Tittel: "TØRRSUMP"????? Skrevet av: ORANGEBUG på august 31, 2011, 22:55:44 pm et must, eller oppskrytt i rattlåsrally???????????
Tittel: Sv: "TØRRSUMP"????? Skrevet av: Erlend / bug66 på august 31, 2011, 22:58:46 pm mange som kjører fort (10'ere) som ikke kjører tørrsump
Tittel: Sv: "TØRRSUMP"????? Skrevet av: Dewil på august 31, 2011, 23:14:31 pm Er vel oftest brukt i sånn rundt og rundt da oljen blir kastet mye rundt i svinger.
Tittel: Sv: "TØRRSUMP"????? Skrevet av: BeetleBug på august 31, 2011, 23:33:48 pm ...Er som regel å finne i bilene som virkelig kjører fort rett frem. Skal du ha sikker smøring - tørrsump.
Tittel: Sv: "TØRRSUMP"????? Skrevet av: ORANGEBUG på september 01, 2011, 07:30:28 am ...Er som regel å finne i bilene som virkelig kjører fort rett frem. Skal du ha sikker smøring - tørrsump. -å fort vil man vel kjøre ;D ;DTittel: Sv: "TØRRSUMP"????? Skrevet av: Jee på september 01, 2011, 08:54:49 am Tørrsump eller ikke, har ikke noe med type bruk og gjøre. Grunnen til at det blir mindre brukt er merjobben med ekstern tank osv. Men uansett gir denne type smøring overlegen smøring pga av luftfri oljefilm. Samme resultat kan oppnås med meget dyp sump. Slik at oljen får roen/luftet seg før ny runde rundt i systemet. Men dypere enn 9cm går ikke da de går nedi ved harde starter...
Erik Tittel: Sv: "TØRRSUMP"????? Skrevet av: Tistlo på september 01, 2011, 20:13:25 pm Med andre ord tørrsomp er positivt ogso på ein motor som ikkje berre skal krusa rundt på turtalsperro? i ein bruksbil(gatebil?) feks
Tittel: Sv: "TØRRSUMP"????? Skrevet av: Jee på september 02, 2011, 08:22:29 am Tørrsump smøring med stort eksternt reservoar er alltid postitivt. Sett bort i fra jobben med det. Og at oljen trenger lenger tid på å komme opp i arb.temp pga større volum.
Tittel: Sv: "TØRRSUMP"????? Skrevet av: Torgeir på september 02, 2011, 08:53:42 am Tørrsump smøring med stort eksternt reservoar er alltid postitivt. Sett bort i fra jobben med det. Og at oljen trenger lenger tid på å komme opp i arb.temp pga større volum. Vet at flere av svenskene blandt annet bruker defavarmere i tanken for å få oljen raskere opp i temperatur.. Tittel: Sv: "TØRRSUMP"????? Skrevet av: BeetleBug på september 02, 2011, 09:24:15 am Tørrsump smøring med stort eksternt reservoar er alltid postitivt. Sett bort i fra jobben med det. Og at oljen trenger lenger tid på å komme opp i arb.temp pga større volum. Vet at flere av svenskene blandt annet bruker defavarmere i tanken for å få oljen raskere opp i temperatur.. Fysj og PFØY... Pussbøger og sosser!! Defavarmer? Man setter en engangsgrill under oljetanken og enda en under sumpen på motoren. Richie kokte oljen i sumpen sin og ble på den måten kvitt metanolen. Enkelt og raskt. En fin måte å også blir kvitt E85 i oljen. Tittel: Sv: "TØRRSUMP"????? Skrevet av: Hot Owl på september 02, 2011, 12:36:19 pm Tørrsump smøring med stort eksternt reservoar er alltid postitivt. Sett bort i fra jobben med det. Og at oljen trenger lenger tid på å komme opp i arb.temp pga større volum. Vet at flere av svenskene blandt annet bruker defavarmere i tanken for å få oljen raskere opp i temperatur.. Fysj og PFØY... Pussbøger og sosser!! Defavarmer? Man setter en engangsgrill under oljetanken og enda en under sumpen på motoren. Richie kokte oljen i sumpen sin og ble på den måten kvitt metanolen. Enkelt og raskt. En fin måte å også blir kvitt E85 i oljen. Første gang jeg har sett ordene enkelt og raskt brukt om en engangsgrill. Tittel: Sv: "TØRRSUMP"????? Skrevet av: ORANGEBUG på september 02, 2011, 12:56:31 pm akk jahh blei klok av dette gitt :P :P
Tror kansje jeg modder oljesystemet som er på t-4 blokka jeg, siden der er både kjøler og filteruttak, og bruker sump under motoren, samt stor kjøler.... Tittel: Sv: "TØRRSUMP"????? Skrevet av: Roy Grelland på september 02, 2011, 13:02:15 pm for å prøve å oppsummere, så er vel det man sier at tørrsump er fint, men mye av samme effekten kan oppnås med stooooor våtsump. Uansett, så er ulempen med begge disse løsningene at det er stort oljevolum som må varmes opp.
|