VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: bobble på mai 22, 2011, 15:06:39 pm



Tittel: 1600 som går varm
Skrevet av: bobblemai 22, 2011, 15:06:39 pm
noen i hamar området som har mulighet til å hjelpe meg med en motor som går varm tenningsbank før helga?tror det sitter 1641 satser på den eller noen som har noen tips?tlf 99257939


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: anders.mai 22, 2011, 16:24:22 pm
Ta av fordelerlokket , så ta av vakumslangen på forgasseren , den som går til fordeleren . sug i slangen mens den er koblet til vakumklokka på fordeleren og se om det beveger seg nedi der . Gjør det ikke det så er det feilen.


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: bobblemai 22, 2011, 17:40:56 pm
takker det skal jeg prøve.flere tips?


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'mai 22, 2011, 18:13:52 pm
Regner med at alt af kjøleblikk er på plads?
Kan være npget papir, plast eller en kanskje en fugl  ???  :D der har blitt suget ind i viftehuset?

Feil justeret gasser kan også hjælpe til for varm motor, men sjekk tenningen som Anders foreslår?


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: H-MEKmai 22, 2011, 18:33:49 pm
takker det skal jeg prøve.flere tips?

Hadde begynt med å bytte ut originalgasseren ;)


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: nkmai 22, 2011, 22:01:24 pm
Hva med termostaten  ::)


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: TomRmai 22, 2011, 22:31:41 pm
1.) Er tenning rett?
2.) Kjøleblikk på plass?
3.) Du har ikke rørt innstillingsskruer på forgasser?
4.) Nok olje?


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: bobblemai 24, 2011, 20:04:55 pm
noen som vet åssen man gir mere bensin på orginal gasser?


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: Panmai 24, 2011, 21:52:19 pm
Google forgassernavnet, så finner du justeringsinstruksjoner. (Navnet står på forgasseren.)

Men før du roter med forgasser/tenning - sjekk at alt av kjøleblekk rundt motoren er på plass, at det holder tett, og at termostaten faktisk åpner seg som den skal.


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: Tistlomai 25, 2011, 10:16:49 am
Har du tett motorlokk so lag ein klosse i bunn som opnar lokket litt


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: anders.mai 25, 2011, 18:13:11 pm
Tenningsbank er hvel stikkordet her , og sist jeg sjekket har ikke kjøleblekk noe med det og gjøre , hjelper lite og lokke opp lokket å ::)


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: H-MEKmai 25, 2011, 18:17:07 pm
Tenningsbank er hvel stikkordet her , og sist jeg sjekket har ikke kjøleblekk noe med det og gjøre , hjelper lite og lokke opp lokket å ::)

Og tenningsbanklignende lyder kommer om motoren går for varmt.
Div feil og mangler er lokalisert i ettermiddag, så regner med denne går kaldere i løpet av kvelden!


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: anders.mai 25, 2011, 18:25:05 pm
Jeg setter en finger på att det er fodeleren som ikke justerer seg , da får man grisevarm motor og teningsbank. veldig lett og sjekke, og koster ikke en krone  :)


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: bobblemai 28, 2011, 16:18:54 pm
har tatt bort termostat og hatt av viftekåpa og tatt bort spjeld men blir fortsatt varm å har tenningsrassling flere tips???


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'mai 28, 2011, 18:28:04 pm
Jeg setter en finger på att det er fodeleren som ikke justerer seg , da får man grisevarm motor og teningsbank. veldig lett og sjekke, og koster ikke en krone  :)

Sjekket dette eller?  ;)


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: Einicmai 28, 2011, 18:52:52 pm
Når du har tatt bort spjeld og termostat er du sikret iskalde sylindre og varme topper. Spjeldene leder luften dit du trenger kjøling -> toppene.
Vw er ikke kjent for å montere unødvendige ting. Termostat, spjeld og alle blikk er nødvendige for at motoren skal gå bra.


Tittel: Sv: 1600 som går varm
Skrevet av: bobblemai 28, 2011, 19:16:31 pm
jo vw har mye drit.ja har sjekket det dansken.men sitter vist 1300 fordeler her