VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: GraffsT1 på august 28, 2011, 20:01:52 pm



Tittel: 1600 inn i en 66 mod 1300
Skrevet av: GraffsT1august 28, 2011, 20:01:52 pm
Etter å ha kjørt nærmere 40 mil i helgen med mye motbakker vurderer jeg å sette inn en 1600, og kanskje putte på to single solex. Ikke for å få noen racer, men kanskje litt mer kjørbar over lengre strekninger. Går dette rett på original girkasse, evt. andre endringer som må gjøres?


Tittel: Sv: 1600 inn i en 66 mod 1300
Skrevet av: Gullikaugust 28, 2011, 22:36:11 pm
En enkel løsning er å skifte over svinghjulet fra den motoren du har i nå . Da slipper du slipinga i kassa for å få plass.


Tittel: Sv: 1600 inn i en 66 mod 1300
Skrevet av: GraffsT1august 28, 2011, 22:58:17 pm
En enkel løsning er å skifte over svinghjulet fra den motoren du har i nå . Da slipper du slipinga i kassa for å få plass.

Er det det hele?  :)


Tittel: Sv: 1600 inn i en 66 mod 1300
Skrevet av: anders.august 28, 2011, 23:25:54 pm
Spørs om bilen er 6v eller 12v og hva motoren du skal putte i er :)


Tittel: Sv: 1600 inn i en 66 mod 1300
Skrevet av: GraffsT1august 28, 2011, 23:40:08 pm
Spørs om bilen er 6v eller 12v og hva motoren du skal putte i er :)

Bilen er 6V i dag. Har vurdert ombygging, men går det greit å flytte over 6V dynamo, starter, coil osv. eller vil det være enklere å bygge om til 12V ?


Tittel: Sv: 1600 inn i en 66 mod 1300
Skrevet av: justandyaugust 28, 2011, 23:55:56 pm
skal ikke være no stress å bytte ut tenningsdelene(coil,fordeler) med 6v og svinghjulet selvfølgelig. vis du vet lite om motoren kan du jo bytte ut pakningen bak svinghjulet også mens du er i gang.