VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Black59 på mai 12, 2011, 10:58:41 am



Tittel: Dysing av 2332cc
Skrevet av: Black59mai 12, 2011, 10:58:41 am
Hei.

Er det noen der ute som kan hjelpe meg med Dysing av en 2332cc??

Lurer på hvilke dyser jeg bør bruke på gasserene.
Jeg har 9,71 i kompresjon, det er ms 230 topper fra Jpm. 1,25 Vippestell. Korte innsug. 48 idf.

Hvilke bensindyser jeg bør bruke, luft, tomgang osv.

Håper noen kan svare på Ca hva jeg bør gå for.
Motoren oppfører seg som følgende: ligg fint på jevn gass. Men med en gang jeg trør pedal å motoren får motstand så popper det og mister effekt. Litt sånn kengeru effekt;). Aks dyser er åpen osv.

Mvh
Tomme
Mvh tommen


Tittel: Sv: Dysing av 2332cc
Skrevet av: Dallandmai 12, 2011, 18:18:49 pm
Når du legger ned så mye peng i topper og sikkert andre ting også så er lambda et must.
Men hvis den går greit på lite gass og greit på full gass, altså kun dårlig i midten så må du som regel ha større luftdyse.


Tittel: Sv: Dysing av 2332cc
Skrevet av: Kjell Roarmai 12, 2011, 19:06:19 pm
Spander de kronene ekstra og få justert den inn i benk. De siste hk og kjørbarheten du får da, bør du koste på deg, når du først har bygd en skikkelig motor. Du vil nok ikke angre seinere.

Koster litt, men benkkjøring kan finne opptil flere hk over hele registeret, i forhold til å knote sjæl.
Kan faktisk bli rimelige hester, i forhold til hva du har nå..
 :)


Tittel: Sv: Dysing av 2332cc
Skrevet av: Black59mai 12, 2011, 19:25:13 pm
Når du legger ned så mye peng i topper og sikkert andre ting også så er lambda et must.
Men hvis den går greit på lite gass og greit på full gass, altså kun dårlig i midten så må du som regel ha større luftdyse.

Nei det er nettopp at den funker ikke på full gass. Men skal prøve me lambda.


Tittel: Sv: Dysing av 2332cc
Skrevet av: Andersen Racingmai 13, 2011, 15:57:53 pm
hei
hvist du står på tomgang og gir full gass hva skjer da?
Dør den ut?hvis ja større bensin dyser
prøv 180-190 bensin dyser står i bunn  og 200-205 luftdyser står i toppen på dyse røret
tenning rundt 25 grader burde du ha

Mvh Andersen Racing


Tittel: Sv: Dysing av 2332cc
Skrevet av: Black59mai 13, 2011, 16:07:28 pm
hei
hvist du står på tomgang og gir full gass hva skjer da?
Dør den ut?hvis ja større bensin dyser
prøv 180-190 bensin dyser står i bunn  og 200-205 luftdyser står i toppen på dyse røret
tenning rundt 25 grader burde du ha

Mvh Andersen Racing

Nei den dør ikke ut men " brommer" litt før den kommer. Skal prøve litt forskjellig når jeg får bestille nå dyser. Har kunn 140,150,160 bensin og f2,f11 rør. Men mangler luft dyser. Skal sette gasserene på grunn innstilling nå og prøv å forske på nytt;)


Tittel: Sv: Dysing av 2332cc
Skrevet av: JSmai 13, 2011, 18:57:11 pm
Ring Johannes, han har hatt mange motorer liknende den du har på dyno, du får garantert et meget bra utgangspunkt av ham.
+46 42 15 08 09.
Etter det er det kun en ting å gjøre, få bilen på landevei eller motoren i benk. IMHO.  :) Lykke til!


Tittel: Sv: Dysing av 2332cc
Skrevet av: Andersen Racingmai 13, 2011, 19:19:25 pm
hei
JS har rett Dyno er den beste måten.   men når den brommer så får den for lite sett inn større dyser


Tittel: Sv: Dysing av 2332cc
Skrevet av: cato®mai 14, 2011, 23:13:58 pm
Prøv  F7 rør


Tittel: Sv: Dysing av 2332cc
Skrevet av: Black59mai 15, 2011, 20:49:20 pm
Takker for alle svar får teste litt t før æ hive bilen på hænger å drar på dyno. Eller sælg motoren å bygge ny.


Tittel: Sv: Dysing av 2332cc
Skrevet av: Speed-Demonmai 15, 2011, 22:08:53 pm
jeg har f7 rør tilsalgs hvis du trenger


Tittel: Sv: Dysing av 2332cc
Skrevet av: Black59mai 15, 2011, 22:38:47 pm
jeg har f7 rør tilsalgs hvis du trenger
Hei. Jeg roper ut etter litt testing så ser jeg om jeg trenger d