Tittel: Hva slags motor har jeg egentlig? Skrevet av: Hølby på juni 19, 2011, 16:46:04 pm Litt skuffet ble jeg, når jeg i dag foretok en grundig motorvask av doka-motoren min. Jeg satt med tannbørste, filer, små stålbørster og fikk skrapt av alt driten.....og plutselig fikk jeg syne på MEXICO på motoren. ÆSJ. Men, hva slags motor har jeg egentlig? Er det 1600 singelport? Er det en drittmotor det ikke er verdt å bruke tiden på? Anyone? Kommenter gjerne mye.
Tittel: Sv: Hva slags motor har jeg egentlig? Skrevet av: Erlend / bug66 på juni 19, 2011, 16:58:08 pm AS41...
to oljereduksjonsventiler? Tittel: Sv: Hva slags motor har jeg egentlig? Skrevet av: Andersen Racing på juni 19, 2011, 17:35:23 pm er vel en fabrikk overhalt motor
det tegnet foran motor no betyr vel det er det singel eller dobbelport? ta av toppen og mål stemplet er 85,5 mm 1600 tror jeg Tittel: Sv: Hva slags motor har jeg egentlig? Skrevet av: raaen på juni 19, 2011, 18:01:35 pm B først i motor nr. er singel port 1600. men kan jo være byttet topper og stempel på den.
Tittel: Sv: Hva slags motor har jeg egentlig? Skrevet av: Jærva på juni 19, 2011, 18:09:26 pm Bra blokk, ikke så bra topper. Blokk er verdt å satse på, men kanskje greit å skifte toppene til dobbelport hvis du skal "gjøre litt med den" ..
Tittel: Sv: Hva slags motor har jeg egentlig? Skrevet av: Kjell Roar på juni 19, 2011, 18:20:41 pm Singelport for bunndrag, dobbelport for toppeffekt.
I en buss er ofte bunndraget ettertraktet. Velg selv. ;) Tittel: Sv: Hva slags motor har jeg egentlig? Skrevet av: Hølby på juni 19, 2011, 19:17:08 pm Takker for innleggene, nå ble jeg litt klokere iallefall.
Tittel: Sv: Hva slags motor har jeg egentlig? Skrevet av: Jærva på juni 19, 2011, 19:34:36 pm Singelport for bunndrag, dobbelport for toppeffekt. I en buss er ofte bunndraget ettertraktet. Velg selv. ;) Bunndrag bestemmes vel mest av kam,forgasserstørrelse og ventilstørrelse. Så langt jeg vet er disse like på singelport og dobbelport, bare at singelport har en innsnevring med sin enkelport, så tror ikke det har all verdens betydning. Det som jeg tror at spiller mere inn her er at singelport MANGLER den toppeffekten på høyere turtall som dobbeltportmotoren har, derfor vil det nok FØLES som om 1600 singlport drar bedre fra bunn. Jeg har kjørt med både 1600 sp og 1600dp, og jeg kan ikke si at jeg synes 1600 dp-motoren dro noe nevneverdig dårligere fra bunn, men.. men.. Tittel: Sv: Hva slags motor har jeg egentlig? Skrevet av: Hølby på juni 19, 2011, 20:53:59 pm Så motortype AS41 er helt greitt å beholde i en original bil?
Tittel: Sv: Hva slags motor har jeg egentlig? Skrevet av: Bj?rn på juni 19, 2011, 21:24:34 pm Så motortype AS41 er helt greitt å beholde i en original bil? Så absolutt! ;)Er som regel de blokkene som blir brukt til trimming. |