Tittel: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay. Skrevet av: jimmi på mai 26, 2011, 00:48:46 am Hei, har en buss jeg skal inn med større motor i, hvor ed det lurt og ta ut vakumet til bresekraft forsterkeren? kan du bare ta ut av den ene, eller må du gå inn på alle 4 isuga og henta vakum? forgasserene det gjelder er IDA.
Hva gjør dere bussgutter? Tittel: Sv: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay. Skrevet av: tommy johansen på mai 26, 2011, 12:50:07 pm hadde t4 med doble orginale engang.å der var vakumet tatt fra begge innsug. å det var orginalt.veit ikke om det hjelper deg jeg :)
Tittel: Sv: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay. Skrevet av: jimmi på mai 27, 2011, 09:36:32 am Takker for svar, hvet det er slik på orginal gasserene, der er det vell flere utlignigsrør som går mellom gasserene. Men er litt usikker på hvordan det gjøres på dobble gassere. Slik jeg ser det at vist du tar frra det ene innsuget og har en lekasje i vakum kretsen vill du vell suge falske luft og motoren vill gå magrere på den sylinderen, dette er jo ikke heldigt?
Tittel: Sv: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay. Skrevet av: holmsen på mai 27, 2011, 09:43:47 am Sorry for OT, hva slags motor snakker vi om, og kommer den på SCC ?
Tittel: Sv: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay. Skrevet av: tommy johansen på mai 27, 2011, 14:26:49 pm skønner :) jeg tror jeg hadde tatt vakum fra begge insuga.bare får å være sikker. :)merkelig at ingen andre har svart ::)
Tittel: Sv: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay. Skrevet av: Trond Dahl på mai 27, 2011, 14:27:37 pm Sorry for OT, hva slags motor snakker vi om, og kommer den på SCC ? :-DTittel: Sv: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay. Skrevet av: K.H på mai 27, 2011, 14:57:43 pm I min camper har jeg doble 45. Her er vacuum tatt ut fra ene løpet på ett innsug. Det funker fint som bare det. Har gjort det samme på iallefall to andre busser uten problemer.
Tittel: Sv: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay. Skrevet av: Jan911 på mai 27, 2011, 21:47:50 pm Kjører selv med kun vacumuttak på en side og dette fungerer helt topp ;)
Tittel: Sv: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay. Skrevet av: JS på mai 27, 2011, 22:16:12 pm I min camper har jeg doble 45. Her er vacuum tatt ut fra ene løpet på ett innsug. Det funker fint som bare det. Har gjort det samme på iallefall to andre busser uten problemer. På den gamle IDA motoren i SCC bussen tok vi fra ett innsug. Kan ikke huske at det var et problem ift bremser. Tittel: Sv: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay. Skrevet av: jimmi på mai 28, 2011, 02:33:56 am I min camper har jeg doble 45. Her er vacuum tatt ut fra ene løpet på ett innsug. Det funker fint som bare det. Har gjort det samme på iallefall to andre busser uten problemer. På den gamle IDA motoren i SCC bussen tok vi fra ett innsug. Kan ikke huske at det var et problem ift bremser. Takker for svar. Er ikke bremsene jeg er redd for, er heller vist det skulle være en lekasje i vakum kretsen og da suge falsk luft og få mager blanding på den forgasseren. Tittel: Sv: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay. Skrevet av: Einic på mai 28, 2011, 13:27:21 pm Vw med 1,6 diesel brukte mekaniske vakumpumper. Det kunne kanskje være en ide? Da slipper man å tenke på vakumlekk i manifold.
Tittel: Sv: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay. Skrevet av: Håkon88 på mai 29, 2011, 21:32:31 pm jeg tar også vakum fra kun det ene innsuget.. på nyere bayer er det orginalt med enveisventil, om det blir lekasje så skal kun luften gå en vei. Funker fint hos meg :)
Tittel: Sv: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay. Skrevet av: Håkon88 på mai 29, 2011, 21:34:25 pm jeg tar også vakum fra kun det ene innsuget.. på nyere bayer er det orginalt med enveisventil, om det blir lekasje så skal kun luften gå en vei. Funker fint hos meg :) Glem det med ventilen. Var litt kjapp der ;D Tittel: Sv: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay. Skrevet av: tmatre på juni 11, 2011, 10:14:04 am Vw med 1,6 diesel brukte mekaniske vakumpumper. Det kunne kanskje være en ide? Da slipper man å tenke på vakumlekk i manifold. Det er jo et alternativ, i alle fall dersom en kjører fordelerløst Låner bildet til Svein Terje på Agder klubbens forum som har modifisert en fordeler fra 4cyl vannkjølt rekkemotor til å passe bobla (http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=153.0;attach=663;image) Da må det gå bra å modifisere denne vakum pumpa også ::) (http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTP648e_MuY77qoSekl6dv_zmjgv8uwiIkQ8ne6MmvOALupFWQmKg) Tittel: Sv: Bremskraft forsterker og dobblegassere i bay. Skrevet av: cato® på juni 11, 2011, 12:01:37 pm Genalt ! Da får du bremser, men ikke noe tenning ;D
Da er vi data tenning, og kan gjerne hive på et data sprut også :D :D |