Tittel: Ny senkemetode? CAH - cheap as hell. Skrevet av: BeetleBug på april 14, 2008, 19:42:35 pm Jeg fant disse og lurer på om dette er en ny måte å senke på? Jeg oppfordrer ingen å kopiere men ble nysgjerrig;
Step 1 - fram med vinkelsliperen og kutt; Tittel: Sv: Ny senkemetode? CAH - cheap as hell. Skrevet av: BeetleBug på april 14, 2008, 19:43:46 pm Step 2 - når du er fornøyd med kuttet så bøyer du og sveiser igjen;
Tittel: Sv: Ny senkemetode? CAH - cheap as hell. Skrevet av: BeetleBug på april 14, 2008, 19:44:27 pm Resultatet ble riktig så bra;
Tittel: Sv: Ny senkemetode? CAH - cheap as hell. Skrevet av: Pål på april 14, 2008, 20:02:58 pm Dette er vel ikke noe ny metode. Jeg gjorde dette på min 55' i 1994 :) Dette var før man fikk kjøpt ferdige senkespindler, så jeg laget egene spindler og vinklet rammehode litt. Spindlene ble laget av orginal balljoint innderdel og Porsche 944 Turbo ytterdel, som ble sveiset sammen med ca 7cm senking. Effekten jeg fikk av å vinkle rammehode var minimal og ikke verdt jobben, nå som man får så fine spindler over disk. Må også modifisere de fremre karosserifestene hvis du vinkler rammehode.
Tittel: Sv: Ny senkemetode? CAH - cheap as hell. Skrevet av: anders. på april 14, 2008, 20:03:48 pm det er i grund mye med det der som er bra , armene på forstillinga blir stående mer rett og dekkeme vil legge seg mer når man svilger hmm holder resten så er dette bare fett synes jeg ;) hehe snodigt men kreativt
Tittel: Sv: Ny senkemetode? CAH - cheap as hell. Skrevet av: Pål på april 14, 2008, 20:06:32 pm det er i grund mye med det der som er bra , armene på forstillinga blir stående mer rett og dekkeme vil legge seg mer når man svilger hmm holder resten så er dette bare fett synes jeg ;) hehe snodigt men kreativt Jeg prøvde aldri å kjøre bilen min uten vinklingen på rammehode, så jeg har lite å sammenligne med. Men det er nok sant som du sier om vinklen på armene, for bilen var veldig fin å kjøre og jeg oppretholdt mye fjæring foran. Tittel: Sv: Ny senkemetode? CAH - cheap as hell. Skrevet av: Roy Grelland på april 14, 2008, 20:09:04 pm må være et kjent tønsberg-triks det der, for jeg gjorde det samme i forbindelse med bytte av rammehode på min '61 i 1994-95. En annen fordel var at hjula kom mer midt i hjulåpningen så lenge man senket ganske mye, og ikke brukte senke-spindler.
Vil ikke gjort det i dag da men... er vel blitt mer pinglete med åra, godkjenning etc Tittel: Sv: Ny senkemetode? CAH - cheap as hell. Skrevet av: BeetleBug på april 14, 2008, 20:11:26 pm Som det meste annet i hobbyen vår så er jeg ikke overrasket over at dette egentlig er en gammel idè ;) Personen som eier bilen på bildet hevder at den gikk rett som en pil ; this pan has been 10.0s @ 135mph+ straight as an arrow
Tittel: Sv: Ny senkemetode? CAH - cheap as hell. Skrevet av: Kormi på april 15, 2008, 10:06:14 am Ganske vanlig løsning på bunnplate-dragbiler. Fungerer nok greit så lenge bilen stort sett skal kjøre rett frem ;) En annen fordel er jo at man får senka bilen ennå mer i front, da forstillinga ikke nødvendigvis er det laveste punktet lenger.
Tittel: Sv: Ny senkemetode? CAH - cheap as hell. Skrevet av: Knechten på april 15, 2008, 10:58:55 am Hva skjer med kobling mellom styresnekke og rattstamme? Kan være greit å svinge om man skal kjøre "rett frem" også =)
Tittel: Sv: Ny senkemetode? CAH - cheap as hell. Skrevet av: Hot Owl på april 17, 2008, 03:29:47 am Man vrir snekka "etter" så man unngår "kenchen" ;)
Tittel: Sv: Ny senkemetode? CAH - cheap as hell. Skrevet av: -Marius- på april 17, 2008, 08:13:47 am Du hever faktisk den bilen der. Du får en mere riktig geometri i forstillingen. Men man må senke enda mere for å få samme høyde:)
Tittel: Sv: Ny senkemetode? CAH - cheap as hell. Skrevet av: Hot Owl på april 17, 2008, 20:05:01 pm Du hever faktisk den bilen der. Du får en mere riktig geometri i forstillingen. Men man må senke enda mere for å få samme høyde:) Det har du helt rett i.... lettere med castershims gitt |