VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: Kheiron på oktober 24, 2010, 20:14:11 pm



Tittel: Stor motor med std. forgasser! :)
Skrevet av: Kheironoktober 24, 2010, 20:14:11 pm
Dette må jo være ypperlig når du skal vise bilen på EU eller på biltilsynet ;D

http://rbernauer.de/php/content.php?ort=kaefer&menu=true

Uansett så er det imponerende med de effekter på orginalforgassere..
Uten at jeg har peil på trim, tenker jeg først; vil ikke den gå varm pga. mager blanding med  for liten forgasser????


Tittel: Sv: Stor motor med std. forgasser! :)
Skrevet av: tmatreoktober 24, 2010, 20:18:44 pm
Og 208nm på 2650 omdreininger  ;D bussmotor!


Tittel: Sv: Stor motor med std. forgasser! :)
Skrevet av: rloktober 24, 2010, 20:57:53 pm
ikke så uvanelig i usa med 1776-2332 med 34 pict på bajaer og andre offrodere som vil ha moment :o


Tittel: Sv: Stor motor med std. forgasser! :)
Skrevet av: Bendikoktober 25, 2010, 20:17:14 pm
RL; regnet med at du så på denne..


Tittel: Sv: Stor motor med std. forgasser! :)
Skrevet av: Jærvaoktober 25, 2010, 20:43:28 pm
Dette må være en knall motor for å stille opp på "std. 1600" på SCC  :D  ;D

Jeg vet at Kjell Gudim hadde en type 3 som han kjørte med i veteran rally for en del år siden og danka ut alle i samme klasse da den hadde "standard" motor. Problemet var vel at de fant ut at denne "standard-motoren" hadde vært innom Kjell Aaen og hadde nå blitt en "STOR 1500S". (husker ikke i farta hvor stor den var)


Tittel: Sv: Stor motor med std. forgasser! :)
Skrevet av: Kjell Roaroktober 27, 2010, 19:30:23 pm
Tror Gudims motor var 2,1 eller 2,3.
Den var visst også "litt" grovere i målet enn en std 1500S...


Tittel: Sv: Stor motor med std. forgasser! :)
Skrevet av: Lasse.Eoktober 30, 2010, 09:30:36 am
Men er det noen som kan svare på om det blir for lite suppe,og motor ikke går for varm ??? ???


Tittel: Sv: Stor motor med std. forgasser! :)
Skrevet av: Kjell Roaroktober 30, 2010, 10:46:27 am
Må nok dyse'n om, så blandinga blir riktig. Går den for varm, er blandinga feil, ikke at forgasseren er for liten. Med liten forgasser, er det toppregisteret som lider, mens bunn og mellomregister skal være sterkere enn med en større forgasser. Det har med strømningshastigheten i forgasseren på det turtallet du vil ha kreftene.

Det var hovedteorien, og så er det mange meninger rundt dette.


Tittel: Sv: Stor motor med std. forgasser! :)
Skrevet av: Lasse.Eoktober 30, 2010, 13:25:52 pm
Så hvis jeg monterer 2doble 36delorto  og en mild kam i min 2,2l og dyser denne "riktig" så vil jeg få en motor med ganske bra bunndrag og lite guts i toppen??


Tittel: Sv: Stor motor med std. forgasser! :)
Skrevet av: nobrakesmai 02, 2011, 22:42:22 pm
løfter denne tråden jeg, veldig nysgjerrig på om noen har tips å komme med angående en enkel gasser på en 2,2l motor, ønsker moment da den skal brukes i buss