VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: wonderboy på april 18, 2008, 19:57:42 pm



Tittel: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: wonderboyapril 18, 2008, 19:57:42 pm
hva gjør folk der ute..  har min boble senket to hakk bak. men ser at det er farlig nær ved å slå ned med oljesumpen.  hva gjør folk der ute...  går det an å lage en skidplate.. eller ville det utgjøre noe ved kjøling av motor.. tenkte å heve den et hakk innvendig,  utgjør jo litt det..


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: Endre Dapril 18, 2008, 20:06:08 pm
hva gjør folk der ute..  har min boble senket to hakk bak. men ser at det er farlig nær ved å slå ned med oljesumpen.  hva gjør folk der ute...  går det an å lage en skidplate.. eller ville det utgjøre noe ved kjøling av motor.. tenkte å heve den et hakk innvendig,  utgjør jo litt det..

Hever to hakk bak?  ;)


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: wonderboyapril 18, 2008, 20:08:36 pm
he he . ja kanskje det.. kanskje lage cal look med det samme..


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: Endre Dapril 18, 2008, 20:11:29 pm
he he . ja kanskje det.. kanskje lage cal look med det samme..

DO IT!  :D


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: Martinapril 18, 2008, 20:27:29 pm
lag ei plate i alu som går til hver varmepotte ;) heve 2 hakk? HA HA HA HA HA  ::)


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: alaskapril 18, 2008, 20:37:17 pm
kjøp deg justerbare dempere så kan du justere trykket så den ikke blir så myk...
hva slags motor har du? trenger du sump?
kan vel kjøre tørrsump eller lignende?


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: wonderboyapril 18, 2008, 20:55:32 pm
er selv litt usikker på om det heter oljesump eller ikke..  men det er en orig 1600 motor..  så da får de som vet hva jeg har si det..  trodde det het oljesump uansett.. men men..  liker bare ikke tanken på å slite den i stykker ,for så å tømme den for olje..ingen tvil at eksos subbet for å si det sånn. ;D


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: Hot Owlapril 18, 2008, 20:57:43 pm
hva gjør folk der ute.. 

Kjører, subber, banner og knoter i noe år... og så heiser de bilen bak ;D


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: alaskapril 18, 2008, 21:00:44 pm
tror løsningen er å få på stivere eller dempere med justerbar hardhet slik at du kan stive opp bak der...
en sump er en ekstra "bunn/beholder" under den originale bunn lokket.. det har du sikkert ikke
på en original motor nei<!
stiv opp ikke hev er min mening.... men liker ikke du selv høyden og vil ha den høyere så gjør du det
men jeg personlig liker det laavt og tar man de rette forhånds reglene så går det stort sett bra!


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: alaskapril 18, 2008, 21:03:59 pm
hva gjør folk der ute.. 

Kjører, subber, banner og knoter i noe år... og så heiser de bilen bak ;D

dette vil jeg ha meg fra frabedt!
jeg begynnte høyt og har kun gått nedover og har kjørt og eid boble i over 10 år!


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: wonderboyapril 18, 2008, 21:06:01 pm
he he. helt klart jeg også synes det er konge med lavest mulig..så vi får se hva som skjer , virker ikke som om det er så mye vandring i demperne bak uansett. men får se om man kan skaffe noe stivere.


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggyapril 18, 2008, 21:52:36 pm
.


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: alaskapril 18, 2008, 21:59:09 pm
hehe men har ikke noe som helst planer om å heve i nermeste fremtid...
må få min nye ned snart bare jeg får en halvtime til overs hehe!

men over til emnet så vil det erfaringsmessig hjelpe med stivere dempere bak.
pluss at man selvfølgelig må kjøre forsiktig på dumper


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: JSapril 18, 2008, 22:07:23 pm
hva gjør folk der ute.. 

Kjører, subber, banner og knoter i noe år... og så heiser de bilen bak ;D

Det kan jeg skrive under på!  ;D


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: Martinapril 21, 2008, 15:38:45 pm
har 7 cm fra bakken å opp til varmepottene mine. ikke skrapa neddi ennå. hvertfall ikke med motoren  :P


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: BeetleBugapril 21, 2008, 15:50:41 pm
hva gjør folk der ute.. 

Kjører, subber, banner og knoter i noe år... og så heiser de bilen bak ;D

Jupp, en blir klokere med tiden...


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: wonderboyapril 21, 2008, 17:24:47 pm
jeg har ikke originalt eksos anlegg. men en sånn hide away.  og kopling fra grenrør til resten tar nedi ofte.. men som sagt mere bekymra for motor som kan skrape.. får nesten satse på stive dempere.. hva kan man kjøpe, og hvor.


Tittel: Sv: senke to hakk bak vs. laveste punkt på motor.
Skrevet av: HaraldLapril 21, 2008, 22:56:07 pm
Hmm....jeg skulle gjerne hatt montert noen dempere i setet mitt...blir jo rene gyngestolen etter hver fartshump :P Har puma i bånn, korte KYB gassdempere, 135/70 på originalhjul og originale seter. Riktignok har setebunnen gitt litt etter mine 90kg og drysset ned på gulvmatten.. Bak sitter det originale dempere - justérbare er kanskje tingen?

Har forøvrig Empi Turbo Trip eksosanlegg, og flensen mellom grenrør og bakre eksos er også laveste punkt hos meg. Ser ikke så mye mening i å bøye opp eksosanlegget, da det er sumpen som vil få smake kake. Bedre med en advarsel før man smadrer motoren syns jeg.

1300 singelport med 34PICT-3 gasser går FRISKT forresten!!!  ;D