Tittel: Type 3 Skrevet av: MrKreosot/ Arne på juni 30, 2011, 00:19:09 am Da jeg har tenkt å begi meg ut i Type 3 verden har jeg et par spm.
- Hva er forskjellen på lang og kort-snute? - Hva trengs for å konvertere T1 motor til T3? - Gode sider for deler til Type 3? Håper noen kan gi meg litt hjelp på veien. 8) Arne Tittel: Sv: Type 3 Skrevet av: HenrikF på juni 30, 2011, 01:08:42 am - Hva er forskjellen på lang og kort-snute? Lengden på snuten ;D Følger årsmodell, kortnese frem til 70-modell og lang etter - Hva trengs for å konvertere T1 motor til T3? Alt av kjøling, vifte, dynamo, forgasser(e), oljepåfylling og sikkert mer som er glemt - Gode sider for deler til Type 3? www.bughaus.com (http://www.bughaus.com) http://www.vwispwest.com (http://www.vwispwest.com), og de vanlige som cip1 osv :) Sikkert noen som har flere gode! Tittel: Sv: Type 3 Skrevet av: MrKreosot/ Arne på juni 30, 2011, 11:44:18 am Takker og bukker Henrik. 8)
Tittel: Sv: Type 3 Skrevet av: MrKreosot/ Arne på juli 01, 2011, 08:50:24 am Noen som kan gi meg hint om hva en bør se etter av feil på T3?
Tittel: Sv: Type 3 Skrevet av: Syncronaut på juli 01, 2011, 11:45:06 am Da jeg har tenkt å begi meg ut i Type 3 verden har jeg et par spm. - Hva er forskjellen på lang og kort-snute? - Hva trengs for å konvertere T1 motor til T3? - Gode sider for deler til Type 3? Håper noen kan gi meg litt hjelp på veien. 8) Arne Har du forsøkt søk-funksjonen? Mye god info her på forumet hvis du leter litt... ;) Tittel: Sv: Type 3 Skrevet av: Dewil på juli 01, 2011, 11:56:38 am Noen som kan gi meg hint om hva en bør se etter av feil på T3? Rust, rust, rust og rust... innerskjermer, forskjermene over og under lampene og i alle hjørner, samme gjelder bakskjermer og på baksiden av disse. kanalene pleier også å bli dårlige i bunnen av A-stolpen over varmluftuttakene. ellers er motorene ganske like uten kjølingen. Noen av forskjellene er plassering av peilepinne og oljetrykksbryter. Motorfestene er også lurt å se på. Bare å spørre, jeg har en sånn som står helt demontert pga rust ;D Tittel: Sv: Type 3 Skrevet av: MrKreosot/ Arne på juli 01, 2011, 18:28:41 pm Har du forsøkt søk-funksjonen? Mye god info her på forumet hvis du leter litt... ;)
[/quote] What what WHAT???? Jeg er som Nobrakes, ganske lat, og jeg fikk svarene jeg ønsket meg. ;) Tittel: Sv: Type 3 Skrevet av: Squareback på juli 01, 2011, 18:46:37 pm Finnes også som nesten rustfrie i sjeldne tilfeller. Kan da koste nesten det samme som en "halv" oval...
Noe begrenset deletilgang kan nevnes... Tittel: Sv: Type 3 Skrevet av: MrKreosot/ Arne på juli 08, 2011, 09:55:12 am Takker.
Da har jeg vært å sett på gamlebilen til Jøran Larsen, 68 fastback, den er det en del jobb på fant jeg ut, og eier er ikke interresert i å senke prisen, så da blir det muligens prosjektet til Finn Chr. Noen som vet hvor jeg får tak i konverteringskit fra T1 motor til T3, eller om det i det heletatt finnes? Tittel: Sv: Type 3 Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken' på juli 08, 2011, 11:20:08 am Hvorfor vil du have konverteret til type 1 motor?
Tittel: Sv: Type 3 Skrevet av: MrKreosot/ Arne på juli 08, 2011, 13:03:00 pm Hvorfor vil du have konverteret til type 1 motor? Ønsker å bruke en 1641 til type 1 jeg har i en evt type 3, og da med den bygges om. Er ikke så mange Type3 motorer ute til salgs heller. Arne Tittel: Sv: Type 3 Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken' på juli 08, 2011, 17:12:49 pm På den måde... Du trenger vel bare å fabrikere køleblik for at skille varmen nedefra. Det bruger man ikke på en type 3 da den har "pandekage"køling.
Hvis du altså vil køre med upright cooling? Tittel: Sv: Type 3 Skrevet av: Squareback på juli 09, 2011, 22:57:04 pm Type 3 blokkene har annen løsning for peilepinnen. Tror du har litt problemer med å bruke Type 1 løsningen slik uten videre...
Tittel: Sv: Type 3 Skrevet av: MrKreosot/ Arne på juli 09, 2011, 23:15:08 pm Type 3 blokkene har annen løsning for peilepinnen. Tror du har litt problemer med å bruke Type 1 løsningen slik uten videre... Takker. Da får en se etter type 3 motorer :) Tittel: Sv: Type 3 Skrevet av: Dewil på juli 10, 2011, 17:22:40 pm Man kan jo flytte over delene til en type 3 motor da. type 1 motorblokka er lik bortsett fra motorfester, oljetrykksbryter og peilepinne. så topper og alle andre løse motordeler passer over...
Tittel: Sv: Type 3 Skrevet av: Squareback på juli 10, 2011, 21:47:47 pm Som Dewil sier...alt går!
Dog ser du litt hvordan peilesystemet er på Type 3 her på dette bildet av VW56 sin motor: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,34477.msg344019.html#msg344019 |