Tittel: 36/40 1800 gasser lekker. Skrevet av: Vwwasser på september 05, 2011, 22:22:01 pm Har 1800 gassere, Type 4, hvor den ene lekker fra kranen, og tipper det er dette som gjør den går veldig varierende på turtall. Når jeg trykker inn gass-staget, lekker det bensin etter det skal. Noen som vet hvor feilen kan ligge, og hva jeg skal sjekke?
Om det finnes sprengskisse av disse gasserene på nettet, hadde det og vært fint. Tittel: Sv: 36/40 1800 gasser lekker. Skrevet av: Vwwasser på september 07, 2011, 23:48:00 pm Noen må da ha peiling på disse gasserene?
Tittel: Sv: 36/40 1800 gasser lekker. Skrevet av: Syncronaut på september 08, 2011, 12:07:51 pm Disse forgasserne er i prinsippet samme som på buss med type 4 motor, bortsett fra tomgangssystemet. Hvis du googler Solex PDSIT 36/40 vil du sikkert få mange fine treff som hjelper deg.
Har 1800 gassere, Type 4, hvor den ene lekker fra kranen, og tipper det er dette som gjør den går veldig varierende på turtall. Hva mener du med "kranen"...? Et svakt punkt på PDSIT-gasserne er spjeldakselforingene, som når de blir slitt kan forårsake at den lekker litt bensin ut og luft inn. Dette gjør den vanskelig (umulig) å justere inn ordentlig. Forsøk å lese deg opp litt på de. Et par gode linker til PDSIT-gassere i buss finner du her: http://www.ratwell.com/technical/DualCarbs.html http://www.ratwell.com/dotmac/Sites/Parts/PhotoAlbum80.html http://www.benplace.com/west_carbu_rebuilt1.htm http://vwbus2.dyndns.org/bulli/michaelk/vw_bus_d/rlf_kraftstoffanlage/K25-26/frame.html Lykke til :) Tittel: Sv: 36/40 1800 gasser lekker. Skrevet av: Vwwasser på september 14, 2011, 00:15:54 am Med "kranen" tenker jeg på den jeg peker på her.
(http://i298.photobucket.com/albums/mm241/Mta-motorsport/DSC01397.jpg) Takk for tips :) Etter å ha lest litt, og prøvd å forstå diverse faguttrykk på engelsk, lurer jeg på om det kan være feil med flottørinnstilling, som gjør at den får for mye bensin. Kan det stemme? |