VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: bObLeFrIk på august 20, 2011, 15:29:05 pm



Tittel: tåler ikke motstand
Skrevet av: bObLeFrIkaugust 20, 2011, 15:29:05 pm
Hva kan ha skjedd når den begynner å gå på 3 sylindre når man tråkker på..? Går fint på lavt turtall..
Har dobble weber40.     Flotør? Dårlig plugg?  Har ikke eksosband på grenrør,blir det for varmt?...


Tittel: Sv: tåler ikke motstand
Skrevet av: Andersen Racingaugust 20, 2011, 17:24:14 pm
hei
ta ut alle plugger å se på fargen?


Tittel: Sv: tåler ikke motstand
Skrevet av: bObLeFrIkaugust 20, 2011, 18:33:17 pm
Har hatt sota plugger i flere år nå...men endelig etter overhaling i vinter,er nå pluggene lyse brune..;)
Skal sies at jeg vasket bilen i dag, brukt den litt etterpå,men fukt kan jo komme etterhvert?  Er vel ingen mekaniske feil i blokk hvis den går reint på tomgang og rusing ...


Tittel: Sv: tåler ikke motstand
Skrevet av: Dewilaugust 22, 2011, 11:51:29 am
Sjekk tenningsdelene. Lav gnist forårsaker at bilen drar dårlig og høres ut som om den går på 3 syl. kan være liten stiftåpning eller defekt coil.


Tittel: Sv: tåler ikke motstand
Skrevet av: bObLeFrIkaugust 22, 2011, 21:37:48 pm
takk for svar.. :)  kan man måle om en coil er ødelagt ?      kan feil ventilklaring  på et par ventiler være problemet.. :? skal vel gå veldig dårlig på tomgang da også?....


Tittel: Sv: tåler ikke motstand
Skrevet av: Dewilaugust 22, 2011, 22:04:34 pm
Den letteste måten å "måle" coilen på er å  ta en gammel plugg og klippe av bøylen nede ved gjengene. Hold pluggens gjengeparti inntil blokka med pluggledningen på. Så får du med deg en kompis til å dra på tenningen. Gnisten skal hvertfall klare å hoppe fra spissen på pluggen og ut til gjengepartiet.

Ventilene skal være veldig på tur om det er det som er problemet. Du hadde også hatt en heftig bankelyd.


Tittel: Sv: tåler ikke motstand
Skrevet av: Riisernaugust 22, 2011, 22:08:03 pm
Hadde et liknede problem på en "engensk produsert bil" jeg fiksa for en nabo forige uke. Det var en tennkabel som var defekt på den.


Tittel: Sv: tåler ikke motstand
Skrevet av: bObLeFrIkaugust 22, 2011, 22:27:15 pm
Var i garasjen nå... stifteåpningen var litt trang....søkebladet (40 ) flyttet på stiften.
Ang. coil, kjører man vanlig std. på 1915ccm? har aldri skiftet coil på motoren før..


Tittel: Sv: tåler ikke motstand
Skrevet av: Tistloaugust 22, 2011, 23:31:59 pm
Gløm coilen til du har fiksa stiften, sjekk og at den ikkje e brent. std coil på 1915ja, alternativt kan du lakka den blå. då vert den "high performance" :)


Tittel: Sv: tåler ikke motstand
Skrevet av: bObLeFrIkaugust 24, 2011, 11:33:57 am
Ikke coil feil. Ikke pluggledninger,ikke fordelerlokk.. stift og rotor bra.     
Tror jeg sjekker ventiler klaringer og gassere...


Tittel: Sv: tåler ikke motstand
Skrevet av: Dewilaugust 24, 2011, 11:43:02 am
Sjekk pluggene mens du er i gang også da ;-)


Tittel: Sv: tåler ikke motstand
Skrevet av: bObLeFrIkaugust 24, 2011, 12:31:31 pm
De er sjekket.. lyse brune. Har ikke kjørt mange km med de heller, så de skal nok funke. Men litt skeptisk til den ene flotøren ...... Hvis det har innvirkning.....er ingen bilmekaniker, bare en maler....;)


Tittel: Sv: tåler ikke motstand
Skrevet av: Formula Veeaugust 24, 2011, 13:07:24 pm
Flottøråpning OG bensintrykk er viktig på 40 IDF. Mine likte seg merkbart best på 3,5psi og flottørhøyde på 9mm med pakning.