VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: ecmar på august 12, 2011, 07:04:17 am



Tittel: Dyser i Empi HMPX40
Skrevet av: ecmaraugust 12, 2011, 07:04:17 am
Jeg har satt inn 2 dobble Empi HPMX40-forgassere på min 1915-motor, men det ser ut som at den får for mye bensin. Noen som vet hvor stor originaldysene er i disse forgasserne? Og hvilke dyser vil folk anbefale??


Tittel: Sv: Dyser i Empi HMPX40
Skrevet av: Speed-Demonaugust 12, 2011, 09:06:09 am
originalt er det vel dysestørrelsen kineseren hadde på bordet når han monterte ;D. så du må skru av en og sjekke. jeg bruker 45 47 eller 50 dyser i tilsvarende gassere.


Tittel: Sv: Dyser i Empi HMPX40
Skrevet av: Formula Veeaugust 12, 2011, 09:36:54 am
Og ta det heller ikke for god fisk at nummeret stemmer med hullet...


Tittel: Sv: Dyser i Empi HMPX40
Skrevet av: ecmaraugust 12, 2011, 16:44:18 pm
Så egentlig er det bare å bytte alle dysene med en gang? :p Hvor kan jeg få tak i slike dyser?


Tittel: Sv: Dyser i Empi HMPX40
Skrevet av: Dallandaugust 12, 2011, 16:59:46 pm
Alt etter om det er nye eller gamle hpmx så er det litt forskjellig, tomgangsdyse på nye er 55, 50 på gamle.
main er 135, air er 200.


Tittel: Sv: Dyser i Empi HMPX40
Skrevet av: ecmaraugust 12, 2011, 17:05:52 pm
Dette er helt nye forgassere. Vis den får for mye bensin, kan jeg bare bytte hoveddysene eller må alt byttes?


Tittel: Sv: Dyser i Empi HMPX40
Skrevet av: Speed-Demonaugust 13, 2011, 00:57:29 am
skru opp og se hva som sitter i dem.

prøv å finne ut i hvilket turtallsområde den går fett. hvis det er på lavt turtall/lite pådrag er det tomg dysene, hvis det er på høyere turtall/mer pådrag er det hoveddysene. med bredbåndslambda finner du dette ut selv. eller så ersåklart det beste å vbremse motoren i benk/dynapack/rullende landevei.

dyser kjøper jeg fra "alfa1750" på ebay. funker knall og er billig.


Tittel: Sv: Dyser i Empi HMPX40
Skrevet av: Formula Veeaugust 13, 2011, 06:38:53 am
Jeg brukte rundt 6mnd for å prøve å dyse riktig. Innstallerte bredbåndslambda, satte i rette dyser, og imponerte dynopackgutta med flat af kurve på siste bremsing. (44 idf)