Tittel: Oppdatert: 59 m/1835 og 2332 byttes i bil med bedre plass :) Skrevet av: vidar eiane på mai 29, 2011, 17:05:10 pm Hei.
Vurdere å selge min 59 til fordel for en bil med bedre plass siden jeg venter tvillinger i tillegg til min 2 åring.. Jeg liker å legge kortene på bordet så her er det positive og negative med bilen som jeg har merket meg meg. Ser helst at kjøper kommer å ser bilen med egen øye. Har også en motor stående som er brukt 1 sesong siden overhaling, den var litt tungstartet og drypper litt olje. Men den skal i rette hendene være bra. Bremset til 150 hk og 260Nm for noen år tilbake: Specs: 2332 ccm. 84x94. Ny Brasil blokk. Motveksveiv med chevy lagerbaner. Chevy H profil råder. Mahle stempel og sylindersats. Schadek 30 mm hd pumpe med fullflow. Kam er engle 120 med empi rettskårne kamdrev. Lobe a lobe løftere Manton Cromolly støtstenger og 1:1,25 vippetøy topper er gromt portet 044 topper med 42x37 ventiler 48 Weber Idf Stor Dypsump Bilen: 12V med fungerende piler Veldig frisk å fin 1835 Karosseriet er garasje lakket men jeg synes det ser bra ut Helt ny flat 4 takgrind, gammel kul gangstercap Irs Skivebremser foran (nye kalippere og skiver), nye bremsesylinder bak. Har nye bremsebånd i eske med monteringsett Dropspindler, litt slakk i den ene kingbolten. Bambus hylle som er montert på jalla vis. Empi T-shifter som er noe vrien fra 3 til 2 gir. Har prøvd å justerer, men sliter med å treffe helt 100% Ny 200mm clutch/trykkplate, men ved fullt pådrag filer denne litt. Noe som i utgangspunktet sier litt om 1835`en. Bunnen er veldig pen, dog sveist nylig. Godt understellsbehandlet. Negativt: Noe rust i dørhengsle innfestingen. Dørene trenger en tilpassing H Bakdekkene er steingammle og noe sprekte panseret er til tider noe tricky å få opp Det kommer en dunkelyd i diverse humper som kommer av at bærearm boltene tar i støtdemper tårnene. Nye dempere ordner dette vil jeg tro Liker igrunnen best at kjøper ser bilen å gjør seg opp en mening selv. Motoren er veldig frisk, men siden jeg kun har kjørt bilen max 5 mil på det lengste aner jeg ikke om den tåler en langdistanse. Motoren har påskriften Vidar Ch. Bilen er på ingen måte en orginalbil, så det er en salig blanding av alt slags. Masse sopihop instrumentering. Konklusjonen er= 1959 med to kjekker motorer = Bay/splitt av bra stand. Ca verdi etter mitt syn 65-70K Ingenting selges separat. Mvh Vidar. Tittel: Sv: 59 m/1835 vs Skrevet av: vidar eiane på mai 30, 2011, 11:34:15 am Bytte i buggy kan være interesant.
Tittel: Sv: 59 m/1835 vs Skrevet av: vidar eiane på juni 01, 2011, 15:14:39 pm Kan beskues i Mandal (sjøsanden)fra lørdag til søndag :)
Tittel: Sv: 59 m/1835 vs Skrevet av: ahelgemo på juni 05, 2011, 22:21:10 pm fin bil til ganske bra pris
hvis vidar christensen har bygd motoren er det ihvertfall skikkelig gjort :) Tittel: Sv: 59 m/1835 vs Skrevet av: vidar eiane på juni 06, 2011, 08:15:43 am Tur/retur mandal gikk som en drøm ;D Kjempedrag i motoren, forbruk på godt under literen.
Skal utbedre dempere bak som er kaputt (derav dunking i humper) og nye bremseband bak vil bli montert før et eventuellt salg. Bud langt under prisantydning blir forkastet, har ingen behov for å kvitte meg med bilen. Har bare en hunger etter en cab. Tittel: Sv: 59 m/1835 vs Skrevet av: vidar eiane på juni 22, 2011, 21:50:31 pm Trekkes fra salg, ingen vits i å selge en pre 60 midt i indrefileten av sesongen.
Tittel: Sv: Oppdatert: 59 m/1835 og 2332 byttes i bil med bedre plass :) Skrevet av: vidar eiane på september 06, 2011, 09:45:03 am Revurdert grunnet familieforøkelse... Se oppdatert info på toppen.
Tittel: Sv: Oppdatert: 59 m/1835 og 2332 byttes i bil med bedre plass :) Skrevet av: vidar eiane på september 06, 2011, 09:52:30 am 2332 motoren som beskrevet på toppen.
|