VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Frode på oktober 15, 2010, 17:27:08 pm



Tittel: lakke motorblokka
Skrevet av: Frodeoktober 15, 2010, 17:27:08 pm
Hva bør gjøres hvis jeg skal lakke motorblokka?

eller kanskje jeg ikke burde lakke den???

tips og triks tas i mot....


Tittel: Sv: lakke motorblokka
Skrevet av: Boergeoktober 15, 2010, 20:30:25 pm
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20266.0.html


Tittel: Sv: lakke motorblokka
Skrevet av: Frodeoktober 15, 2010, 20:49:24 pm
ok.....sånn jeg forstår da..............så er lakk bedre en rust på sylinderne..........og helt greit å lakke blokka.......hva med toppene da?


Tittel: Sv: lakke motorblokka
Skrevet av: Einicoktober 15, 2010, 20:50:29 pm
Matt svart lakk (tynt lag) øker kjøleevnen med opptil 30%. Forkromming reduserer kjøleevnen. Beholde original kjøeutrustning med termostat og alle blikk og pakninger er vel enkleste måte å sørge for god avkjøling. 


Tittel: Sv: lakke motorblokka
Skrevet av: Frodeoktober 15, 2010, 20:54:28 pm
er det noe påeng med termostat på en motor som bare skal kjøres om sommeren??................ tenkte jeg skulle ha full vifte blås ned på sylindrene hele tiden jeg  :)


Tittel: Sv: lakke motorblokka
Skrevet av: Panoktober 15, 2010, 21:04:20 pm
Ingen termostat gjør at motoren bruker lenger tid på å nå driftstemperatur = større slitasje.


Tittel: Sv: lakke motorblokka
Skrevet av: Frodeoktober 15, 2010, 21:11:22 pm
ok...da så