Tittel: eberspácher Skrevet av: kima på oktober 14, 2010, 08:54:46 am Har en eberspácher bn2,er vrien og få til og starte,målte glødepluggen,var på 3.4 v,lurer på hvor mange volt den skal ha,noen som vet det,og event hva som er feil.Kobla til et 6 v batteri direkte på pluggen,da startra den.
Tittel: Sv: eberspácher Skrevet av: SveinT på oktober 17, 2010, 12:18:12 pm Så lenge du får noe spenning frem til pluggen, vil jeg tro du har noen dårlig kontakt i en eller fler av alle kabelskoene. På min har jeg loddet fast alle kabelsko, for å være sikker på at det er god kontakt alle steder. Den starter alltid :)
Viss ikke du vil lodde, kan du sjekke om du finner noen som er litt løse, og så klemme de litt sammen slik at de kniper litt fastere rundt flatstikken der de skal festes. Er også ofte en fordel at motoren på bilen sviver, slik at du får ladespenning på batteriet. Ble ofte også lagt opp en egen tykk ledning direkte til varmeren fra batteriet for å sikre nok spenning. (Via en ledningssikring) Tittel: Sv: eberspácher Skrevet av: kima på oktober 17, 2010, 17:27:55 pm Hei,takk for svar.
Har bytta ut alle kabelskoa,tenkte kunne være det,men var det samme.Tror det er feil på motstanden eller noe som er under dekselet,der kabler går inn.Laga en motstand,da er strømmen på 6.4v,den gløder fint,men vil ikke tenne,bare en gang i blant.Hatt ut dysa blåst den rein,men tenner ikke,bare jeg når jeg ikke får den til ;).Er gammel denne,lurer på om det kan være sot som gjør det,så bensina ikke kommer fort nok inn og blir antent.Er litt spessielt det jeg skal bruke den til,montert bak i en mopedbil . Tittel: Sv: eberspácher Skrevet av: Torbjørn Ravndal på oktober 17, 2010, 20:05:57 pm Sitter med det samme problemet som deg. Har hatt ute pluggen, det kommer bensin frem til kammeret, pluggen gløder fint når jeg har den ute, har gjort den ren, men den tenner bare en gang i blant... Fortsetter å feilsøke, håper å finne en løsning...
Tittel: Sv: eberspácher Skrevet av: SveinT på oktober 17, 2010, 20:24:05 pm Sviver viften fort nok? De har en tendens til å svive litt tregt viss den har vært ubrukt lenge, og gir dermed ikke nok luft til forbrenningen. Farten skal være 5700 o/m.
Kan også være termokontakten som stjeler litt spenning. Skal komme rundt 4V til glødepluggen. |