VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: hovdingen på november 05, 2010, 21:26:38 pm



Tittel: Vekt-toleranse
Skrevet av: hovdingennovember 05, 2010, 21:26:38 pm
Hva er vekt-toleransene på rådene til en 1200 34hk fra 1963? Noen som husker? Finner ikke igjen Haynesboka mi der jeg hadde dataene.


Tittel: Sv: Vekt-toleranse
Skrevet av: GeirHnovember 05, 2010, 22:24:48 pm
Dette hjelper deg ikke mye, men hvis du har plukket disse rådene ut av en motor som ALDRI har vært oppe, vel så ligger de innenfor VW spec'en.


Tittel: Sv: Vekt-toleranse
Skrevet av: janpotetnovember 06, 2010, 08:15:57 am
mulig jeg loker litt, men skal de ikke ligge innenfor 10gram av hverandre?


Tittel: Sv: Vekt-toleranse
Skrevet av: hovdingennovember 06, 2010, 09:36:21 am
Dette hjelper deg ikke mye, men hvis du har plukket disse rådene ut av en motor som ALDRI har vært oppe, vel så ligger de innenfor VW spec'en.

Det var det som var problemet - nemlig at de tydeligvis hadde vært plukka ut før. Rådene sto ikke i henhold til kjørnermerkene på veiva og noen av dem var nok også snudd 180 grader feil. Mine fire råder var så gamle at merket midt på som skal angi opp/ned ikke var der, de kom ikke før seinere. Tror motoren er en 1963 mod. etter motornr. Jeg antar at jeg da skal følge kjørnermerkene på rådene slik at de kommer på samme side som på veiva.
Hvor på råden skal jeg slipe hvis jeg må ta bort gods for å få til avbalanseringa?


Tittel: Sv: Vekt-toleranse
Skrevet av: cato®november 06, 2010, 10:08:20 am
Det kommer an på hvor på råden vekten er ulik, bør veies i begge ender, men dette krever en nøye " opphengs dings"


Tittel: Sv: Vekt-toleranse
Skrevet av: hovdingennovember 06, 2010, 11:38:20 am
Da var det ikke så enkelt likevel da. Jeg trodde at det var tilstrekkelig for en standard 1200 at rådene skulle ha lik vekt innbyrdes.


Tittel: Sv: Vekt-toleranse
Skrevet av: Kjell Roarnovember 06, 2010, 12:09:13 pm
Du trenger bare ei kjøkkenvekt, og en ikke altfor skarp knivegg med oppheng (du kan bruke deg selv..), papir, penn og litt enkle mattekunnskaper.
Ikke slip vekk der forsterkningene på råden er.
Bør jo også gjøre det samme med stemplene.
Jo mer nøye du er med delene i motoren, jo penere og lengre vil motoren gå.

Lykke til!