VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: Oval 54 på august 27, 2010, 16:13:52 pm



Tittel: Smalnet forstilling og EU-kontroll
Skrevet av: Oval 54august 27, 2010, 16:13:52 pm
Hvilke erfaringer finnes rundt dette? Blir det godkjent eller varierer d mye?


Tittel: Sv: Smalnet forstilling og EU-kontroll
Skrevet av: Lars Brattengaugust 27, 2010, 19:55:36 pm
Tror ikke det er lett og trikse det igjennom på EU, folk med litt innsikt ang bil skjønner at det ikke skal være sånn tror jeg hehe, det er høy kulhetsfaktor da men ikke lovlig


Tittel: Sv: Smalnet forstilling og EU-kontroll
Skrevet av: H-MEKaugust 27, 2010, 21:41:49 pm
Spørs litt på hvor mye den er smalnet. Er den smalnet 2" og med standard dempertårn, så kan du nok heller bekymre deg mer for høyden.


Tittel: Sv: Smalnet forstilling og EU-kontroll
Skrevet av: bugwelderaugust 28, 2010, 23:13:52 pm
Hva vet jeg, men med litt enkel mattematikk blir det mye mindre dramatisk. Korter du feks 101,6mm eller 4" som de tøffe liker å si så kommer hjula 50,8mm lengere inn pr side. Setter du på senkespindler (de pleier å bygge ca 12,5mm) blir det bare 38,3 mm. Hvis du nå monterer på et sett sjelløse repro felger så har du snart orginal sporvidde igjen. Denne bilen kan jo feks vises med moderat senk hele veien rundt, reprofelger og orginaldekk. Orginalt står bakhjula litt lengere inn i buene enn foran mens det nå trolig blir ganske likt.
Tror ikke de som skal se på bilen din måler om sporvidden er korekt. Tror heller de kommer til å sjekke bærekuler/ leddbolter/ kingbolter, foringer, styring osv. Så hvis innkortingsjobben er pent utført, og sluttfinishen er noe som kan se ut som det har forlatt en fabrikk tror jeg dette blir udramatisk. Finishen på det som er gjort blir avgjørende. For finnes det kontrolører idag som husker spesifikt hvordan et støtdempertårn på ei gammel boble ser ut? Mener også å ha sett bilder i en prosjekttråd her et sted om ei boble med luftfjæring og balljoint forstilling som har blitt kortet inn ganske mye. Mener denne hadde orginale dempertårn og at det bare ble minimalt med karoserijobb for å få dette til å passe. Har inntrykk av at det er mere jobb hvis det er en linkpin skal kortes mye.


Tittel: Sv: Smalnet forstilling og EU-kontroll
Skrevet av: Endre Saugust 28, 2010, 23:24:45 pm
Og hvis trådstarter kjører 54 modell så er vel ikke eu kontroll noe problem...