LOBO på mars 11, 2008, 11:26:13 am Så bra! Hva slags motor har du tenkt å ha ? "Proud member of "6 Volt OutlaVWs" - gjetter på 25-hester ;) Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: Oval57 på mars 11, 2008, 13:09:02 pm Så bra! Hva slags motor har du tenkt å ha ? "Proud member of "6 Volt OutlaVWs" - gjetter på 25-hester ;) Moro å kunne svare at alle splitwindow ble levert med 25 HK-motor, så hvorfor bytte? Etter sigende skal det være matching-number. Det blir spennende å kjøre med 25 HK og usynkronisert bytte. Her må jeg skaffe meg en læremester. Det eneste jeg har kjørt er 300 meter med en 1943 KDF. Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: surfer56 på mars 11, 2008, 13:58:14 pm Håkon : det her blir gøy å se, kjenner til de 25 ja.
Aldri kjørt med noe større jeg da i boble, haddde 1600 super i 356`n, det gikk ok. Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: LOBO på mars 11, 2008, 20:31:00 pm Så bra! Hva slags motor har du tenkt å ha ? "Proud member of "6 Volt OutlaVWs" - gjetter på 25-hester ;) Moro å kunne svare at alle splitwindow ble levert med 25 HK-motor, så hvorfor bytte? Etter sigende skal det være matching-number. Det blir spennende å kjøre med 25 HK og usynkronisert bytte. Her må jeg skaffe meg en læremester. Det eneste jeg har kjørt er 300 meter med en 1943 KDF. Hvordan skal man kjøre usynka... noen som kan forklare det? Jeg stopper HELT hver gang før jeg skal putte 54'n i første gir, men det skal vel ikke egentlig gjøres slik. Er det meninga å tilpasse turtallet før du putter'n i første gir? Altså å gæsse på når du trykker in kløtsh'n? Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: Espen S. Andresen på mars 11, 2008, 20:48:14 pm Så bra! Hva slags motor har du tenkt å ha ? "Proud member of "6 Volt OutlaVWs" - gjetter på 25-hester ;) Moro å kunne svare at alle splitwindow ble levert med 25 HK-motor, så hvorfor bytte? Etter sigende skal det være matching-number. Det blir spennende å kjøre med 25 HK og usynkronisert bytte. Her må jeg skaffe meg en læremester. Det eneste jeg har kjørt er 300 meter med en 1943 KDF. Hvordan skal man kjøre usynka... noen som kan forklare det? Jeg stopper HELT hver gang før jeg skal putte 54'n i første gir, men det skal vel ikke egentlig gjøres slik. Er det meninga å tilpasse turtallet før du putter'n i første gir? Altså å gæsse på når du trykker in kløtsh'n? Jepp, grovt sett er det sånn du gjør det. Det snakkes om dobbeltkløtsjing og, men teorien bak det kjenner jeg ikke. Kløtsj ut av gir, gi passe gass, og kløtsj inn? Jeg girer iallfall bruksbilen (95 peugeot) helt fint uten bruk av clutch. Bare å gi gass og prøve i lirke den i gir. Når turtallet er akkurat passe smetter den inn. Sikkert ikke "etter boka", men. Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: holmsen på mars 11, 2008, 21:08:38 pm I tungt gir: Trå inn clutchen, sett kassa i fri, slipp clutchen, gi gass til motoren har turtallet den vil ha når lavere gir legges inn (eller litt høyere turtall). Trå inn clutchen og legg inn det lavere giret du ønsker og har avstemt turtallet for.
På biler uten synkroniserte gearkasser må du faktisk innom fri med clutchen ute for å tilpasse farten på akslingene på hvert gearskift. to ok forklaringer fra google :) Tittel: Sv: 1951 split - patina - uk Skrevet av: LOBO på mars 11, 2008, 21:14:32 pm ÅÅÅ så glad jeg er for at jeg kun har usynka 1.gir ;D
|