Tittel: 1958 "Race Car" (Den ruller!) Skrevet av: Varj på november 30, 2007, 00:56:05 am Dette er en 1958 boble som jeg kjøpe av Anders her på
forumet (Rocket-Racing) for noen månder siden. Den hadde noe elektrisk dill-dall og rusk i motoren som måtte fikses før den ville bli klar for den første vårdagen. Står nå tørt lagret i garasje uten motor. Kjøpte noen deler med å. (bilder) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Endre D på november 30, 2007, 11:04:05 am Den der var skikkelig kul! ;D
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Lasse på november 30, 2007, 11:26:13 am Åh smooth bil! :) Lykke til!
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på november 30, 2007, 14:44:53 pm (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01618.jpg)
Lyktene ferdig rustsveiset, grunnet og lakkert med to lag + klarlakk. Perfekt farge Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Syncronaut på november 30, 2007, 16:43:30 pm Den var sannelig pen! Jeg liker de første årgangene med "stort" bakvindu...
Men jeg skjønte ikke helt det her: Det som skal gjøres er: ... - Speedometeret står fast på 100, så den må ut ettersom jeg ikke finner noe feil på vaieren ned til hjulet. ... Er det ikke tøft med speedometernåla sånn ut til siden, da? Som en kollega av meg fikk råd om fra det lokale Citroën-verkstedet da de ikke ville anbefale ham å bestille verkstedtime for å rep belysning på speedometeret (kansje "noen" timer for å få skiftet de pærene på det franske vidunderet...); kjør som alle andre, så går det bra... ::) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på november 30, 2007, 16:47:21 pm (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/1958_013.jpg)
Men.. den står sånn hele tiden. Når jeg kjører og når jeg står stille etc. Det kan ikke fortsette slik ;) Håper jeg finner feilen inni der, leter etter manualer til speedoer nå. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på november 30, 2007, 17:23:31 pm Var innom garasjen nå..
(http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01619.jpg) Passer jo kjempefint (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01620.jpg) Bak skjermen så vises bare ett hull ekstra. Glemte av riktig jern, så stikker tilbake. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Rocket-Racing på november 30, 2007, 21:07:33 pm Artig at du har laget prosjekttråd om bilen som prøvde å ta livet av meg..
Når det gjelder speedometeret tror jeg det er like greit å bytte det ut med et fungerende brukt. De er ikke vanskelige å få tak i. Tror allikevel ikke det som står der er det originale. Hvis du spanderer porto kan jeg godt sende deg et. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: wide5 på november 30, 2007, 22:23:37 pm Var den bilen ja.. Synes det var noe kjent med den.. He he..
Er ikke alle bobler som har vært ute å ralla på tre hjul.. :) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på november 30, 2007, 23:57:21 pm Artig at du har laget prosjekttråd om bilen som prøvde å ta livet av meg.. Når det gjelder speedometeret tror jeg det er like greit å bytte det ut med et fungerende brukt. De er ikke vanskelige å få tak i. Tror allikevel ikke det som står der er det originale. Hvis du spanderer porto kan jeg godt sende deg et. Åh? Har den ukjente makter som jeg ikke kjenner til? hehe Frister meget med ny speedo, så skal vi si at det er en avtale da? Så kan jeg prøve mitt beste på det gamle underveis. Og bare så det er nevnt, de skruene som holder baklyktene til skjermene SITTER! Helrustet på, så må enten prøve en god dose wd40 eller bare klippe av mutteren. Har kommet litt vann inni den ene iallefall, så rust i lyktene er det, men faktisk ikke på skjermen. Godt tegn. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på november 30, 2007, 23:57:41 pm Var den bilen ja.. Synes det var noe kjent med den.. He he.. Er ikke alle bobler som har vært ute å ralla på tre hjul.. :) Come again? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Rocket-Racing på desember 01, 2007, 00:32:59 am Hehe.. Trodde jeg fortalte deg om den gangen 58'n prøvde å ta livet av meg. Er det samme Pettern (wide5) sikter til.
Det har seg sånn at når jeg kjøpte bilen for fire år siden hadde forrige eier byttet alt av bremser. Kjekt tenkte jeg. Det første jeg gjorde var å bytte et hjullager foran, og så samtidig at bremsejobben foran var skikkelig utført. Så bar det ut på veien da. Opp i drøyt hundre km/t og litt svinging for å sjekke at det ikke var ulyder i lageret. Plutselig hører jeg en merkelig pling-pling lyd fra det ene bakhjulet. Hmm.. Det var sentermutteren som rumlet rundt inne i hjulkapselen! En brødel av et sekund senere forsvinner bakhjulet og bremsetrommelen. Bilen hopper over hjulet (nå vet du hvorfor venstre bakskjerm er grovrettet) og detter ned på bremseskjoldet og demperfestet. Høyre forhjul i lufta. Det går fremdeles i 100 og bremsene forsvant med den trommelen.. Heldigvis er det en lang strekke uten møtende biler. Prøvde såvidt å dra litt i brekket med det resultat at bilen begynner å slenge sidelengs mot den siden som allerede er i bakken. Dårlig plan. Etter langt om lenge og ved hjelp av to filer stopper det til slutt. Han som kom bak hadde aldri sett noe lignende, sa det sto gnister 20m etter meg. Nå vet du hvorfor det ene demperfestet er litt rart også.. bremseskjoldet manglet flere cm. Karen bak plukket opp hjulet, fremdeles med mutteren i kapselen, så etter litt grovretting av bremseskjold var det bare å montere det igjen og kjøre tilbake til låven uten bremser. Glemmer ikke den turen der så fort! Grunnen til det hele var at forrige eier hadde dratt til akselmutteren for hånd og ikke satt i splinten.. Det mest provoserende var å finne en ny splint i hanskerommet etterpå! Lærepenge: Ikke stol på jobb andre har gjort og sjekk vitale funksjoner før du legger ut på tur med nyinnkjøpt gammel bil. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: wide5 på desember 01, 2007, 00:41:32 am He he he.. Har ledd mye av den storyen der.. Iallefall nå i ettertid, når alt gikk fint.. :)
Artig prosjekt dette. Når det gjelder de skruene, prøv å få tak i noe fra norico eller hva det heter. De har en greie som heter penetrerende olje. Sjukt bra til sånne ting. spray på, vent, vent litt til, spray litt igjen, vent,, vent sa jeg.. Også løsne mutter som om den var skrudd til i går. Lykke til.. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 01, 2007, 00:43:13 am Hahahaha, dokumentert!
nå forstår jeg hvorfor den venstre bak er litt lean av seg. Rettet ganske bra ut, vises så vidt fra avstand. Får passe på slik at den ikke får tatt noe liv i dette eierskapet heller. Har whürt dette? Vet iallefall at bensinstasjonene ikke har. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Rocket-Racing på desember 01, 2007, 02:29:49 am Skal finne frem et speedometer etterhvert.
Det er forresten litt mystisk at de baklysene sitter så godt. Er ikke mange år siden jeg hadde dem av for å bytte ut grønnlakkert gummi med sort... Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 01, 2007, 09:08:47 am Har rustet noe skruen, tegn på lekkasje inni den, kan legge ut bilder senere idag. Skal finne et middel slik at jeg kan få de løsna.
(Venstre bakskjerm dette) Gleder meg til å få på de nye baklyktene. Og pilene kommer kanskje idag, skulle egentlig ha fått dem lakkert å. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 02, 2007, 13:01:44 pm (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01621.jpg)
Det våte er avrustingsmiddel fra Esso som funket utrolig bra. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01623.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01624.jpg) Akkurat samme passform som den orginale lykta. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 03, 2007, 03:09:59 am Flaut spørsmål, men.
Hvordan var rekkefølgen på å få satt sammen de småe baklyktene igjen? Lykt i glass, så glass i brakett, så settes det i huset... men så sitter jeg igjen med chrommen og pakningene. (Ikke hus til karosseri pakninger) Noen som husker? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: OTO på desember 04, 2007, 00:46:15 am Chromen settes fast i lyktehus først. Så puttes glass med reflektor inn i lyktehuset og festes med en sånn fjør greie.. Så legges gummipakningen på skjermen og festes med braketten. Til slutt koples ledninger til pøreholder, som settes i reflektor før lykten festes med den ene festeskruen.
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 04, 2007, 03:15:56 am Chrom settes på utenifra eller innenifra?
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: JS på desember 04, 2007, 09:26:30 am Utenfra.
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 05, 2007, 07:36:42 am Føltes at chrommen kom til å ripe hele driten siden den var så hard, da jeg skulle til å sette den på.
Men vet iallefall nå at den skal inn den veien, så får prøvd noe mer. Tusen takk for svar! Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: JS på desember 06, 2007, 00:59:49 am Det der kan være ganske vanskelig. Det anbefales å brukes brukt orginal kromring, reproene er mye vanskeligere å få på.
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 08, 2007, 13:45:12 pm Idag fikk jeg noe i posten gitt.
(http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01643.jpg) Nye 6v piler fra Unnberg, greier ikke å vente med å få de på! (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01644.jpg) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: HansO på desember 08, 2007, 18:38:51 pm Nydelige piler! Tenkt til å lakkere de eller ha de som de er??
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 08, 2007, 18:51:45 pm Arg.. vil egentlig ikke svare. Er for vanskelig å velge.
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: JS på desember 08, 2007, 20:29:06 pm Hvordan virker kvaliteten på de repro pilene? Kina selvfølgelig?
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Frodo på desember 08, 2007, 21:47:04 pm Hvordan virker kvaliteten på de repro pilene? Kina selvfølgelig? Jeg har slike i 12V på Ovalen min. Kjøpte fra Karmann Konnection i England. Spolen er litt "tykk" så de var trange å få inn i sporet i B-stolpen. De fungerer utmerket foreløpig. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 09, 2007, 08:06:46 am Hvordan virker kvaliteten på de repro pilene? Kina selvfølgelig? Planlegger å få prøvd dem på bilen idag etter jobb. Kina er fullt mulig, leter på pakken og på pilene etter "made in xxxxxx" her. Står kun "Kafer" på hele pakken. (http://www.vwheritage.com/diagrams/semaphore.gif) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 10, 2007, 15:07:37 pm Det der kan være ganske vanskelig. Det anbefales å brukes brukt orginal kromring, reproene er mye vanskeligere å få på. Prøvde på chromen som fulgte med lyktene før lakkering, men de gir betydelig mellomrom på toppen og på bunnen. Ser ut til å ha blitt bøyd på noe vis. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: friander på desember 10, 2007, 22:56:00 pm nydelig mod ;)
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 16, 2007, 08:54:43 am Skal snart hente meg nye felger i Molde nå, trolig på mandag. Jobber fra 11- utover om dagene nå, så håper virkelig
at jeg rekker dette. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 20, 2007, 22:42:14 pm Oi, nye hjul på bobla, kunne ikke ha sett for meg mye annet enn fuchs på den...
Skal prøve de på enten imorgen eller lørdag. Da blir det flere bilder. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01660.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01659.jpg) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: BeetleBug på desember 21, 2007, 00:12:43 am Eh.... prøve dem på? Da håper jeg for din og andre trafikkanters skyld at du ikke skal kjøre så langt.....
BB Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Trond Dahl på desember 21, 2007, 00:17:33 am Han mente nok at han skulle sette dem på...
er dette mws repro felger eller? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: JS på desember 21, 2007, 00:56:45 am Det er det. Se på kanten på enden av eikene.
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på desember 21, 2007, 01:01:58 am ja ser ut som mine gamle Varianthjul.
flotte Jul uansett!! Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 21, 2007, 13:27:46 pm Eh.... prøve dem på? Da håper jeg for din og andre trafikkanters skyld at du ikke skal kjøre så langt..... BB Vinter her, så blir bare for 'show' i garasjen. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 25, 2007, 15:32:23 pm Snart lønning igjen og etter en del overtid og røddager, så kommer jeg til å sitte igjen med
nok til å gi bobla mer til jul. Skal da kjøpe inn motordeler for å få den til å gå friskt igjen, men hvilke forhandlere / produsenter kan dere anbefale? Delene skal i en 1200 motor som står i 58'en. Er usikker på årsmodell, skal finne motornummeret idag. Unnberg kunne ikke levere deler til denne slags motor, så må gå videre fra sikker grunn. Hittil så trenger jeg: -8 støtstenger (tubes) -Pakninger all-around -Forgasserkit Noe mer jeg kan så likegodt bytte mens motoren er ut? Trykkplata kanskje? Er veldig takknemlig for all hjelp jeg kan få. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: JS på desember 25, 2007, 15:48:44 pm www.wolfsburgwest.com har mye deler til eldre bobler.
Gasser reproduseres ikke, jeg har overhalt min med bra resultat. Dette er ikke vanskelig, sjekk bare at det ikke er for mye slakk i spjeldakslingen. Dette er nok bedre enn å kjøpe en brukt gasser, da den også er 40-50 år gammel. ;) Hvis trykkplata ser ut til å ha spennet i seg fortsatt er det ingen grunn til å bytte den ut. Sjekk for oljelekkasje bak svinghjul og ved inngående aksling i kassa. Simring i kasse er enkel å bytte.Er selve clutchen oljete? Fungerer bensinpumpe skikkelig? Overhalingssett er å få kjøpt til denne også. Billig og enkelt. Har du vurdert å få sjekket/overhalt toppene? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: mags på desember 25, 2007, 15:57:03 pm www.wolfsburgwest.com har de dela du trenger.
men trenger du å bytte støtstenger røra? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 25, 2007, 15:59:51 pm Der var det mye nyttig da, takk.
Og, jeg har faktisk det samme problemet som er nevnt i denne tråden: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,648.0.html Men i tillegg så skal det være noe galt med en eller flere av støtstengene, slik at draget forsvinner i bobla, så uansett skal jeg bytte de ut.. eller er det anbefalt å bare bytte de(n) som er feil. Tenkte det ville ha vært en ide å få byttet alle siden motoren først er ute. Har ikke lagt merke til noe lekkasjer, og oljenivået holder seg godt. Dette er en motor som kan bli i super for igjen om jeg bare finner ut en diagnose på dette. Og bobla får mer enn nok bensin til motoren. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: mags på desember 25, 2007, 16:23:09 pm Det er feil lengde på en av støtstenga,det må du sjekke,denne motoren er overhalt av en Danske i slutten av 1999,og ikke kjørt mye,jeg trur det er en 60-61 model motor,den orginal motoren ligger på en palle i aabenraa,med knekt veiv.
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 25, 2007, 16:39:40 pm Da trenger jeg egentlig bare å bytte ut den?
Står gammelmotoren enda? Dumt den ikke ble med tilbake til gammellandet. Men var vel ikke mulighet til akkurat det tilbake da. ;) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på desember 27, 2007, 18:43:35 pm Da har Magne vært innom med ny motor til meg,
står nå pent plassert på palle i garasjen for øyeblikket. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01670.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01669.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01671.jpg) glemmer som alltid å få med meg motornummer før jeg drar hjemover. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på januar 07, 2008, 18:03:43 pm Nå holder jeg på med speedometeret, for problemet er at den står stille på 100.
Nå har jeg da poppet den opp, men hvor langt inn skal jeg tørre å gå for å finne dette problemet? (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01746.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01747.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01750.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01752.jpg) Så langt er jeg nå, er noe guffe her inne.' Hjelp Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på januar 07, 2008, 18:30:49 pm Oi oi.. fant noe som ikke helt stemte.
(http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01755.jpg) Den har hoppet ut av hullet sitt og tegn etter høvling vises. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSC01756.jpg) Få denne i spor, så kan det hende at speedometeret lever igjen. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Rocket-Racing på januar 07, 2008, 21:58:06 pm Kult om du får fikset det.
Er nok Magnes motorveitempo som fikk speedometeret til å ta kvelden :D Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på januar 07, 2008, 22:47:32 pm Får ikke sett så mye ikveld iallefall, skal sette batteriet på lading over natta
og ledningene til pilene var for korte til at det var mulig til å prøve dem, så må skøyte litt. Vet om noen med loddeutstyr, så etter prøvemontering skal det bli gjort skikkelig. Skal tro om Mags var nervøs før fotoboksene. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på januar 09, 2008, 18:51:28 pm High def bilder. ;D
(http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSCN3547.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSCN3548.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSCN3555.jpg) Under batteriet... null hull. Den nye fordeleren. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSCN3543.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSCN3544.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/DSCN3545.jpg) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på januar 14, 2008, 00:13:01 am Fikk da ikke start på bobla etter å ha satt inn nylada batteri,
så satser på at tenninga er helt ute av balanse. Har noen dager fri etter denne nattvakten, så nå har jeg lovt megselv å begynne med motoren og pilene slik at jeg kan kjøre bobla litteranne til før støtstanga skal byttes. Skal sette i den nye fordeleren å da, men det var ikke ledning med, hva er det jeg vil trenge da? Stikker nok innom Tess for å finne meg noe, men hva slags kobling i enden brukes? Og er det noe spesiell type ledning å anbefale? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Rocket-Racing på januar 14, 2008, 00:29:08 am Bytt den støtstanga før du kjører noe mer du. Vil nok starte en hel del lettere også. Har jo litt personlig erfaring med den bilen og motoren er ikke mulig å få til å gå skikkelig med en støtstang som er for lang..
Har nok ikke så godt av å bli brukt for mye før det er i orden heller. Med ledning til fordeleren mener du vakumslange? På 30 hk motorene var vel dette et kobberør med skrukoblinger i begge ender. Dette får du laget av et verksted som lager bremserør hvis du ikke finner et originalt. Ser ut som fordeleren din er beregnet på dette. Men på de nyere motorene (som den du har) er det bare en slange som er tredd på en stuss i begge ender. Hvis det er tilfelle må du nok bruke rør skrudd i fordeleren og en slangebit mellom røret og forgasseren. Til den motoren skulle du egentlig hatt en litt nyere fordeler med en stuss som stikker ut istedenfor hullet med gjenger i. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på januar 14, 2008, 00:36:01 am Denne fordeleren skal visstnok være beregnet på motorer fram til 61.
Så vi får se hvordan det går. Du sier noe der, men heldigvis har jeg 3 fridager etter hverandre nå til å få skrudd motoren ut og hentet deler etc. slik at dette skal gå ganske fort. Satser på at det er mye møkk i vente. Har nok takhøyde, jekker og støtter, så nå mangler jeg bare mer muskler til å hjelpe til, så dette skjer nok på kvelden. Som Mag så da han kom med motoren, så er det bekkmørkt i garasjen. Har kun lommelykt å trøye meg med, så dette gleder jeg meg til. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på januar 14, 2008, 21:49:54 pm Nå er alt elektriskt merket og koblet av, forgasser har blitt tatt av og tettet, mens
dette ble gjort la jeg merke til at den har ei slange til vakumet koblet til, men bare at den andre enden var festet til en skru for å tettes. Ellers, så er det bare å få skrudd av de to festene til kassa/motor. Sitter noe sinnsykt, så tok på en del WD. Får se om det hjalp litt imorgen. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Rocket-Racing på januar 14, 2008, 23:03:02 pm Hvilke to fester da? Alle fire motorboltene burde løsne ganske greit uten verken makt eller WD40, ikke lenge siden motoren ble satt inn..
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på januar 14, 2008, 23:17:04 pm De lengst unna meg. Skal tilbake imorgen for å fullføre dette, begynte å bli kaldt da jeg
holdt på, så gav kanskje litt for lett opp. Må få tak i gassovn. Har bare løsnet de andre litt til jeg får med noen som skal hjelpe til å løfte. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: vwrc på januar 14, 2008, 23:58:32 pm De lengst unna meg. Skal tilbake imorgen for å fullføre dette, begynte å bli kaldt da jeg Hei ,,De 2 store boltene i bunn og bakkant av kassa skal IKKE demonteres . Er bare de 2 oppe og de 2 17 mm mutterene mellom motor og gir du skal demontere for o få ut moteren ...... Dvs 4 stk 17 millimetre ,,,,lykke til holdt på, så gav kanskje litt for lett opp. Må få tak i gassovn. Har bare løsnet de andre litt til jeg får med noen som skal hjelpe til å løfte. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på januar 15, 2008, 00:25:06 am Stussa litt over de å da jeg drev litt under bilen for å lirke opp ei plate, men var vel på 22mm og mer, så
lot dem være. Bra å vite at de skal stå iallefall. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på januar 15, 2008, 12:30:56 pm Flytta alle bildene til side 1.
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 05, 2008, 00:49:45 am Nå skjer det noe igjen,
skal vaske motoren utvendig før deksel etc. skal av. Vil ikke ha møkk på støtstengene. Så skal jeg ta en nærmere titt på forgasseren om det er noe rusk inni denne. Det er ikke noe lekkasje fra den eller falskluft. Så hva blir den beste fremgangsmåten med rens innvendig av forgasseren? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 05, 2008, 21:53:31 pm Noen bilder fra den dagen motoren ble lirka ut.
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: SLOWLYMAN på februar 09, 2008, 20:42:31 pm Hvordan virker kvaliteten på de repro pilene? Kina selvfølgelig? Planlegger å få prøvd dem på bilen idag etter jobb. Kina er fullt mulig, leter på pakken og på pilene etter "made in xxxxxx" her. Står kun "Kafer" på hele pakken. (http://www.vwheritage.com/diagrams/semaphore.gif) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 09, 2008, 21:44:09 pm Da bør du ha en -59 boble å. ;)
Skal gi tilbakemelding på hvordan de fungerer etter jeg har fått dem lodded på. Ledningene som allerede lå framme var alt for korte og nå er motoren ute. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Tistlo på februar 09, 2008, 22:28:20 pm Angåande desse pilene; Er dai godkjente som sideblinklys??
Så vist eg skolle ha kjøpt sånne og fjerna orginale blinklys på skjermen, hadde eg komt igjønom eu?? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 09, 2008, 22:38:20 pm Tenker du på 69-bobla di nå?
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Tistlo på februar 09, 2008, 22:40:47 pm Ja...nai... sånn generelt.
Eg kan vel ikkje ha da i mi bobla, vist eg ikkje har da hålet som dei skal inn i på dørstolpen, men da går vel ann å laga eitt hål då..... Uansett funka da som blinklys under lovens alt for lange arm?? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 09, 2008, 22:44:12 pm Visse Biltilsyn på 70 tallet og rundt der tillot ikke at bobla
hadde retningspiler, så da måtte det bygges om til blinklys på skjermene. Men nå idag så godtas piler iallefall om de er på biler som orginalt hadde dette da de kom ut fra fabrikk. Så om du vil ha piler på ei boble fra 59 og bakover, så skal det gå. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Tistlo på februar 09, 2008, 22:46:06 pm Okå, da får verta ain 52 modell neste bil då ;D
Men no har eg mair enn nok arbeid på 69'en ;) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 09, 2008, 22:47:25 pm Det er en hyggelig årsmodell.. (52) ;)
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 25, 2008, 14:13:41 pm Idag har jeg handlet en del verktøy på den nye biltemaen her i byen,
og bremserens + luft på boks (6bar) fra Würt til å få gjort ren forgasseren. Har også en helt ny verktøybenk som vil få orden i det elendige rotet. Håpet på å finne meg en heldress idag før jeg dro meg ut til garasjen for det har snødd og sludded noe sinnsykt denne uken. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 25, 2008, 18:09:33 pm Ny arbeidsbenk.
(http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3584.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3588.jpg) Tomt. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3586.jpg) Tok ut stengene, men ser ut til å være i orden de.. Så nå må jeg begynne å feilsøke mer. Skal sjekke den andre siden for sikkerhetens skyld. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3589.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3594.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3591.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3590.jpg) Ser noe galt ut? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Trond Dahl på februar 25, 2008, 21:09:27 pm Vanskelig å se på et slikt bilde pga vinkelen på kamera, men slik det ser ut nå virker det som om du har forskjellig lengde på støtstengene, har du det?
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 25, 2008, 21:20:34 pm Nei, de er like. Er lavt mellom taket, så fikk ikke kameraet helt over, men de er absolutt like.
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Rocket-Racing på februar 25, 2008, 21:35:17 pm Hmm.. Så støtstengene var like.. Da må du sjekke vippestellet og ventilen. Et eller annet rart har ihvertfall han dansken gjort som gjør at den ene ventilen banker og ikke fungerer som den skal. Banker jo justeringsskruen flat selv om den er justert "riktig".. Jeg fikk aldri tid til å se nærmere på det.
Den ventilen er bortimot ute av funksjon og er nok grunnen til at motoren drar dårlig og stopper innimellom. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 25, 2008, 22:45:31 pm Har iallefall renset hele forgasseren på kjøkkenet nå med bremserens og air-on-a-can + pussekoster.
Så skal bli ganske greit å få den på igjen, OM jeg ikke mistet den lille lille skruen som hører til gasserarma. Men jeg tok iallefall vippsetellet på igjen og justerte ventilene til 0,15, men ventil nr.3 stakk noe ut slik at den ikke kunne stilles helt rett. Kan dette være pga. bilen stanset på den ventilen? Hva skal jeg se etter på vippestellet? Så egentlig ganske greit ut det, men så har jeg et utrent øye enda å. Legg merke til arbeidsplassen (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3600.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3602.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3598.jpg) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Rocket-Racing på februar 25, 2008, 23:56:29 pm Nettopp.. Den ventilen du sier at stikker ut og ikke lar seg justere skikkelig er den som bråker og banker justeringsskruen flat samme hvor langt ut du skrur den.
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 26, 2008, 00:09:48 am Så det var ikke bare tilfeldighet at den var slik.
Den er støtstanga hadde ikke noe slitasje på seg, og hadde lik lengde som alle de andre stengene. Da jeg skulle sette den på plass igjen så var det skikkelig med motstand innerst inne i 'hula'. Håper det er noen som har en ide hva dette kan være. For meg høres dette litt skummelt ut. Hvordan føles det om bilen ikke kjører på alle ventilene? Kanskje denne har stått slik pga. tenninga, var jo noe problemer med den å. Og det har ikke vært så svert med drag. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 28, 2008, 21:56:40 pm (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3610.jpg)
Friskere coil som kom i posten idag. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 29, 2008, 13:43:55 pm Nå skal det bli orden på ledningsnettet i bobla.
(http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3614.jpg) ;D Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Tistlo på februar 29, 2008, 15:17:05 pm Kjem seg no ska du sjå ;D
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 06, 2008, 20:55:40 pm Det nye arbeidshjørnet, bra å få motoren opp i høyden.. Nå kan jeg faktisk
glede meg litt til jeg skal i garasjen neste gang. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3624.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3620.jpg) Bør denne byttes? (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3621.jpg) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 26, 2008, 19:08:29 pm Kom en del i posten idag.
(http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3627.jpg) Instruksjonsboka fra august. 58 Pakninger til 36 hester Pakninger til 30 hester Chromringer til lyktene Skruer/feste/pakninger til lyktene Komplett skruesett til boblemotor x2 Slangeklemmer med vw merket Fargefilm til speedometeret Pakning til dynamofestet. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Tistlo på mars 26, 2008, 19:15:43 pm Den instruksjonsboka er vel ikkje ny? Eller trykker dei opp att gamle instruksjonsbøker?
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 26, 2008, 19:41:14 pm Den er nos.
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Tistlo på mars 26, 2008, 21:19:46 pm ok
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Lars G på mars 26, 2008, 22:00:06 pm Sikker på at den er nos? :D
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 26, 2008, 22:47:09 pm Står August 58 inni den..
nei.. vent.. korrekturlakk..? snodig. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Rocket-Racing på mars 26, 2008, 23:00:06 pm At den er gammel er det ingen tvil om, men NOS betyr original og ubrukt.. New Old Stock.
Instruksjonsbok fra August 58 er til 59-modell, men 58 og 59 er jo rimelig like. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 26, 2008, 23:08:31 pm Blimsa litt på den, men bølgete er den. Uten tegninger i! ;)
Hvorfor sier den ikke bare 59 om den er til den årsmodellen? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Lars G på mars 26, 2008, 23:14:03 pm Skillet kom i august mener jeg. Pre august, ble det samme året, post august, neste året.
Siden det var jeg som solgte deg boken, kunne jeg ikke dy meg med en liten kommentar ;) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 26, 2008, 23:23:54 pm Men da blir det : Juli 58, August 58, September, 59. ?
Står jo tross alt 58 i boka. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 28, 2008, 14:11:29 pm Her er den nye motoren som skal inn i bobla.
April 1959 modell motor, starter og går bra. og.. LEGG MERKE TIL DET SØTE LILLE VIFTEHUSET! (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3628.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3630.jpg) Den er skikkelig møkkete, men skal tilbake til garasjen med bremserens etterpå og ta det verste før den skal spyles. Her er knekken på eksosen som jeg fjerna istad. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3632.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3629.jpg) Manuell forgasser. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3639.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3638.jpg) Rent og pent nedi her (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3636.jpg) MANGLER EN DEL HER. NOEN SOM HAR? (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3631.jpg) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 28, 2008, 18:26:53 pm Da har jeg pusset og vasket ned hele motoren. Var bare 4 timers arbeid. ;)
Utgangspunktet. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3637.jpg) Skitten. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3642.jpg) Renere. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3641.jpg) IMG]http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3643.jpg[/IMG] (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3648.jpg) Vasket. Er noe støv ved coil pga jeg dekte den til. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3651.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3655.jpg) MYE RENERE. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Tistlo på mars 28, 2008, 20:11:12 pm Berre att no ser du att malingen flassar av...
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 28, 2008, 20:46:38 pm Er en 48 år gammel motor.
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Tistlo på mars 28, 2008, 21:09:49 pm Ja det er klart, men du skal ikkje mala opp att alt kjøleblekk osv, sånn att det ser bedre ut?
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 28, 2008, 21:23:12 pm Det er ikke så farlig nå, det viktigste er at motoren er i en god stand
og skal få bobla mi ut på veien til mai. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: FreddyB på mars 28, 2008, 21:24:18 pm That's the spirit!
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Rocket-Racing på mars 28, 2008, 21:39:25 pm Men da blir det : Juli 58, August 58, September, 59. ? Står jo tross alt 58 i boka. Det står August i alle instruksjonsbøkene.. Utgaven trykket i August 57 er til 58 mod, August 58 til 59 mod osv osv. Det var i August de nye modellene kom. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 28, 2008, 21:41:03 pm DA PASSER DEN BOKA UTROLIG GODT TIL MOTOREN MIN DA!
*søft* Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på april 05, 2008, 16:45:45 pm Fått tak i ubrukt luftfilter + 2x gode varmepotter + ny reim.
Snart settes inn igjen. :D Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på april 07, 2008, 03:09:19 am Nå har jeg da et problem med chokekabelen til den manuelle delen av forgasseren.
Den er ikke der. Eller kanskje den er godt gjemt, så skal søke med kraftig lykt imorgen. Jeg lurer litt på om den svarte 'ledningen' ved siden av bensinkrana under dashen er ment for styringen av choken? (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/1958_010.jpg) (obs. gammelt bilde. copyrights til A. Letmolie. :D ) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: LOBO på april 07, 2008, 08:22:16 am Behold motoren med patinan den har. Enig der. Mye kulere enn en kjapp halvjalla lakk jobb. Enten gjennomført, eller org. lakk ;)
Ser ut som det blir en skikkelig bølle bil dette. Hvilken stil går du for sån ca? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på april 07, 2008, 08:50:10 am Får se hva den blir når jeg kommer i mål. Enda noe som gjenstår da
det er ledninger som må loddes på og andre må fjernes. (legg merke til de to ledningene ved rattstammen.) FINNER FOR HELV**E IKKE UT HVOR DE GÅR! Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på april 07, 2008, 22:14:45 pm (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3659.jpg)
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: OTO på april 07, 2008, 22:19:19 pm Nå har jeg da et problem med chokekabelen til den manuelle delen av forgasseren. Den er ikke der. Eller kanskje den er godt gjemt, så skal søke med kraftig lykt imorgen. Jeg lurer litt på om den svarte 'ledningen' ved siden av bensinkrana under dashen er ment for styringen av choken? (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/1958_010.jpg) (obs. gammelt bilde. copyrights til A. Letmolie. :D ) Det er strømpa til choken det ja. Knotten sitter til høyre for askebegeret. du ser denne under pappen foran. så går vaieren inne i tunellen og kommer ut over på høyre side av girkassa. Mulig de bare har kveilet vaieren opp der, over girkassa altså. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på april 07, 2008, 22:29:53 pm (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3660.jpg)
BINGO! Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: FreddyB på april 07, 2008, 22:46:21 pm (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3659.jpg) Kortid skal du senke, då? ;D Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på april 07, 2008, 23:04:59 pm Hysj på deg.
Idag så fjernet jeg de overflødige ledningene som måtte til for å få 62- lyktene til å fungere og etter det kom ny pakning på til de eldre lyktene + festet. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3661.jpg) Så ble vaier til manuell choke funnet ja, lå kamuflert inni bobla. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3660.jpg) Slik ser den ut under. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3658.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3657.jpg) Fikk ikke gjort så mye idag da jeg skulle bytte dekk på bruksbilen. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: OTO på april 07, 2008, 23:47:16 pm (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3660.jpg) BINGO! VW reparatører er jammen forutsigbare :) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på april 08, 2008, 00:06:34 am Skulle egentlig ha lagt merke til denne før, men fikk ikke tak i ei skikkelig halogenlampe før
noen dager siden. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: FreddyB på april 08, 2008, 14:55:44 pm Hysj på deg. Beklager, måtte prøve sjokoladetrikset. (http://i6.photobucket.com/albums/y240/frebrake/DSC00077.jpg) ;D Men bilen din blir bra, altså! Om den kjem litt meir ned i nasen.. ;) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på april 08, 2008, 15:39:02 pm Haha. Jeg brukte garasjelunsjen min til det bildet. ;D
Hadde vel vært bra med mer senk foran. Hm Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på april 08, 2008, 20:03:26 pm Dere ser jo på bildet over hvordan senkesatsene er stillt.
Hvor mye mer kan jeg justere disse for å senke bobla foran uten å måtte modifisere noe annet? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Rocket-Racing på april 08, 2008, 21:39:05 pm De senker mer ved å justere platene nedover så du har mye å gå på.. Men ta det litt av gangen, et hakk utgjør en god del (du kan jo måle hvor mange biter med Center det utgjør). Prøv med et hakk først. Pass på at begge satsene er like mye senket så fjærpakkene ikke jobber mot hverandre (forutsatt at Mags har klart å sveise inn senkesatsene i samme vinkel da ::) ) La bilen stå med litt trykk på hjulene når du løsner skruene (en av gangen) så det ikke smeller under der. Stram godt!
De fire boltene som holder forstillingen skal egentlig ha låseblekk som hindrer dem i å løsne. Vil anbefale å montere det eller ihvertfall kjenne etter at boltene sitter skikkelig. (Og nei, det er ikke jeg som har montert forstillingen ;) ) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på april 08, 2008, 22:22:59 pm Takk så mye for utfyllende informasjon på dette!
og.. center er jeg tom for, så blir vel målestokken som jeg fant under baksetet i bobla da jeg fikk den. (hah!) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på april 12, 2008, 10:32:55 am Ja, det var da like før motoren ble plassert der den hører hjemme. 15cm unna for å være nøyaktig.
MEN så forsvant trykket i hydraulikkjekken og motoren sivde ned til gulvet. Jekken rikker seg ikke mer. Jeg har hundrevis av onde ord i hodet mitt i dette øyeblikk, men skal kun holde meg til ett. Pokker. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Bj?rn på april 12, 2008, 12:13:27 pm Det er utrolig kjett!! :-[
Ble det mye skader på den da? Skal ut å skifte olje på min i dag, det får holde ;D Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på april 12, 2008, 15:25:33 pm Nei, ikkenoe skader heldigvis. Vi var flere i garasjen, så motoren ble holdt stødig nok.
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på april 30, 2008, 00:12:49 am (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3677.jpg)
(http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3678.jpg) Riktig motor og riktige lykter er nå på bobla. Jeg er glad. Her tok jeg et nærbilde av chokekabelen rett bakom forstillinga.. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3680.jpg) Der svarte er den kabelen og rundt der den går inn er det noe fuge e.l som er hardt som stål, var dekt med teip før vi tok en titt der. Rydda basen idag. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3670.jpg) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på juli 17, 2008, 17:22:08 pm Min nye bestevenn når det gjelder arbeid under bilen.
(http://www.biltema.no/Archive%5CProduct_images%5C11%5CLarge%5C11-326_l.jpg) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: surfer56 på juli 18, 2008, 09:31:13 am Hvordan ligger du ann Varj ? :)
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på juli 18, 2008, 13:26:30 pm Kom vel noe i posten idag gitt.
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: surfer56 på juli 18, 2008, 13:31:17 pm Nesten alltid hyggelig med postpakker ;)
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på september 14, 2008, 16:01:16 pm Er vel på tide å få denne tråden i live igjen.
Det som har skjedd i det siste at starteren ble fjernet og en ny oppdagelse ble gjort. Stod visstnok helt feil starter og muligens foring i bobla etter motorbytte for noen år tilbake. Så nå har jeg en boks frysespray og bla. ny foring til starter på vei i posten. Ikke nok med det, så kommer det nydelig patinerte baklykter i samme org. farge som bobla fra Trondheim. Kommer askebeger og div, fra samme person å senere. (Takk til mrOvaLove). Dette blir bra! (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/Hugg59018Medium2.jpg) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på september 14, 2008, 20:24:36 pm Da kom de med båten.
Kommer til å passe alt for godt på bobla. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/IMG_0349.jpg) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: FullGass på september 14, 2008, 22:35:47 pm Godt å se flere som har våkna fra sommerdvalen... :D
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på september 15, 2008, 12:58:44 pm Godt å se flere som har våkna fra sommerdvalen... :D ha-ha. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på september 15, 2008, 15:03:09 pm Garasjen idag å.. og lyktene ble satt på. Fornøyd!
(http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/IMG_0350.jpg) Nærmere. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/IMG_0351.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/IMG_0352.jpg) Enda nærmere. Bra patina. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/IMG_0361.jpg) Ellers så ble pilene skrudd på, men ikke koblet til, ledningene er for korte. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/IMG_0354.jpg) (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/IMG_0355.jpg) Samme med den venstre lykta, den ene ledninga var noe for kort, så må lodde på der å. Derfor ikke noe testing av visere / blink idag. !: Jeg vet at den venstre baklykta ikke er festet skikkelig til pakning eller hus, men den skal av igjen for forlenging av ledning om ikke så lenge. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Tistlo på september 15, 2008, 15:19:30 pm Kjekt med patina :)
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på september 15, 2008, 18:57:01 pm Kom ikke noe pakke fra Unneberg idag heller, snart ny helg å.
Får se om det er noen som har 6v starterforing liggende, den må byttes fort som smekk. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: MrOvaLove på september 16, 2008, 16:51:11 pm Hei!
Morsomt å følge tråden din, og å kunne bidra litt med å få rette utseende på denne tøffe bobla di! Du skal få se bilder av hvordan dørtrekkene (ratt og rattstamme også) og pilene jeg kjøpte fra samme bil som lyktene, passet på min! ove Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på september 16, 2008, 17:44:36 pm Mangler bare tidsriktig motor du nå.
Må ha nytt askebeger. ;) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på september 24, 2008, 21:50:08 pm Kom foring i posten nå, passer 12,5mm 30mm drev. Perfekt!
Men nå så er jeg kraftig forkjølet, så håper på bedring til helga slik at foringa kan byttes, da blir det bra om batteriet ikke har fått varige skader etter å ha blitt brukt med den rare motoren som stod i. :-\ Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på september 30, 2008, 17:06:47 pm (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3659.jpg) Kortid skal du senke, då? ;D Har tenkt litt mer på denne saken. Tingen er at bobla står nå på bukker bak og det var vel for 4 garasjebesøk siden at jeg oppdaget at bobla tok seg veldig godt ut med nesa plantet så langt ned bakken. Vil nok bli noen hakk lavere foran etter starterforinga har blitt byttet. Satser på å få spist 3-5 sjokoladebiter. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: FreddyB på oktober 02, 2008, 17:41:24 pm ;D
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på oktober 02, 2008, 18:23:29 pm Bobla har ikke stått urørt denne mnd som var pga. latskap, bare så det er sagt.
Venter på deler som skulle ha vært sendt for lenge siden. Blir vel nå. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på oktober 05, 2008, 22:03:43 pm Ei linselus jeg ikke har lagt merke til før nå. :D
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Tistlo på oktober 05, 2008, 22:11:51 pm Er det ein du kjenner? ;D
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på november 12, 2008, 09:39:16 am Oi, full stopp her.
Måtte ut med 20 store, da toppen på bruksbilen gikk i stykker. Så det blir ikke så mye å bruke her denne måneden. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: LOBO på november 12, 2008, 10:33:28 am (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/DSCN3659.jpg) Kortid skal du senke, då? ;D Har tenkt litt mer på denne saken. Tingen er at bobla står nå på bukker bak og det var vel for 4 garasjebesøk siden at jeg oppdaget at bobla tok seg veldig godt ut med nesa plantet så langt ned bakken. Vil nok bli noen hakk lavere foran etter starterforinga har blitt byttet. Satser på å få spist 3-5 sjokoladebiter. DU kan jo begynne med å justere forstillinga i bånn ;) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på november 12, 2008, 18:35:15 pm Den står på bukker bak, om jeg gjør det nå
så spiser fronten betong. :D Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: LOBO på november 12, 2008, 19:25:40 pm Lave bobler liker godt betong, asfalt og grus! Bare la henne smake nå, for det blir nok flere måltider på henne ;D
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Daniel L på november 12, 2008, 21:11:36 pm Er det noen "Racing" motor på gang??? ;D
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på november 12, 2008, 21:32:58 pm Ja herregud, det blir det nok.
Men ikke med det første, da det står disse tingene først på listen. -100% teknisk stand -Felger så blir det snakk om motor. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Daniel L på november 12, 2008, 21:35:33 pm Høres bra ut!! ;)
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 21, 2009, 22:39:35 pm Har fått satt i den nye starteren + foring.
Koblet opp alt der, så nå er det bare å lade batteriet og fyre den opp tenker jeg. Det verste som kan skje nå er at den ikke starter egentlig... he-he-he Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 23, 2009, 22:41:13 pm DEN LEVER!
Fikk satt i batteriet og starteren sviva som bare pokker! Imorgen skal jeg da skaffe ei lita kanne med bensin, så kan den kjøres ut av garasjen. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: LOBO på februar 24, 2009, 01:54:24 am Grattis ;D Den blir å se på treff til våren da.. :)
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på februar 24, 2009, 03:43:47 am Åja, gjenstår bare å kjøre bobla til en garasje der vi har strøm (familien sin)
så skal alle ledninger med kabelsko loddes sammen. Wuhu! Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 06, 2009, 14:36:11 pm !
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Mr. Empiboy på mars 06, 2009, 15:45:30 pm Ja herregud, det blir det nok. Men ikke med det første, da det står disse tingene først på listen. -100% teknisk stand -Felger så blir det snakk om motor. Hva slags felger er det du har tenkt å "forfine" 58'n med?? Bare lurer av ren nysjerighet :) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 07, 2009, 14:36:41 pm (http://souvenirs80.unblog.fr/files/2008/06/raider.jpg)'s
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: gussi på mars 07, 2009, 14:40:00 pm sjokolade gutten???
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Filip/purity på mars 07, 2009, 15:31:03 pm Raider ~ Rader ???
(http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/531131.jpg) ;D Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 07, 2009, 16:42:12 pm Akkurat. ;)
Ble ikke direkte ordspill, men men.. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Mr. Empiboy på mars 07, 2009, 18:05:30 pm Tok den jeg. Rader felger er fint det hvis man bare liker designet. Jeg er en av de som IKKE gjør det.
PS: Kul bil!! Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 10, 2009, 15:06:36 pm Tok den jeg. Rader felger er fint det hvis man bare liker designet. Jeg er en av de som IKKE gjør det. Hver sin smak,PS: Kul bil!! jeg tror iallefall at de vil bli perfekt på denne bobla. ;) Oppdaterer litt her imens jeg. Sjekka kaross-girkasse jordingskabelen og bare utseendet på den var trist. Så får en helt ny en i posten denne uka. (kanskje imorgen) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 30, 2009, 12:08:39 pm Står ikke helt stille her nei.
Det som har skjedd den siste uka nå er følgende: *Åpnet solenoiden og fikk pusset og ryddet opp inni der. *Demontert hele starteren, vasket den ren og venter på at bensinlukta skal forsvinne litt mer før jeg setter inn de nye delene. (overhal.sett fra HotShop) Skal legge inn bilder og oversikt over åpningen av solenoiden, da det er lite info om dette her på forumet. Tok sin tid! Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Superbeetle på mars 30, 2009, 22:45:00 pm Utrolig kul bil :)
Vil ha bil ned slik look jeg og ;D MEN, du skulle hatt noen litt mer tidsriktige ledninger på motoren. Vet ikke hvor lett det er å få tak i stoffkledde ledninger da men... Ser ikke så veldig bra ut med røde/gule/blå kabelsko og gummiledninger. http://www.vinwire.com.au/ Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 31, 2009, 08:30:20 am Ja, helt grusomt!
Men er faktisk bare en kortvarig løsning dette, da jeg skal lodde ledningene istede for å skoe de sammen. + fikk en ide da en på forumet ordnet til en helt grei løsning for å få en mer effektiv tenning og da trengs noen tykkere ledninger. ;) Den siden der skal jeg ta en titt på etter jobb, får ikke helt sett oversikten de har der på denne datamaskinen. Takk for link! Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: mags på mars 31, 2009, 12:06:48 pm Denne bilen gikk på JO Rader før den da ;D
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mars 31, 2009, 12:18:40 pm Hørte rykter om det ja, så den skal nok GÅ PÅ RADER igjen. ;)
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på april 27, 2009, 18:59:46 pm Der fikk jeg lagt inn bildene fra da vi åpnet innslaget til starteren.
Prøvde først med drill, men alunaglene var for mye for den, så det ble bare å slipe og hakke de ut. Så ble loddepunktene loddet opp og alt innvendig ble pusset med kuse og polert til slutt. Gjorde om posten litt da jeg ble misfornøyd med oppsettet. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 08, 2009, 08:57:01 am Resultatet!
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 08, 2009, 11:58:38 am Snart nye felger til bobla.
Men de mangler dekk, så lurer litt på hva for en kombinasjon jeg skal gå for der. 145 / 135 foran og 185 bak kanskje.. har egentlig en tåkete mening her, da jeg ikke vet hva som kan bli bra. Har hørt mye bra om firestonedekka, men finner ikke 145 / 135 av de på dekkonline :\ Alt jeg vil si om felgene er at de har disse målene: 5 x15". , ET 14 og forstillinga er korta 2". Noen innspill på hva som blir bra? (ikke for jævlig å kjøre med heller) Hur tycks? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Formula Vee på mai 08, 2009, 12:12:12 pm Har du korta puma, kan du vel gå litt opp på dim fremme? Eller blir det senkespindler i tillegg? (Har ikke fulgt tråden før side 5)
Tenker bare om du skal motor i denne bilen senere, er det vel greit å både få svingt og stoppet? Jeg har 185 fremme og puma. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 08, 2009, 12:28:49 pm Blir ei stund før motoren skal oppgraderes.
Skal prøve ut en god orginal 50 taller, slik den var tilbake på den tiden. ;) Og den greier seg bra uten senkespindler. Så blir nok dekkbytte til den skal få ny motor, men ikke idag, så derfor fokuserer jeg på dette oppsettet jeg har nå. Er det så ille med 135 / 145 dekk foran? Hvor finner man en grei leverandør av firestone dekk på nettet? Ser at mange har skaffet seg disse i 135, 145 etc etc, men finner ikke ut hvor de fikk tak i dem. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Formula Vee på mai 08, 2009, 14:16:00 pm http://cgi.ebay.co.uk/125R15-125-15-125-80-15-FIRESTONE-F560-TYRE-CITROEN-2CV_W0QQitemZ370191576387QQcmdZViewItemQQimsxZ20090423?IMSfp=TL090423139003r15334
http://cgi.ebay.co.uk/165R15-165-15-165-80-15-FIRESTONE-F560-TYRE-VW-BEETLE_W0QQitemZ260400802259QQcmdZViewItemQQimsxZ20090428?IMSfp=TL090428136001r12737 http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?p=5834485 Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: 52split på mai 08, 2009, 14:25:14 pm http://www.eiker.no/Default.asp?ItemID=1464
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 08, 2009, 14:42:51 pm http://www.eiker.no/Default.asp?ItemID=1464 Pr stykk, uten frakt? Steike.En liten regel for meg er at dekka skal ikke koste mer enn felgene. (dvs. enorme dekk som ikke er vintage m/diger hvit skrift på siden..etc) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: 52split på mai 08, 2009, 16:04:13 pm http://www.eiker.no/Default.asp?ItemID=1464 Pr stykk, uten frakt? Steike.En liten regel for meg er at dekka skal ikke koste mer enn felgene. (dvs. enorme dekk som ikke er vintage m/diger hvit skrift på siden..etc) Hehe, ja det koster å være mann :P Men bridgestone har da gode 145 dekk på dekkonline hvertfall! Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 08, 2009, 17:47:20 pm Hva er å foretrekke mest av 135 og 145 egentlig?
Tror vel forskjellene skal være minimale og passformen den samme der. Fant ingen 145/80 15 dekk av Bridgestone der. Er egentlig åpen for all dekkkombinasjon her, da jeg snart må kjøpe de.. går ikke så bra å kjøre på bare felg. :D Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 08, 2009, 18:23:35 pm http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=20721937.129.22124&typ=D-105380&ranzahl=4&Breite=135&Herst=Nankang&Quer=80&Felge=15&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=129&sowigan=So (http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=20721937.129.22124&typ=D-105380&ranzahl=4&Breite=135&Herst=Nankang&Quer=80&Felge=15&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=129&sowigan=So)
Nakang CX668 135 R15 73T http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=20721937.129.22124&typ=D-108338&ranzahl=4&Breite=185&Herst=Nankang&Quer=65&Felge=15&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=12&Transport=P&dsco=129&sowigan=So Nakang RX615 185/65 R15 88T Hvordan ser dette ut? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: JS på mai 08, 2009, 18:26:20 pm Du har ikke vurdert 155 eller 165 bredde?
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 08, 2009, 18:52:04 pm Ikke egentlig.
obs. er Sprintstar felger som trenger dekk her. Er noe blå på dette, men har fått med meg såpass at en god del går 135 stien. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: JS på mai 08, 2009, 18:55:30 pm Den er god, tenk bare på at man låser forhjulene ganske fort med så smale dekk. :)
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 08, 2009, 20:25:46 pm Låse seg så ofte.. virkelig så ille? :-\
Gjorde ferdig starterinnslaget nå, loddet og skrudde det sammen, men jengene på boltene er ganske ille, så lurer på om dette går greit. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: JonB på mai 08, 2009, 20:31:00 pm Picture 002.jpg (69.47 KB, 600x800 - vist 2 ganger.) At det var? Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: vwhotrod på mai 08, 2009, 20:40:53 pm Ler meg skakk! thumbs up for humor`n :D
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 08, 2009, 21:23:28 pm Den skulle ikke ha vært der..!
En liten glipp da jeg synkroniserte kameraet. ::) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 09, 2009, 15:35:33 pm Satte i forgasser og starter for 10 minutter siden,
så vridde jeg om nøkkelen og... den dreide! Hver gang jeg vridde om nøkkelen på ny så dreide den med. Helt fantastisk ... dette har den ikke gjort før. Men batteriet var litt svakt etter de to andre forsøkene jeg hadde før, for starteren dreide litt treigt og frontlyktene var litt svake da jeg slo på de. (ikke under startforsøket nei) Har tatt det med hjem for lading nå. Ble ikke noe bilder her, da jeg måtte gå 10 minutter fram og tilbake med en bag som var fyllt med starter, verktøy og forgasser... og batteriet på tilbakeveien. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 10, 2009, 13:58:58 pm Batteriet er litt snodig.
Så jeg brukte Hazet syremåler for å sjekke den og fikk resultat: -1,26 og den havnet på den store mørke fullsirkelen. Skal lade den opp en gang til nå og måle syra like etter. Forhåpentligvis rekker den opp til 1,29 på alle tre. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 10, 2009, 14:34:29 pm http://www.vwnorge.no/index.php/topic,15145.0.html
Trenger noen deler. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 10, 2009, 15:10:22 pm Fant meg en solenoid på internettet her,
en litt rar type. Noen som vet mer om denne typen? ser praktisk ut da den ikke har de naglene som holden delene sammen. Er i kontakt med selger, så kanskje jeg haler inn en slik. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 11, 2009, 10:20:27 am En dag igjen til pengestrømmen går motsatt vei :'(
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 14, 2009, 12:54:40 pm edit:
blir aldri enig med meg selv. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 14, 2009, 20:49:43 pm Målte syra på batteriet nå etter en natt med lading.
Den viste dette: 1: 1,20 2: 1,24 3: 1,22 Da er vel det kaputtski. Problemet jeg møter da er at det er komplett umulig å få tak i 6v batteri her i byen! Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Mr. Empiboy på mai 14, 2009, 21:33:36 pm Tatt til fornuft ser jeg. Sprintstar fremfor Rader! Det er musikk i mine ører!
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 14, 2009, 21:50:34 pm Det ble til de.
Blir greiest på bobla. Skal bare få bestillt dekk nå, så er de på fort som f*en. Blir 145 /80/65 r15 og 185 / 80/65 r15. Hvem skal hvor, kan man gjette selv. :D Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 15, 2009, 09:03:40 am Kjøpte nytt 6v batteri fra Tor Batterier.
Hyggelig kar han Jan Erik Skau der. Så batteriet kommer i posten neste uke. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 15, 2009, 15:45:47 pm Sitat 2 x K715 185/65 R15 88T (HA1518565HA715) = 840NOK 2 x K715 145/65 R15 72T (HA1514565HA715) = 693NOK Der fikk vi bestillt. :D Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 17, 2009, 11:49:29 am Målte syra på batteriet nå etter en natt med lading. Den viste dette: 1: 1,20 2: 1,24 3: 1,22 Da er vel det kaputtski. Problemet jeg møter da er at det er komplett umulig å få tak i 6v batteri her i byen! Lot batteriet stå på en lengre lading nå og her er resultatet denne gangen: 1: 1,18 2: 1,22 3: 1,20 Da er den saken grei. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 23, 2009, 11:01:07 am Det nye batteriet er for øyeblikket hos en forhandler for å påfylles batterisyre.
..ellers så fikk jeg den nye forgasseren i posten. Slik var så den gamle ut. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/Iphone150509074.jpg) Her har vi den nye. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/Iphone150509490.jpg) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 23, 2009, 18:59:55 pm Fikk satt på den nye (NOS)solenoiden å.
Herregud så mye tålmodighet prossessen med å få den hektet på starteren tar. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 23, 2009, 19:08:46 pm Snart så blir det å teste om det blir noe liv i bobla.
- Nytt innslag - Nytt batteri - Ny starterforing - Nye jordingskabler (kaross/girkasse, batteri) Dette må gå bra. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 24, 2009, 11:57:42 am Eksosen i hus.
Er vanskelig å få inn, men tror det skal gå om jeg får hjelp av en til å ta seg av den andre siden... mye lirking. (http://i53.photobucket.com/albums/g53/mordiermuff/VW/IMG_0872.jpg) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 25, 2009, 09:26:20 am Det viste seg til slutt at starteren var skrap.
Den startet å lekke litt olje / smøring og gav helt opp med å fungere. Trolig børster, ledninger, mekanisme som har gått inni den. Så nå ble det bestillt en fungerende starter fra Skrotnisse her på forumet, da blir det liv til slutt... ... om ikke så kveler jeg bobla. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 25, 2009, 19:44:14 pm Dagens økt.
- Satt på plass orginal eksos - Satt på plass orginal 58 deksel i motorrom - Baklokket er på plass - Gasspedalen er festet skikkelig til m/låsefjær, returfjær Alt er ferdig i motorrom, så lokket er tilbake.. ser bra ut. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 27, 2009, 00:15:32 am Fire sprintstarfelger ble hentet på postkontoret idag.
... og senere fikk jeg melding om at dekkene har blitt sendt. :D Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 28, 2009, 12:23:13 pm Hentet 6v starter + returfjæra i posten nå,
så etter 14-15-16 idag så får vi krysse fingrene for at bobla starter... eller i det minste sviver som den skal. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 28, 2009, 12:41:29 pm Fikk telefon nå om at dekkene har kommet på døra. :D
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 28, 2009, 18:01:45 pm Poff!
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" Skrevet av: Varj på mai 28, 2009, 18:02:23 pm Åssen kom den seg dit? ???
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (avsluttet) Skrevet av: Tistlo på mai 28, 2009, 18:10:44 pm Gratulerar!! At last! ;D
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (avsluttet) Skrevet av: Varj på mai 28, 2009, 18:13:05 pm Takk Tistlo :)
Skal lodde på lengre ledning til pilene slik at folk vet hvor pokker jeg skal av venstre og høyre. Gjenstår å finjustere forgasseren, da den går på litt høy tomgang. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (avsluttet) Skrevet av: LOBO på mai 28, 2009, 19:24:35 pm Grattis! Klar til bug camp i morra da!
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (avsluttet) Skrevet av: marbel på mai 28, 2009, 20:20:42 pm Flott!Liker happy ending på trådene....
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (avsluttet) Skrevet av: Varj på mai 28, 2009, 21:31:05 pm Grattis! Klar til bug camp i morra da! Mangler bolter til nyfelgene.... sooooo det går ikke.Driver å finner ut av de pilene... for ledningene demms ble kuttet av frammi bobla, så jeg må grave de fram og lodde de på plass. Utsiden er de loddet ferdig og festet. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (avsluttet) Skrevet av: Tistlo på mai 28, 2009, 21:52:17 pm Skal du polera lakken opp igjen eller skal den vera litt sånn "patinert" (les: utvaska)
Agave er jo ein av dei lekraste fargane i spekteret. Eg synst du burde polert fram igjen glansen i den ;) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (avsluttet) Skrevet av: Varj på mai 29, 2009, 08:03:45 am Har vært polert... men ikke igjen!
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (avsluttet) Skrevet av: LOBO på mai 29, 2009, 09:51:16 am Skal du polera lakken opp igjen eller skal den vera litt sånn "patinert" (les: utvaska) Agave er jo ein av dei lekraste fargane i spekteret. Eg synst du burde polert fram igjen glansen i den ;) Den posten der burde vært moderert eller sletta! ;D Lakken på denne bilen er tilnærmet perfekt slik den er nå! Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (avsluttet) Skrevet av: Varj på mai 29, 2009, 10:15:18 am http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_58.jpg
Så det er rett og slett denne grønn/svart/hvite ledningen som styrer begge pilene? Har noen ledninger som har blitt klipt av og teipet sammen langt tilbake (ikke av meg), så fant denne ledningen til pilene, mens de andre er ukjente, skal se mer. Lei av å gjøre håndsignaler. :D Lobo: på grenseland der ja. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (Den ruller!) Skrevet av: Tistlo på mai 29, 2009, 15:06:38 pm Hehe Patina er eit ømt punkt ja......
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (avsluttet) Skrevet av: Rocket-Racing på mai 30, 2009, 00:15:21 am Har vært polert... men ikke igjen! "Har vært polert" er forsåvidt riktig ja.. Jeg har rubbet og polert mang en gammel matt lakk tilbake til fordums glans, men det er klin hakke umulig med denne! Før jeg averterte bilen var det egentlig en kamerat av meg som skulle ha den. Han ville ha den blankere og vi gikk på med rubbing osv. Tror alle triks og vidundermidler er testet på den lakken, et parti er til og med våtslipt for å fjerne død lakk. Reslutatet av det hele var at den ble litt mer skjoldete enn før.. Ingen fare for at den noen gang blir blank.. Originallakk er nesten alltid mulig og få blank igjen, men denne er lakkert opp en gang på 70-tallet med en lakk som er blitt matt tvers igjennom.. Gratulerer med bil på veien igjen forresten! Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (Den ruller!) Skrevet av: Varj på mai 30, 2009, 00:19:57 am Lakken kunne aldri ha blitt bedre enn sånn som den er idag,
er meget fin å se på. (synes jeg iallefall) Har akkurat justert ferdig forgasseren, så motoren går utrolig godt nå og pilene blir fikset tilbake ikveld... fant alle ledningene og testet de ut en etter en og pilene kom ut da, så håper de greier å gjøre det med signal fra giveren. Starter ved å bare røre borti nøkkelen gjør den å.... det tror jeg ikke har skjedd siden millenium. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (Den ruller!) Skrevet av: Varj på juni 05, 2009, 11:54:12 am Da fikk jeg tak i blinklyshendel av den riktige typen.
dvs. den eldre som har terminal til å skru fast 3 ledninger på. (2 til piler og 1 til strøm) Den som var i bobla nå, er av typen med 6 ledninger som bla. er til bobler med baklykter som blinker. Så da skal jeg få den høyre pila til å sprette ut å. :D Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (Den ruller!) Skrevet av: Varj på juni 06, 2009, 02:44:45 am Ser bra ut :)
MEN BRÅKER! €%%€&%€/(&(&/()) Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (Den ruller!) Skrevet av: alask på juni 06, 2009, 09:28:20 am jepp ser bra ut!
det er utrolig hva felger gjør med utseendet på en bil... Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (Den ruller!) Skrevet av: LOBO på juni 06, 2009, 12:10:20 pm Herlig :) Når skal du senke? ;D
Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (Den ruller!) Skrevet av: Varj på juni 06, 2009, 12:23:10 pm Lobo: Etter Valldalen tenkte jeg. :D
Alask: Åjahaha! Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (Den ruller!) Skrevet av: Varj på juni 07, 2009, 12:55:08 pm 7 Juni:
Tok av alle boltene og skal kutte de enten idag eller imorgen. Mens jeg byttet ut hjula, så oppdaget jeg en oljelekkasje fra støtventilene, det var altså pakningene på lokket der som hadde morknet, så jeg byttet likegodt de ut. Fikk også en askebegermottaker i posten nå. Den stammer fra en 58 modell, så nå mangler jeg bare skruene til å få den i, så vil faktisk askebegeret sitte. Den gamle mottakeren brant troligvis opp for noen tiår tilbake. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (Den ruller!) Skrevet av: Varj på juni 08, 2009, 00:25:54 am Da ble 20 stk bolter kappet og filt.
Stefaren min som er vinkelslipermesteren der. Tittel: Sv: 1958 "Race Car" (Den ruller!) Skrevet av: Varj på juni 10, 2009, 16:52:32 pm Se der ja.
|