Tittel: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Erlend / bug66 på juli 08, 2011, 15:00:50 pm Tenkte vi kunne samle endel av de trådene der man bare spør om ett spørsmål. Det man kan gjøre her er å spørre 1 spørsmål som man setter i kursiv og så kan de som har svar svare på dette. Vet det er mange som sitter med endel dumme men allikevel bra spørsmål, og det endel tråder av dette!
Ved å ikke gå fullstendig off topic kan vi også ende opp med en tråd man kan lese, uten å miste rettningssansen :) Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Erlend / bug66 på juli 08, 2011, 15:01:49 pm Jeg kan begynne:
Må jeg skru vinemutteren inn eller ut for at clutchen skal ta lenger ut fra gulvet? Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Rikard på juli 08, 2011, 15:08:55 pm Jeg kan begynne: Må jeg skru vinemutteren inn eller ut for at clutchen skal ta lenger ut fra gulvet? inn ;) da må den strammes ;) Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: anders. på juli 08, 2011, 16:12:58 pm Hvordan stroppe bil på henger ::)
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: TURBO på juli 08, 2011, 16:36:14 pm Er det nødvendig med turtallssperre på en nybygd 1915cc?
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Jee på juli 08, 2011, 21:22:01 pm Kommer helt ann på sjåføren... Er han/henne "motor"-døv med alt for store horn i panna.. så ja.
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Ruggen på juli 08, 2011, 21:23:34 pm Kommer helt ann på sjåføren... Er han/henne "motor"-døv med alt for store horn i panna.. så ja. ;D ;D Åssen bolter er det til fanger festene på en 1303 ??? Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Tistlo på juli 08, 2011, 23:48:20 pm Vanlige M8 boltar 13mm hovude(30mm lange?). om du tenkar på mot karosseri. dei som går gjennom fangaran er sånne med flatt hovud og firkant under. men fortsatt m8.
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Ruggen på juli 09, 2011, 00:44:38 am Takker ;)
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken' på juli 09, 2011, 07:52:21 am Humor og alt allerede ;D Suverent!
Er der noen her i landet der laver motvektsveiv af gammel veiv? Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: BrorHund på juli 09, 2011, 11:48:55 am Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like?
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Pål på juli 09, 2011, 12:11:42 pm Er det noen som vet, eller kan måle hvor bred en T1 58-59' er fra ytterkant til ytterkant skjerm foran og bak??
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Pål på juli 09, 2011, 12:37:58 pm Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like? Passer om hverandre, ja. Men ikke alle modeller er like. Tidlig splitt har annet motorlokk med annen nese enn sen split. Sen split har likt motorlokk som oval. Skjermer på split og tidlig oval er like. Sen oval og frem til 59' har litt annen profil over lampa og nede ved stigtrinnet. Også henger de lenger ned over hjulet i hjulbuen. Panser er likt. Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: LOBO på juli 09, 2011, 14:35:19 pm Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like? Passer om hverandre, ja. Men ikke alle modeller er like. Tidlig splitt har annet motorlokk med annen nese enn sen split. Sen split har likt motorlokk som oval. Skjermer på split og tidlig oval er like. Sen oval og frem til 59' har litt annen profil over lampa og nede ved stigtrinnet. Også henger de lenger ned over hjulet i hjulbuen. Panser er likt. Bakskjermene på en splitt er jo annerledes i forhold til oval (baklys). Er jo div forskjeller på panser også når det kommer til forsterkninger og hengslefester, men på utsiden ser det vel helt likt ut :) Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: BrorHund på juli 09, 2011, 18:08:24 pm Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like? Passer om hverandre, ja. Men ikke alle modeller er like. Tidlig splitt har annet motorlokk med annen nese enn sen split. Sen split har likt motorlokk som oval. Skjermer på split og tidlig oval er like. Sen oval og frem til 59' har litt annen profil over lampa og nede ved stigtrinnet. Også henger de lenger ned over hjulet i hjulbuen. Panser er likt. Bakskjermene på en splitt er jo annerledes i forhold til oval (baklys). Er jo div forskjeller på panser også når det kommer til forsterkninger og hengslefester, men på utsiden ser det vel helt likt ut :) Takker for svar. Er frontruten lik også? (Passer om hverandre?) Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Pål på juli 10, 2011, 00:09:05 am Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like? Passer om hverandre, ja. Men ikke alle modeller er like. Tidlig splitt har annet motorlokk med annen nese enn sen split. Sen split har likt motorlokk som oval. Skjermer på split og tidlig oval er like. Sen oval og frem til 59' har litt annen profil over lampa og nede ved stigtrinnet. Også henger de lenger ned over hjulet i hjulbuen. Panser er likt. Bakskjermene på en splitt er jo annerledes i forhold til oval (baklys). Er jo div forskjeller på panser også når det kommer til forsterkninger og hengslefester, men på utsiden ser det vel helt likt ut :) Takker for svar. Er frontruten lik også? (Passer om hverandre?) ja Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Pål på juli 10, 2011, 00:09:53 am Passer Oval og Splitt skjermer, motorlokk og panser om hverandre? Er de helt like? Passer om hverandre, ja. Men ikke alle modeller er like. Tidlig splitt har annet motorlokk med annen nese enn sen split. Sen split har likt motorlokk som oval. Skjermer på split og tidlig oval er like. Sen oval og frem til 59' har litt annen profil over lampa og nede ved stigtrinnet. Også henger de lenger ned over hjulet i hjulbuen. Panser er likt. Bakskjermene på en splitt er jo annerledes i forhold til oval (baklys). Er jo div forskjeller på panser også når det kommer til forsterkninger og hengslefester, men på utsiden ser det vel helt likt ut :) Gjelder ikke det kun tidlig split med runde baklyst? De siste + switter hadde vel hjertebaklys og skjermer uten innsenking? Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Martin på juli 10, 2011, 18:40:39 pm Hvordan stroppe bil på henger ::) http://www.vwnorge.no/index.php/topic,21527.0.html Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: røed på juli 10, 2011, 20:00:24 pm hvordan vet man når motoren er for varm og hvor kan det måles uten oljetemp måler ?
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Tistlo på juli 10, 2011, 20:26:10 pm Når du ikkje lenger kan ta på viftehuset, eller oljepinnen
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: røed på juli 10, 2011, 20:28:01 pm ok son type holde på det litt eller lukter svid når jeg er nær ?
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Tistlo på juli 10, 2011, 20:33:09 pm Sånn att du får ildt i hånde når du tar på viftehuset og pinnen:)
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Pan på juli 10, 2011, 21:22:17 pm Du skal også kunne legge hånda på oljepåfyllingslokket uten å etterlate et fint, stort og rundt brannsår :)
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Even på juli 11, 2011, 20:50:32 pm Er det meninga at man så vidt skal høre tuta/ikke i det hele tatt når man er i fart? Eventuelt; er det noen lure knep for å få opp volumet?
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Martin på juli 11, 2011, 21:27:08 pm http://www.vwnorge.no/index.php/topic,37042.0.html
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Tistlo på juli 11, 2011, 21:44:12 pm Er det meninga at man så vidt skal høre tuta/ikke i det hele tatt når man er i fart? Eventuelt; er det noen lure knep for å få opp volumet? Ja den skal du høyra:) Evt skru ned radioen og sveiv opp ruto. men desse fløytene har ikkje alltid so langt liv pga att dei lever utsatt til. hjelper å fløyta mykje for å friska opp ting Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: røed på juli 11, 2011, 23:42:22 pm prøv å justere den med den skruen bak. er låst med 1 eller 2 13 mm muttere som må løsnes først ;)
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Even på juli 13, 2011, 17:00:45 pm Takk for svar.
Driver og skal ta av bakre støtfanger, men den ene bolten (nærmest fangeren) går bare rundt og rundt uten at det skjer noe. Hjelp? Sitter vel ingen mutter på baksiden av denne? Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Ruggen på juli 13, 2011, 17:59:33 pm Det høres ut som litt rust har kommet på besøk :P
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Tistlo på juli 13, 2011, 18:01:55 pm skal sitta ein påsveist mutter der ja. og om da er litt rustigt so har den ein tendens til å gå laus i sveisane. du kan kanskje klara å redda deg om du får lurt ei vannpompetong inn bak fangarbraketten og halda igjen mutteren på baksida(den er firkanta, ikkje vanlig mutter(men kan jo alltids vera da om den er bytta til jallamekk eingong)) ellers må du fram med vinkelsliparen og kappa bolten so sveisa på mutteren igjen seinare
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Formula Vee på juli 13, 2011, 18:18:13 pm Hvor fort må du kjøre med 1302 i northsleife på nurbergring før gyrokreftene hindrer bensinpickup røret i originaltanken å få tak i bensin på halv tank?
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Ruggen på juli 13, 2011, 19:28:32 pm Hvor fort må du kjøre med 1302 i northsleife på nurbergring før gyrokreftene hindrer bensinpickup røret i originaltanken å få tak i bensin på halv tank? Du må nok opp på 126, 83 km/t ;D Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Formula Vee på juli 14, 2011, 02:15:21 am Du mener vel miles?
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Bj?rn på juli 14, 2011, 02:24:15 am Når du ikkje lenger kan ta på viftehuset, eller oljepinnen Men utrolig hvor langt det enda kan gå! Jeg kunne ikke ta i peilepinnen min tur-retur Bug Camp (++) i fjor, men jaggu holdt den :o Fiksa problemet med finjustering av tenning, også laga jeg meg en list/pakning mellom ytterste blekket på motoren mot bakplata. Etter det har motoren holdt "normal" temp. Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Formula Vee på juli 14, 2011, 02:34:40 am Etter å ha satt i reservemotor, hadde jeg en prøvetur før jeg fikk justert bensin og tenning. Vdo viste 140grader da motor begynte å trekke dårlig, og alt luktet svidd.
Etter oljeskift og justering virket den fint, har ikke rørt den etterpå, og har kjørt på bane samt daylidriver. Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Even på juli 14, 2011, 21:25:20 pm Hva er det man ikke får svar på her inne? :)
Følger opp med enda et spørsmål jeg da, er dette riktig type støtdempere (http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=KYB-KG5529) jeg skal ha? Bak på '66. Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Tistlo på juli 14, 2011, 21:33:01 pm Ja, men ikkje orginale
Tittel: Sv: Spør og du skal få svar.. Skrevet av: Even på juli 14, 2011, 21:35:54 pm Men de passer? Såvidt jeg skjønner er disse bedre enn originale...?
|