Tittel: Vakum-underskudd.. Skrevet av: H-MEK på august 26, 2010, 18:27:33 pm På gjerrigknark prosjektet i bobla, virker det som om jeg går "tom" for vakum.
Dette er ett type4/411E oppsett med 4 spjeld. Vakum uttak fra alle spjeld, som går sløyfe og over på en T-skjøt før vakum-klokka. Dette fører til at vakum-klokka ikke fungerer som den skal. Noen som har tips om hvordan man kan "spare" opp vakum? Ser for meg en slik plastikk-ball som er på f.eks golf. Tittel: Sv: Vakum-underskudd.. Skrevet av: H-MEK på august 26, 2010, 23:10:52 pm Ingen forslag?
Tittel: Sv: Vakum-underskudd.. Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 26, 2010, 23:12:04 pm map sensor i sprut?
er det på tomgang du har lite vacum?? Tittel: Sv: Vakum-underskudd.. Skrevet av: cato® på august 27, 2010, 02:44:15 am Prøv å lage et slags utjevings/plenumskammer for alle vakum slangene, for å minske pulsingen inn i vakum klokka. Denne vakumklokka/mapsensoren er ganske treg ( og konstruert for over 40 år siden) det pleier å hjelpe. Evt. sett i en annen kamaksel :P
Tittel: Sv: Vakum-underskudd.. Skrevet av: Lynet på august 27, 2010, 22:33:35 pm Interessant formulering, å gå tom for vakuum er et fysisk paradoks.
Jeg har laget et kammer av DN25 rør ca. 50cm langt som alle 4 slanger er koblet til. Fra midt på dette kammeret går tilkobling til tenning. Veldig stabilt undertrykk nå. Men jeg så ved tuning av motoren noe pulsing på den ene siden, var ett av spjeldene som ikke var riktig sentrert og dermed ble det ikke skikkelig undertrykk derfra. Kanskje en ting å sjekke. Tittel: Sv: Vakum-underskudd.. Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på august 28, 2010, 00:24:57 am også vil du ikke lagre noe vacum. da blir det noe feil respons i motoren
greit til bremseservo , men ikke til sprut. |