Tittel: Noen som vet.? Skrevet av: WannaRetroBug på august 27, 2011, 14:17:01 pm '67 1500'en min gir meg stadig utfordringer og overrakelser.
Tenkte at det kunne være lurt å spørre om noen her kjenner til bilen, da det hadde vært kjekt å få litt bakgrunnsinfo/historikk på den. Kjøpte den av en kar i Drammen som hadde hatt den i 10 dager...!! Bilde: (http://i1045.photobucket.com/albums/b452/wannaretrobug/Bastarden/P1010041.jpg) Noen som vet..? Tittel: Sv: Noen som vet.? Skrevet av: WannaRetroBug på august 27, 2011, 14:44:07 pm Et par bilder til:
(http://i1045.photobucket.com/albums/b452/wannaretrobug/Bastarden/P1010049.jpg) (http://i1045.photobucket.com/albums/b452/wannaretrobug/Bastarden/Felgerferdig2.jpg) Tittel: Sv: Noen som vet.? Skrevet av: justandy på august 27, 2011, 17:57:21 pm kjenner ikke til DEN bilen men kjenner til -67 1500
Tittel: Sv: Noen som vet.? Skrevet av: WannaRetroBug på august 27, 2011, 19:58:07 pm Er helst denne bilen jeg lurer på.. ;)
Spesielt hvilken motor det er som står i den, og hvem som har satt den sammen.. Standard er den ihvertfall ikke.. Ender nok opp med at jeg plukker den fra hverandre for å finne det ut.. Tittel: Sv: Noen som vet.? Skrevet av: Erlend / bug66 på august 27, 2011, 20:06:24 pm Org. eksos iallefall.. Bilde av motoren?
Tittel: Sv: Noen som vet.? Skrevet av: WannaRetroBug på august 27, 2011, 20:28:58 pm Han jeg kjøpte den av sa det sto en sliten 1300 i den, men ifølge motornummeret er det en 1500.
Første jeg gjorde var å skifte eksosanlegg: (http://i1045.photobucket.com/albums/b452/wannaretrobug/Bastarden/P1010038.jpg) Deretter fikk den en tett og fin 30/31 gasser, ny coil, nyoverhalt org bensinpumpe: (http://i1045.photobucket.com/albums/b452/wannaretrobug/Bastarden/P1010039.jpg) Har i ettertid også fått svda fordeler med pertronix. Da jeg la inn vibrasjons- og lyddemping i mottorrommet, oppdaget jeg at det manglet "glemmeblikk" Jeg plukket ned for å få det på plass, og tenkte jeg skulle smette på et par 1600 DP topper jeg hadde, men de passet ikke..! Dumme meg reflekterte ikke videre over det da, og målte ikke sylindrene (tross alt var det glemmeblikket som var i fokus, og klokken var langt over midnatt) Meg kjent er 1500 og 1600 like i toppene, og det betyr i min verden at den må være 1776 eller større.. Men hvorfor da med single port, DET skjønner jeg ikke.. Må vel bare plukke den en gang til.. La inn tråden her med håp om å treffe på en tidligere eier.. Men, men.. Tittel: Sv: Noen som vet.? Skrevet av: Espen/VW54 på august 27, 2011, 20:56:12 pm Om du vil ha tak på tidligere eier, er vel det letteste å ta kontakt med nærmeste tvilstilsyn. De har jo liste over tidligere eiere.. Jeg fant igjen min første 1303 sånn.
Tittel: Sv: Noen som vet.? Skrevet av: Kjell Roar på august 27, 2011, 21:38:59 pm Ser at endel, spesielt bussfolk i US of A kjører 1776 med singeltopp. Teorien er at det gir mer dreimoment på lavt turtall, enn tilsvarende DP. Derfor bra i en tung bil.
|