VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: MrKreosot/ Arne på januar 16, 2011, 21:55:36 pm



Tittel: Kompresjon
Skrevet av: MrKreosot/ Arnejanuar 16, 2011, 21:55:36 pm
Er det noen som vet om det er høyere kompresjonsforhold på en 1600 singelport enn dobbelport? Ser ut som at SP er dreid ned ca 1,5mm (målt med skyvelær) i forhold til DP. SP toppene mine er orginale og uberørte. Noen som vet noe om dette?


Tittel: Sv: Kompresjon
Skrevet av: SveinTjanuar 16, 2011, 22:09:54 pm
I mitt oppslagsverk står det at SP motoren "B" har 7,5 i kompresjonsforhold, men frem til april 1968 hadde den 7,7.
DPen har vel også normalt 7,5 viss ikke det er en lavkomp for lavere oktanbensin.


Tittel: Sv: Kompresjon
Skrevet av: MrKreosot/ Arnejanuar 16, 2011, 22:17:36 pm
I mitt oppslagsverk står det at SP motoren "B" har 7,5 i kompresjonsforhold, men frem til april 1968 hadde den 7,7.
DPen har vel også normalt 7,5 viss ikke det er en lavkomp for lavere oktanbensin.

Det kan fort hende at den DP jeg har kjøpt er lavkomp. Takker. Da får vi vel høvle litt på DP toppene.