Tittel: 1600 motor i en T1 65 1200, godkjenning? Skrevet av: BKA på mars 13, 2008, 01:08:41 am Dette har sikkert vært diskutert før på dette forum. Men jeg legger ut spørsmålet allikevel. Hva skal til for å få godkjent en 1600 motor i en 65 modell 1200. Må man bytte til skivebremser?
Hvor skal jeg eventuelt henvende meg for å få den nødvendige informasjon om dette? Tittel: Sv: 1600 motor i en T1 65 1200, godkjenning? Skrevet av: Anders Peder på mars 13, 2008, 01:18:02 am trenger du å fortelle det til noen da? i første øyekast ser vel motoren lik ut utvendig???
Tittel: Sv: 1600 motor i en T1 65 1200, godkjenning? Skrevet av: BKA på mars 13, 2008, 01:38:52 am Kunne tenkt meg å fått ting inn i vognkortet, sammen med senking og dekk dimensjon. Hadde vært OK at alt stemmer
Tittel: Sv: 1600 motor i en T1 65 1200, godkjenning? Skrevet av: Lars Johansen på mars 13, 2008, 01:43:05 am Kunne tenkt meg å fått ting inn i vognkortet, sammen med senking og dekk dimensjon. Hadde vært OK at alt stemmer Bra holdning! Finnes papirer som godkjenner 66 1300 med 1600 motor. Kanskje et utgangspunkt. Send en pm om du trenger det papiret. mvh LArs Tittel: Sv: 1600 motor i en T1 65 1200, godkjenning? Skrevet av: .LP på mars 13, 2008, 14:36:31 pm Papirene...
.LP Tittel: Sv: 1600 motor i en T1 65 1200, godkjenning? Skrevet av: HansO på mars 13, 2008, 14:50:26 pm I en 65 modell 1200 snurre skal det jo være 34 hk. 34 + 15 = 49. Med litt forståelse fra bilsakkyndig skal det vel gå an å få 50 slitne hk fra en dp1600 inn i vognkortet skulle jeg tru.
Tittel: Sv: 1600 motor i en T1 65 1200, godkjenning? Skrevet av: Lasse `65 på mars 13, 2008, 14:52:29 pm trenger du å fortelle det til noen da? i første øyekast ser vel motoren lik ut utvendig??? Husk at alle motorer har kode, og dette er vel de fleste BT meget opplyste om Tittel: Sv: 1600 motor i en T1 65 1200, godkjenning? Skrevet av: Pan på mars 13, 2008, 15:49:29 pm For ikke å snakke om at de rette myndigheter av og til snuser innom forum som her for å se hva folk skriver om nettopp ting som dette...
Tittel: Sv: 1600 motor i en T1 65 1200, godkjenning? Skrevet av: BKA på mars 13, 2008, 16:16:38 pm I en 65 modell 1200 snurre skal det jo være 34 hk. 34 + 15 = 49. Med litt forståelse fra bilsakkyndig skal det vel gå an å få 50 slitne hk fra en dp1600 inn i vognkortet skulle jeg tru. Det er vel en tanke som har slått meg også. Det står " en økning utover dette burde vurderes spesielt". Skulle tro at den en hesten kan skli gjennom. Tittel: Sv: 1600 motor i en T1 65 1200, godkjenning? Skrevet av: gnmfr på mars 13, 2008, 22:33:56 pm Har ihvertfall 1600 i min 1300 som er fra 69. Veit at det er litt forskjell på bilane våre, men min har ihvertfall skivebremser :) Har ingen aning om hva som er gjort for no mer med den, siden jeg kjøpte den sånn :P
Tittel: Sv: 1600 motor i en T1 65 1200, godkjenning? Skrevet av: Pan på mars 13, 2008, 23:02:18 pm Kan godt hende at din 1300 hadde skivebremser fra fabrikk - mener dette kom som ekstrautstyr på 1300 rundt den tida.
Alle Bobler som ble laget for markedet i USA hadde trommelbremser på alle fire hjul, så kombinasjonen 1600 og tromler burde ikke være noe stort problem. Tittel: Sv: 1600 motor i en T1 65 1200, godkjenning? Skrevet av: RZR-Andy på mars 20, 2008, 00:13:39 am Bare en liten tanke som streifet meg ang. 1600 motor vs. 12/13/1500. Selv om en ny 1300/1302/1303S kunne skilte med forbløffende 50HK Din mot 34 eller 44 dengang de var nye, så er det slett ikke sikkert at det samme gjelder for den motoren du setter inn... Finnes godt med eksempler på at en sprek dobbelport 1300/44 er raskere enn en sleten 1600/50. Det er ikke store forskjellen i dette segmentet! Men ære være deg for at du vil være en lovlydig borger, selv om samvittigheten din ikke behøver å gnage deg i stykker for denne endringen. :D
|