Tittel: Hvor ble det av Kerscher-bremsene? Skrevet av: JooV på juni 03, 2011, 09:01:43 am Har Kerscher slutta med ombyggingssettet sitt for boble opp til 150hk? Kan ikke finne det på hjemmesida deres lenger. Hvilke andre alternativ har man for bremser med TÛV-papir >112hk? CSP? Flere?
Tittel: Sv: Hvor ble det av Kerscher-bremsene? Skrevet av: Ed Németh på juni 03, 2011, 09:22:57 am Se her: http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/index.php?gruppe1=Bremsanlagen&gruppe2=Bremsanlagen%20VA
Tittel: Sv: Hvor ble det av Kerscher-bremsene? Skrevet av: JooV på juni 03, 2011, 09:30:33 am Ah, der var den ja. takker!
Tittel: Sv: Hvor ble det av Kerscher-bremsene? Skrevet av: Formula Vee på juni 15, 2011, 21:21:07 pm Jeg har bestilt 160hk i dag!
Tittel: Sv: Hvor ble det av Kerscher-bremsene? Skrevet av: Sander på juni 15, 2011, 23:48:12 pm Jeg har bestilt 160hk i dag! Så det ble kjøp til slutt! Tittel: Sv: Hvor ble det av Kerscher-bremsene? Skrevet av: Formula Vee på juni 16, 2011, 06:45:10 am Ja. 15.000.- trodde jeg aldri jeg skulle bruke på bremser, har jo allerede byttet ut alt av bremser til nye originale som har kjørt 50 meter...
Men da er det stor sannsynlighet for godkjenning, og det kommer som sagt aldri vekk det å ha gode bremser... Tittel: Sv: Hvor ble det av Kerscher-bremsene? Skrevet av: Dalland på juni 16, 2011, 09:26:17 am Ser veldig ut som om fremre calipper i kittet er likt org bare satt en avstands plate mellom halvdelene så det er plass til ventilerte skiver.
Burde da være en smal sak å produsere en sånn spacer, kjøpe riktige skiver, låne tuv papirer, kjøpe hjulsylndere bak og godkjenne for 136hk... Penger spart. ;) Tittel: Sv: Hvor ble det av Kerscher-bremsene? Skrevet av: BeetleBug på juni 16, 2011, 09:31:53 am Ser veldig ut som om fremre calipper i kittet er likt org bare satt en avstands plate mellom halvdelene så det er plass til ventilerte skiver. Burde da være en smal sak å produsere en sånn spacer, kjøpe riktige skiver, låne tuv papirer, kjøpe hjulsylndere bak og godkjenne for 136hk... Penger spart. ;) Nei, sertifikatet er personlig. Stemplet og signert og referer til delenummere på delene, montering av disse og diverse annet. Tittel: Sv: Hvor ble det av Kerscher-bremsene? Skrevet av: Dalland på juni 16, 2011, 09:42:56 am Ser veldig ut som om fremre calipper i kittet er likt org bare satt en avstands plate mellom halvdelene så det er plass til ventilerte skiver. Burde da være en smal sak å produsere en sånn spacer, kjøpe riktige skiver, låne tuv papirer, kjøpe hjulsylndere bak og godkjenne for 136hk... Penger spart. ;) Nei, sertifikatet er personlig. Stemplet og signert og referer til delenummere på delene, montering av disse og diverse annet. Viste det var personlig og ikke skal deles, men hvis det er så detaljert at det står oppført med numre som er stemplet i calipperet så er det lite å gjøre. Men da lurer eg på hva man skal gjøre når dem må skiftes, blir vel til kerscher igjen da.. Tittel: Sv: Hvor ble det av Kerscher-bremsene? Skrevet av: BeetleBug på juni 16, 2011, 10:24:23 am Jeg har fått alle mine TÜV sertifikat oversatt av en offentlig godkjent oversetter og under har jeg kopiert noen få avsnitt slik at du får et inntrykk av hva det går i:
.1. Bremseskive Produsent: Kerscher Utførelse: Ventilert skivebremse, etter valg perforert, slisset eller perforert og slisset. Hjulfeste 4-eller 5-hull-feste. Dimensjoner: Skivediameter 278 mm; skivetykkelse (ventilert) 19 mm; midtsentrering 57,1; 71,5; 72,5; eller 78,6 mm etter valg 4-eller 5-hull-feste. Finnes i følgende hullsirkel/hullantall/ midtsentreringskombinasjoner: 100/4/57,1 100/5/57,1 108/4/57,1 120/5/72,5 130/5/71,5 130/4/78,6 Materiale: G-ALSi (CU) Delesertifikat nr.: 370-0146-01-FBKB Produsent: Kerscher Tuning GmbH Type: bremseanlegg VW `Käfer´ (boble) Side: 3 Feste: 4 hjulskruer M 12x1,5 eller 5 hjulskruer M 14x1,5 eller M 12x1,5 Kjennemerke: `K´ slagstempel på hjulflens. 1.2. Bremsesadel Produsent: Continental Teves AG, Frankfurt/Main Utførelse: Fast bremsesadel med 2 stempler, 42 mm stempeldiameter med avstandsstykke 9,5 mm Feste: Skruer som serie, sikret med Loctite, med 4 mm skiver for sentrert montasje av bremsesadel til bremseskrive Kjennemerke: `K´; slagstempel på hus. ATE støpemerker kan være forskjellige. Firma Kerscher er ansvarlig for montering av riktig sadel gjennom kjennemerket `K´. 1.3. Bremsebelegg: som serie-skivebremse 2. Bakaksel Det kan velges mellom følgende bremseanlegg: 2.1. Seriemessige bremsetromler (4-hull) 2.2. Kerscher bremsetromler (5-hull) Produsent : Kerscher Utførelse: Denne bremsetrommelen er identisk med den seriemessige bremsetrommelen, bortsett fra hullantall og hulldiameter. Dimensjoner : Hullsirkel som serie Bremseflate 230 x 48 mm Midtsentrering 57,1; 71,5; 72,5 mm, Finnes i følgende hullsirkel/hullantall/ midtsentreringskombinasjoner: 100/4/57,1 100/5/57,1 108/4/57,1 120/5/72,5 130/5/71,5 130/4/78,6 Materiale : GG-25; Feste : 4 hjulskruer M 12x1,5 eller 5 hjulskruer M 14x1,5 eller M 12x1,5 Kjennemerke: `K´ slagstempel 2.3. Kerscher bremseskive Produsent: Kerscher Utførelse: Massive bremseskiver, etter valg perforert, slisset eller perforert og slisset. Istedenfor den seriemessige bremsetrommelen monteres en bæreplate for plassering av en bremseskive. Hjulfeste tilsvarer skivebremse foraksel. Dimensjoner : Skivediameter 262 mm, Tykkelse 9 mm Midtsentrering 57,1; 71,5; 72,5; eller 78,6 mm, etter valg 4-eller 5-hull-feste. Finnes i følgende hullsirkel/hullantall/ midtsentreringskombinasjoner: 100/4/57,1 100/5/57,1 108/4/57,1 120/5/72,5 130/5/71,5 130/4/78,6 Materiale : GG-40 2.3.1. Bæreplate Produsent: Kerscher Utførelse: Bæreplate med 21 eller 29,5 mm avstandsring for feste av bremseskiven. Materiale: G-ALSi 12 (CU) Feste: 4 skruer M10x50 mm Kjennemerke: `Kerscher´, frest 2.3.2. Bremsesadel Produsent: Girling Utførelse: Flytende bremsesadel med ett stempel Dimensjoner: Stempeldiameter 38 mm Feste: 2 skruer M 10 (10.9), lengde 25 mm Kjennemerke: Girlingog `K´ slagstempel 2.3.3. Bremsebelegg: Giring 2964, beleggstørrelse 70x40 mm 3. Hovedbremsesylinder Det er valgfritt å bruke den seriemessige hovedbremsesylinderen eller følgende hovedbremsesylinder fra firma Kerscher: Produsent: Girling Utførelse: Tandemsylinder Dimensjoner: Stempeldiameter 20,64/20,64 mm Kjennemerke: `K´ slagstempel Eieren av delesertifikatet har bevist (faktura nr. xxxxx/xx/xx) at han benytter et kvalitetssikringssystem i overensstemmelse med vedlegg XIX, 2. ledd StVZO. Delesertifikatet omfatter sidene 1 – 8 og må være fullstendig og ordrett når det kopieres og sendes videre. Delesertifikatet mister sin gyldighet både om det foretas tekniske endringer på motorvogndelen og om foretatte endringer på den beskrevne motorvogntypen påvirker bruken av delen, dessuten om det rettslige grunnlaget endres. Tittel: Sv: Hvor ble det av Kerscher-bremsene? Skrevet av: Dalland på juni 16, 2011, 12:33:17 pm o damn, var mer omfattende en forventet.
Tror eg skal satse på å kjøpe ekte vis eg først føler for det. ;) Takker BB! ;D Tittel: Sv: Hvor ble det av Kerscher-bremsene? Skrevet av: Formula Vee på juni 16, 2011, 15:09:01 pm Bare på de gamle Kerscher fjørene jeg bruker, måtte jeg kjøpe et personlig sertifikat fra Kerscher.
Dette ligger med i søknaden jeg leverte bt i dag. |