VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: KnastenradUndKnotenblech på mai 23, 2011, 14:22:54 pm



Tittel: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechmai 23, 2011, 14:22:54 pm
hørt dette er ett triks for å få mere cambervinkel.
noen som har mer info anng dette ? evt hvor mange grader dette utgjør?


Tittel: Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: Lynetmai 29, 2011, 20:39:05 pm
Er det ikke omvendt? Dersom man senker IRS-biler mye blir cambervinkelen veldig stor. Bytt om armene og flytt feste for støtdemper så blir den mer normal, selv ved kraftig senking.


Tittel: Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechmai 29, 2011, 21:10:11 pm
ja er vel det jeg har Googlet også.
men att IRS får "MYE" camber er  vwel en overdrivelse?


Tittel: Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: VWdriverjuli 03, 2011, 22:07:45 pm
Go kveld Jørn

Blir en del camber når man senker mye.
Men er ikke dekkene for breie blir det ikke så ille.
Med moderat senking og mine 345 dekk så ligger de 2 cm over bakken ytterst.
Har hørt at å snu og bytte side er tingen.

Marius K


Tittel: Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: Påljuli 03, 2011, 22:31:35 pm
Å snu gir mindre camber. Jeg har gjort det på en av mine tidligere biler. Sveisa om og modifiserte støtdemperfestene.
Har hørt enkelte har opplevd å få positiv camber når de snur bærearmene. Men det kommer sikkert litt an på vekta på bilen bak senter av drivakslene. Og hvor mye man senker.


Tittel: Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechjuli 03, 2011, 22:52:06 pm
jepp
blir å bygge om armer for å få mer camber her , eller å få letter justering uten å forandre høyde på bil

vinterprosjekt


Tittel: Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: Hot Owljuli 05, 2011, 09:46:02 am
Litt sånn her likzom:
(http://1.bp.blogspot.com/-4K9zYQhCYZw/TWIvjpgTGKI/AAAAAAAAAcU/hQC2SQoLrqc/s1600/30cu2op.jpg)


Tittel: Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechjuli 05, 2011, 09:50:00 am
Grunnprinsippet ja.


Tittel: Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: lofotnjuli 05, 2011, 10:27:52 am
Litt sånn her likzom:
(http://1.bp.blogspot.com/-4K9zYQhCYZw/TWIvjpgTGKI/AAAAAAAAAcU/hQC2SQoLrqc/s1600/30cu2op.jpg)
dæven steike! dersom biltilsynet hadde kommet over noe sånt på en teknisk kontroll på veiene, DA hadde dæm gått fullstendig bananas!!   ;D :D ;D ::) :o


Tittel: Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: Formula Veejuli 05, 2011, 10:50:00 am
Denne har vært vist her før, men syntes det passte allikevel...
http://www.youtube.com/watch?v=_r6ltUgtFWI


Tittel: Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: Ketil S.juli 05, 2011, 13:10:55 pm
Ser jo helt jævlig dumt ut spør du meg!


Tittel: Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: Formula Veejuli 06, 2011, 07:14:57 am
Det er helt nødt til å ha vært lagd for å se helt jævlig dumt ut ja.. Kan ikke se noen andre grunner.. Kommer sikkert fra et miljø hvor du får Cred for Camber  :) .. Og han her er president i klubben...


Tittel: Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2juli 06, 2011, 15:33:21 pm
Hva med teflonforinger innerst som er borret ut av senter?
Du får en del mer med det, typisk BMW ting hvertfall, orginalt på  E30 M3 mener jeg.


Tittel: Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechjuli 06, 2011, 16:34:51 pm
Hva med teflonforinger innerst som er borret ut av senter?
Du får en del mer med det, typisk BMW ting hvertfall, orginalt på  E30 M3 mener jeg.

har tenkt litt på det.
har dobble fjørplater, så vil man ikke da forsøke å "vri" disse litt ved montering av slike??


Tittel: Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2juli 07, 2011, 17:28:54 pm
Jo men det gjør du jo uansett, går sikkert bra.
Hvorfor doble?


Tittel: Sv: IRS bærearmer bytte om V/H side
Skrevet av: Formula Veejuli 08, 2011, 08:47:45 am
Originalt begynte de med doble fjærplater på noen modeller, og gikk over til forsterkede enkle senere.