Tittel: 1600 som går varm Skrevet av: bobble på mai 22, 2011, 16:06:39 pm noen i hamar området som har mulighet til å hjelpe meg med en motor som går varm tenningsbank før helga?tror det sitter 1641 satser på den eller noen som har noen tips?tlf 99257939
Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: anders. på mai 22, 2011, 17:24:22 pm Ta av fordelerlokket , så ta av vakumslangen på forgasseren , den som går til fordeleren . sug i slangen mens den er koblet til vakumklokka på fordeleren og se om det beveger seg nedi der . Gjør det ikke det så er det feilen.
Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: bobble på mai 22, 2011, 18:40:56 pm takker det skal jeg prøve.flere tips?
Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken' på mai 22, 2011, 19:13:52 pm Regner med at alt af kjøleblikk er på plads?
Kan være npget papir, plast eller en kanskje en fugl ??? :D der har blitt suget ind i viftehuset? Feil justeret gasser kan også hjælpe til for varm motor, men sjekk tenningen som Anders foreslår? Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: H-MEK på mai 22, 2011, 19:33:49 pm takker det skal jeg prøve.flere tips? Hadde begynt med å bytte ut originalgasseren ;) Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: nk på mai 22, 2011, 23:01:24 pm Hva med termostaten ::)
Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: TomR på mai 22, 2011, 23:31:41 pm 1.) Er tenning rett?
2.) Kjøleblikk på plass? 3.) Du har ikke rørt innstillingsskruer på forgasser? 4.) Nok olje? Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: bobble på mai 24, 2011, 21:04:55 pm noen som vet åssen man gir mere bensin på orginal gasser?
Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: Pan på mai 24, 2011, 22:52:19 pm Google forgassernavnet, så finner du justeringsinstruksjoner. (Navnet står på forgasseren.)
Men før du roter med forgasser/tenning - sjekk at alt av kjøleblekk rundt motoren er på plass, at det holder tett, og at termostaten faktisk åpner seg som den skal. Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: Tistlo på mai 25, 2011, 11:16:49 am Har du tett motorlokk so lag ein klosse i bunn som opnar lokket litt
Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: anders. på mai 25, 2011, 19:13:11 pm Tenningsbank er hvel stikkordet her , og sist jeg sjekket har ikke kjøleblekk noe med det og gjøre , hjelper lite og lokke opp lokket å ::)
Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: H-MEK på mai 25, 2011, 19:17:07 pm Tenningsbank er hvel stikkordet her , og sist jeg sjekket har ikke kjøleblekk noe med det og gjøre , hjelper lite og lokke opp lokket å ::) Og tenningsbanklignende lyder kommer om motoren går for varmt. Div feil og mangler er lokalisert i ettermiddag, så regner med denne går kaldere i løpet av kvelden! Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: anders. på mai 25, 2011, 19:25:05 pm Jeg setter en finger på att det er fodeleren som ikke justerer seg , da får man grisevarm motor og teningsbank. veldig lett og sjekke, og koster ikke en krone :)
Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: bobble på mai 28, 2011, 17:18:54 pm har tatt bort termostat og hatt av viftekåpa og tatt bort spjeld men blir fortsatt varm å har tenningsrassling flere tips???
Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken' på mai 28, 2011, 19:28:04 pm Jeg setter en finger på att det er fodeleren som ikke justerer seg , da får man grisevarm motor og teningsbank. veldig lett og sjekke, og koster ikke en krone :) Sjekket dette eller? ;) Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: Einic på mai 28, 2011, 19:52:52 pm Når du har tatt bort spjeld og termostat er du sikret iskalde sylindre og varme topper. Spjeldene leder luften dit du trenger kjøling -> toppene.
Vw er ikke kjent for å montere unødvendige ting. Termostat, spjeld og alle blikk er nødvendige for at motoren skal gå bra. Tittel: Sv: 1600 som går varm Skrevet av: bobble på mai 28, 2011, 20:16:31 pm jo vw har mye drit.ja har sjekket det dansken.men sitter vist 1300 fordeler her
|