VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Gaffel på november 24, 2010, 11:21:29 am



Tittel: Hvilken T1 blokk er best?
Skrevet av: Gaffelnovember 24, 2010, 11:21:29 am
Hvilken T1 blokk er den beste til trimm? Er det noe forskjell?
Mener å ha lest at noen typer er sterkere ved sylinder basene og har bedre oilflow. Stemmer dette?

Planlegger å bygge en solid 120hk for gatebruk, og jeg føler det litt bortkasta hvis ikke selve "infrastrukturen" i motoren er best.

Mvh Gaffærn


Tittel: Sv: Hvilken T1 blokk er best?
Skrevet av: Jeenovember 24, 2010, 11:47:53 am
Alle dobbelreduserte blokker duger (sees lett under motoren, 2 store flat-trekker plugger som er skrudd nedenfra og opp. En i fremkant og en i bakkant på blokka). Men helst med 8mm pinnebolter til toppene.

Sikre motornr er AB,AD og AS. Men det finnes også diverse type 2, og 3 som gjør samme nytte.


Tittel: Sv: Hvilken T1 blokk er best?
Skrevet av: Gaffelnovember 24, 2010, 13:44:37 pm
Takk for bra svar Jee, akkurat hva jeg lurte på.

Har et litt "flytende" spørsmål også, hvor mye hk/nm kam ma ha på en t1 blokk uten at det blir topfuel-service intervaller?