VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: GraffsT1 på september 10, 2011, 19:01:08 pm



Tittel: Noen som kan forklare denne?
Skrevet av: GraffsT1september 10, 2011, 19:01:08 pm
Så denne løsningen på varmeslanger på en bil annonsert på finn.no....., høyre slangen... Feilmontert, eller kan det være en misjon ?


Tittel: Sv: Noen som kan forklare denne?
Skrevet av: Dewilseptember 10, 2011, 19:02:41 pm
Den er feilmontert... Ganske feil. Skal egentlig ned på den rørdelen som stikker opp rett under der.
Slik det står nå så pumper man luft inn i luftfilteret...
Dummeste jeg har sett på lenge ;D


Tittel: Sv: Noen som kan forklare denne?
Skrevet av: larssteaseptember 10, 2011, 19:05:03 pm
Turbo  ;D


Tittel: Sv: Noen som kan forklare denne?
Skrevet av: GraffsT1september 10, 2011, 19:06:49 pm
Den er nok feilmontert ja, men må jo nesten tenkes å være med hensikt(?)  :)


Tittel: Sv: Noen som kan forklare denne?
Skrevet av: GraffsT1september 10, 2011, 19:08:36 pm
Turbo  ;D

He, he..., var tanken som slo meg også....., kan det være mulig å få ut 0,5% mer effekt når lufta blir litt "pushet" inn i forgasseren?


Tittel: Sv: Noen som kan forklare denne?
Skrevet av: Lassenseptember 10, 2011, 19:44:17 pm
kompressormata ;)


Tittel: Sv: Noen som kan forklare denne?
Skrevet av: Squarebackseptember 10, 2011, 20:51:06 pm
Turbo  ;D

He, he..., var tanken som slo meg også....., kan det være mulig å få ut 0,5% mer effekt når lufta blir litt "pushet" inn i forgasseren?

Med "hølet" åpent ned til varmepotta så blir motorommet varmere - og varm luft har mindre fyllingsgrad enn kaldere...dvs dette er bare tull.

Tror kanskje at det blir ca 0,001 hk mer effekt om han blender av hullet i plata og lar slangen gå som den gjør...