VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: ahelgemo på juni 05, 2011, 16:13:12 pm



Tittel: hjelp til dysing av idf 44 weber
Skrevet av: ahelgemojuni 05, 2011, 16:13:12 pm
jeg plages med voldsom knitring ved pådrag på min 2110 motor
blokka blir så varm at jeg nesten ikke klarer å ta på den kjører med snill kam og 044 topper som er skikkelig gordt portet,samt phyton .
10,5 i komp
dyseoppsett pr idag er :

36 venturier
135 main jet
emulsjonsrør er f11
luftkorrections dyser er 175

trenger dyser og deler som skal til for å få innpå mere varer


noen som kan dette godt som kan hjelpe meg ?????

raskt helst :)

arnt roger




Tittel: Sv: hjelp til dysing av idf 44 weber
Skrevet av: Dallandjuni 05, 2011, 16:50:45 pm
Fare for tenningsbank? ::)
luft dysa til ca 220 hjelper også,main til 140, hvilken tomgangsdyse?
Snill kam, høy komp og varm motor er dårlig kombinasjon.


Tittel: Sv: hjelp til dysing av idf 44 weber
Skrevet av: Hot Owljuni 05, 2011, 17:25:23 pm
Høres ut som detonasjon, prøv med høyere oktan. "Snill kam" vil sikkert si høyt sylindertrykk ved lavt turtall og da kan fort 10,5 i statisk komp gi for høy dynamisk komp.


Tittel: Sv: hjelp til dysing av idf 44 weber
Skrevet av: ahelgemojuni 05, 2011, 18:22:23 pm
har prøvd med booster men dette hjelper ikke
blokka blir meget varm


Tittel: Sv: hjelp til dysing av idf 44 weber
Skrevet av: ahelgemojuni 05, 2011, 18:23:09 pm
Fare for tenningsbank? ::)
luft dysa til ca 220 hjelper også,main til 140, hvilken tomgangsdyse?
Snill kam, høy komp og varm motor er dårlig kombinasjon.

luft er 60


Tittel: Sv: hjelp til dysing av idf 44 weber
Skrevet av: ahelgemojuni 05, 2011, 18:24:29 pm
hva med venturier? skal jeg gjøre noe med de ?


Tittel: Sv: hjelp til dysing av idf 44 weber
Skrevet av: Svein.juni 05, 2011, 18:29:43 pm
Høres greit ut med 175 luft, men prøv med 165 bensin.
Blir bestandig mye frem og tilbake, så lenge du ikke bremser motoren. Bestill deg en bremse time, er ikke i tvil hva jeg ville gjort.

Mvh Svein.


Tittel: Sv: hjelp til dysing av idf 44 weber
Skrevet av: ahelgemojuni 05, 2011, 18:33:26 pm
jeg har bredbåndslambda og den ligger under 80 så det er vel mangel på bensin tror jeg,men jeg kan så lite om dette
trenger jeg å bytte venturier ?



Tittel: Sv: hjelp til dysing av idf 44 weber
Skrevet av: ahelgemojuni 05, 2011, 19:02:36 pm
noen som kan skaffe meg 165 main jet`s hær da ?


Tittel: Sv: hjelp til dysing av idf 44 weber
Skrevet av: Dallandjuni 05, 2011, 22:16:37 pm
Varm motor er ikke av at den går for magert, eksplosjonen blir ikke varmere enn ved 14.7/1 luft/bensin forhold.
Går du magrere eller feitere så blir det kaldere, går du magrere kan du ofte også kjøre mindre fortenning... (nok om det) ;)
Hva er tenninga justert til? (lite forbrenningskammer gjør at du gjerne kan kjøre mindre fortenning)

drit i venturi størrelsen foreløpig, her høres det skummelt ut som tenningsbank/detonasjon.
Sett kloke hoder på maskinen før du brenner stempler osv.


Tittel: Sv: hjelp til dysing av idf 44 weber
Skrevet av: Formula Veejuni 06, 2011, 05:58:01 am
Hva mener du med at af ligger under 80? Jeg har plx sin, og den skal vise det faktiske forholdet hvor mange deler luft pr. del bensin?
Jeg har 44 på 1915, og bruker 60, 135 og 200 på 36 halsringer. det gir ganske jevnt 13,5 AF. Litt feit under 2500, 12,7.


Tittel: Sv: hjelp til dysing av idf 44 weber
Skrevet av: ahelgemojuni 06, 2011, 06:39:14 am
jeg leser auropeisk lamba digitalt og ikke amrikansk "air fuel range"

alle i Yallaland (USA) snakker bare A/F så ta bare tallet du får i A/F og del dette på 14,7 så får du LAMBA verdien

spørs hvordan du kopler opp dette :)


Tittel: Sv: hjelp til dysing av idf 44 weber
Skrevet av: Formula Veejuni 06, 2011, 14:08:41 pm
Ahhh.. det er bare jeg som er vant til yallah  :D


Tittel: Sv: hjelp til dysing av idf 44 weber
Skrevet av: ahelgemojuni 06, 2011, 21:06:06 pm
:)