Tittel: Topper og veiv Skrevet av: Erlend / bug66 på juni 09, 2011, 01:38:59 am Noen som har noen pent brukte 40-35 ventilers topper? F.eks Los Panchito fra CB eller noe annet?
Er ikke på utkikk etter noe som har kjørt 10 sesonger, lakkert i en funky farge eller har sprekker. Vwparts skal ha 235$ stykket for Cnc-freste så burde være under dette i pris, men ikke noe krav. Samt 69mm motvektsveiv, som helst ikke er slipt eller skadet i lagerbanene.. Må ha noe å gjøre til vinteren :-P Tittel: Sv: Topper og veiv Skrevet av: Speed-Demon på juni 09, 2011, 09:06:25 am skal du bygge en motor som er lik den du har?
Tittel: Sv: Topper og veiv Skrevet av: Kjell Roar på juni 09, 2011, 13:33:41 pm "Man gasar tills det rasar...."
::) Tittel: Sv: Topper og veiv Skrevet av: Erlend / bug66 på juni 09, 2011, 13:40:18 pm skal du bygge en motor som er lik den du har? nei.. er til den jeg allerede har ;) er 35,5-32 ventiler nå Tittel: Sv: Topper og veiv Skrevet av: Erlend / bug66 på juni 10, 2011, 22:35:55 pm Ingen?
Tittel: Sv: Topper og veiv Skrevet av: Speed-Demon på juni 10, 2011, 23:35:27 pm hvis du først skal oppgradere så hvorfor ikke kjøpe no skikkelig med en gang? mini wedge port eller steve tims stage 1 eller stage 2
Tittel: Sv: Topper og veiv Skrevet av: tmbryhn på juni 13, 2011, 15:44:29 pm Samt 69mm motvektsveiv, som helst ikke er slipt eller skadet i lagerbanene.. Skaff deg ei skikklig DPR-veiv. Da er du trygg. Koster ikke en dritt (175$). Disse er alltid omslipte pga. sveisinga av motvektene. Lager er kurant å få tak på. Mulig jeg har det settet du trenger liggende hvis du skal bytte til ei slik veiv. Blir blåkopi av motoen min dette her! ;) Bestilte akkurat Los Banditos nå, hehe. Noen av oss må jo porte sjæl også... ;D Tittel: Sv: Topper og veiv Skrevet av: Erlend / bug66 på juni 13, 2011, 16:47:25 pm tror det blir oppdatering av 1915 til vinteren og nybygg om noen år.. 40-35,5mm ventiler og IDA ? ;D
DPR-motvektsveiv så jeg ikke kostet allverdens ja, så det skal på/i... Tittel: Sv: Topper og veiv Skrevet av: tmbryhn på juni 14, 2011, 09:22:51 am 40-35,5mm ventiler og IDA ? ;D 40-35,5mm ventiler og innsprut med 40/44mm throttle bodies ? ;D De IDA-greiene kan du gå til noen andre med... :D Bra du mater på med DPR da. Det er bra saker! Har du 8-pins svinghjul fra før av? Tittel: Sv: Topper og veiv Skrevet av: Erlend / bug66 på juni 14, 2011, 13:05:58 pm svinghjl og veiv er 8 idag ja.. ;)
Tittel: Sv: Topper og veiv Skrevet av: Speed-Demon på juni 14, 2011, 14:10:17 pm som jeg har sagt deg før: drit i motvektsveiv. bruk penga på lette stemper i stedet. Da holder det til 8000. Og kjøp noen skikkelige topper. Steve Tims Stage 1 har 40 og 35. Men jeg ville gått for Stage 2.
Tittel: Sv: Topper og veiv Skrevet av: Erlend / bug66 på juni 14, 2011, 14:32:59 pm hmm.. men wiseco og JE stempler er jo svinedyrt :P finnes de i "A" stroke egentlig? steve tims er det jo umulig å få tak i.. sendt noen mail ang priser men får ikke svar...
Tittel: Sv: Topper og veiv Skrevet av: Speed-Demon på juni 14, 2011, 14:39:26 pm hmm steve tims har alltid vært enkel å få tak i før (dvs det er sønnen greg om svarer). fstvwgreg (ATT) Hotmail.com
je stempler lages etter de målene du vil ha. dyrt? ja. men ikke så mye dyrere enn å kjøpe et sett stempler sylindre ny veiv og nytt svinghjul. Tittel: Sv: Topper og veiv Skrevet av: Erlend / bug66 på juni 14, 2011, 15:00:13 pm blir vel dyrere enn å kjøpe en dpr veiv og bruke det jeg har idag omigjen? skal få slengt han enda en mail og se hva som skjer :)
Tittel: Sv: Topper og veiv Skrevet av: Jee på juni 14, 2011, 15:05:17 pm hmm.. men wiseco og JE stempler er jo svinedyrt :P finnes de i "A" stroke egentlig? steve tims er det jo umulig å få tak i.. sendt noen mail ang priser men får ikke svar... Wiseco og AA sine smidde stempler er ikke svindyre. Fåes kun i langslagsutgave ja. Men det løser seg lett med 5,6" råder. Men om du kommer ut av det med så mye lavere vekt skal jeg ikke være så skråsikker på. (AA stemplene er maskinert likt som de støpte. Så her må de påberegnes honing av sylindrerne før bruk, for å tillate at godset i stemplene kan vie seg ut.) Både Ross, CE og JE lager lettere stempler med kryssbolten under oljeskraperingen. Dritt og montere. Og uøkonomisk å bruke på gata. Da de får veldig korte skjørt og lav levetid pga slitasje av disse. Egner seg best til de som bygger motor for mer enn by og motorvei cruising. Eller de som har dypere lommer enn meg ::) |