Tittel: Vr6 i 71` 1302s Skrevet av: Kenneth Johnsen på mai 25, 2011, 00:49:21 am Driver å snuser litt på å putte vr6 motor i bobla. Noen som har noe erfaring med dette? Veit det er fy fy, men liker å skille meg ut med noe som ikke "alle" har fra før..
Tittel: Sv: Vr6 i 71` 1302s Skrevet av: Pan på mai 25, 2011, 08:04:39 am Ikke for å drepe entusiasmen, men når fryktelig få gjør visse typer ombygginger, er det gjerne en grunn til det. Akkurat nå får jeg grusomme minner om en tilsvarende grusomt underholdende tråd på det gamle forumet på vw2you, hvor noen hadde stappa en liknende motor inn i ei Boble:
http://vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=3&TID=48347&P=2&SID=468 Så gjør det isåfall for guds skyld ikke på denne måten ;) Tittel: Sv: Vr6 i 71` 1302s Skrevet av: Gullik på mai 25, 2011, 08:28:10 am Jeg har målt på en del i den forbindelse, og funnet ut at en kan være mulig å få til en løsning med dieseltransporter girkasse( den skråstilte) og en gti 16v motor . Det skal det være mulig å få inn under baklokket på bobla (noe jeg synes var overordnet, etter ulv i fåreklær-prinsippet).
Med en VR6 motor vil du nok måtte bygge ut hele bakenden på bilen og en stor spoiler, men det er kanskje ikke så viktig for deg som det var for meg, at det skal se originalt ut . Jeg har muligens en mal til adapter på denne konverteringen, og innfestingen mellom girkasse er lik mellom 16V og VR6. Skal se om jeg finner den i rotet hjemme. Tittel: Sv: Vr6 i 71` 1302s Skrevet av: BeetleBug på mai 25, 2011, 08:55:14 am DO IT!
Hvor mye veier en VR6 motor sammenliknet med en originalmotor? Gidder ikke google... CG på en originalbil ligger noen få cm over veiva på motoren og like foran girkasse, ha dette i tankene når du putter et beist av en motor i bilen som i tillegg til tyngden også er høyere en originalmotoren. Ønsker du kjøreegenskaper så burde du derfor bygge den slik at motoren kommer foran girkassen omtrent rett bak forsetene, snu girkassen og lage et stag for giring lik de du finner på Formula bilene. Forresten, når jeg tenker på det så har vel en slik motor bare 204+hk? Det blir FRYKTELIG mye arbeid for så lite effekt. Du vet kanskje ikke at det finnes 1600 motorer der ute som er så godt som originale med godt over 350hk? Ingenting er fy fy. Det finnes et hopetall av dårlige bobler som bare venter på å få en VR6 i ræva. Mvh BB Tittel: Sv: Vr6 i 71` 1302s Skrevet av: Kjell Roar på mai 25, 2011, 08:57:13 am VR6 er ikke noe lengre enn en vanlig 4-er, det er hele clouet med VR6.
Tittel: Sv: Vr6 i 71` 1302s Skrevet av: Gullik på mai 25, 2011, 09:33:54 am VR6 er ikke noe lengre enn en vanlig 4-er, det er hele clouet med VR6. Man er avhengig av å tilte motoren over , i de gradene som en turbodiesel i transporter har , og er da avhengig av å bruke bunnpanne fra en 1.6 td motor, og den passer vel mest sannsynlig ikke på en VR6 motor. Den kan heller ikke være noe høyere , selvom den muligens ikke er noe lengre. Tittel: Sv: Vr6 i 71` 1302s Skrevet av: Kenneth Johnsen på mai 25, 2011, 11:41:29 am Har en porsche looker så plass er det nok av.. har målt å drivi litt baki der. vr6 har 174hk å tror det kommer til å fungere bra. lurer litt på å lage noe rørramme rundt motoren. for selv om den ikke veier stort mer enn en 1600, så er det greit å ha litt mer å feste motorn i med tanke på momentvridning under pådrag. Har tenkt litt på diesel kasse fra transporter. Hadde forøvrig vært knall om du hadde mal på det adapteret, trenger igrunn bare tegninger hvis du har det. Har en som kan lage alt mulig i alu på jobben. Men hva bruker folket når dere skal ha skiver bak? Lurer litt på om jeg kanskje kan bruke frambremser fra golf 1/2 sammen med pedalboks. ::)
Tittel: Sv: Vr6 i 71` 1302s Skrevet av: PeeGee på august 06, 2012, 10:49:46 am "hopetall av bobler som venter på å få en VR6 i raæve" ? Har 2stk VR6 motorer til salgs, en står på pall og en annen står i en ordinal Passat '95. Vet du om noen som kan være intressert?
mvh Patrick |