VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: MrKreosot/ Arne på juni 30, 2011, 00:19:09 am



Tittel: Type 3
Skrevet av: MrKreosot/ Arnejuni 30, 2011, 00:19:09 am
Da jeg har tenkt å begi meg ut i Type 3 verden har jeg et par spm.

- Hva er forskjellen på lang og kort-snute?
- Hva trengs for å konvertere T1 motor til T3?
- Gode sider for deler til Type 3?

Håper noen kan gi meg litt hjelp på veien.  8)

Arne


Tittel: Sv: Type 3
Skrevet av: HenrikFjuni 30, 2011, 01:08:42 am
- Hva er forskjellen på lang og kort-snute?

Lengden på snuten ;D Følger årsmodell, kortnese frem til 70-modell og lang etter

- Hva trengs for å konvertere T1 motor til T3?

Alt av kjøling, vifte, dynamo, forgasser(e), oljepåfylling og sikkert mer som er glemt

- Gode sider for deler til Type 3?

www.bughaus.com (http://www.bughaus.com)
http://www.vwispwest.com (http://www.vwispwest.com), og de vanlige som cip1 osv :)

Sikkert noen som har flere gode!


Tittel: Sv: Type 3
Skrevet av: MrKreosot/ Arnejuni 30, 2011, 11:44:18 am
Takker og bukker Henrik.  8)


Tittel: Sv: Type 3
Skrevet av: MrKreosot/ Arnejuli 01, 2011, 08:50:24 am
Noen som kan gi meg hint om hva en bør se etter av feil på T3?


Tittel: Sv: Type 3
Skrevet av: Syncronautjuli 01, 2011, 11:45:06 am
Da jeg har tenkt å begi meg ut i Type 3 verden har jeg et par spm.

- Hva er forskjellen på lang og kort-snute?
- Hva trengs for å konvertere T1 motor til T3?
- Gode sider for deler til Type 3?

Håper noen kan gi meg litt hjelp på veien.  8)

Arne

Har du forsøkt søk-funksjonen? Mye god info her på forumet hvis du leter litt... ;)


Tittel: Sv: Type 3
Skrevet av: Dewiljuli 01, 2011, 11:56:38 am
Noen som kan gi meg hint om hva en bør se etter av feil på T3?
Rust, rust, rust og rust...
innerskjermer, forskjermene over og under lampene og i alle hjørner, samme gjelder bakskjermer og på baksiden av disse. kanalene pleier også å bli dårlige i bunnen av A-stolpen over varmluftuttakene. ellers er motorene ganske like uten kjølingen. Noen av forskjellene er plassering av peilepinne og oljetrykksbryter.
Motorfestene er også lurt å se på.
Bare å spørre, jeg har en sånn som står helt demontert pga rust ;D


Tittel: Sv: Type 3
Skrevet av: MrKreosot/ Arnejuli 01, 2011, 18:28:41 pm
Har du forsøkt søk-funksjonen? Mye god info her på forumet hvis du leter litt... ;)
[/quote]

What what WHAT???? Jeg er som Nobrakes, ganske lat, og jeg fikk svarene jeg ønsket meg.  ;)


Tittel: Sv: Type 3
Skrevet av: Squarebackjuli 01, 2011, 18:46:37 pm
Finnes også som nesten rustfrie i sjeldne tilfeller. Kan da koste nesten det samme som en "halv" oval...

Noe begrenset deletilgang kan nevnes...


Tittel: Sv: Type 3
Skrevet av: MrKreosot/ Arnejuli 08, 2011, 09:55:12 am
Takker.

Da har jeg vært å sett på gamlebilen til Jøran Larsen, 68 fastback, den er det en del jobb på fant jeg ut, og eier er ikke interresert i å senke prisen, så da blir det muligens prosjektet til Finn Chr.

Noen som vet hvor jeg får tak i konverteringskit fra T1 motor til T3, eller om det i det heletatt finnes?


Tittel: Sv: Type 3
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'juli 08, 2011, 11:20:08 am
Hvorfor vil du have konverteret til type 1 motor?


Tittel: Sv: Type 3
Skrevet av: MrKreosot/ Arnejuli 08, 2011, 13:03:00 pm
Hvorfor vil du have konverteret til type 1 motor?

Ønsker å bruke en 1641 til type 1 jeg har i en evt type 3, og da med den bygges om. Er ikke så mange Type3 motorer ute til salgs heller.

Arne


Tittel: Sv: Type 3
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'juli 08, 2011, 17:12:49 pm
På den måde... Du trenger vel bare å fabrikere køleblik for at skille varmen nedefra. Det bruger man ikke på en type 3 da den har "pandekage"køling.
Hvis du altså vil køre med upright cooling?


Tittel: Sv: Type 3
Skrevet av: Squarebackjuli 09, 2011, 22:57:04 pm
Type 3 blokkene har annen løsning for peilepinnen. Tror du har litt problemer med å bruke Type 1 løsningen slik uten videre...


Tittel: Sv: Type 3
Skrevet av: MrKreosot/ Arnejuli 09, 2011, 23:15:08 pm
Type 3 blokkene har annen løsning for peilepinnen. Tror du har litt problemer med å bruke Type 1 løsningen slik uten videre...

Takker. Da får en se etter type 3 motorer :)


Tittel: Sv: Type 3
Skrevet av: Dewiljuli 10, 2011, 17:22:40 pm
Man kan jo flytte over delene til en type 3 motor  da. type 1 motorblokka er lik bortsett fra motorfester, oljetrykksbryter og peilepinne. så topper og alle andre løse motordeler passer over...


Tittel: Sv: Type 3
Skrevet av: Squarebackjuli 10, 2011, 21:47:47 pm
Som Dewil sier...alt går!

Dog ser du litt hvordan peilesystemet er på Type 3 her på dette bildet av VW56 sin motor: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,34477.msg344019.html#msg344019