Tittel: diff Skrevet av: nantene på september 14, 2011, 17:21:07 pm Hei
Lurer på hva som finnes av diff'er med sperre der ute, er ute etter litt morro på gobilen =) Tittel: Sv: diff Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 14, 2011, 20:46:03 pm åssen girkasse har du bilen da?
Tittel: Sv: diff Skrevet av: nantene på september 14, 2011, 20:57:37 pm er en 1302s, så da er det vel en irs om jeg ikke tar helt feil...
Tittel: Sv: diff Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 14, 2011, 21:07:01 pm ja stemmer
også er det type 1. her er det mere info. http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=15&t=26434&start=0 Tittel: Sv: diff Skrevet av: Ed Németh på september 14, 2011, 21:31:12 pm Denne f.eks. http://www.quaife.co.uk/shop/products/qdf4r37
Tittel: Sv: diff Skrevet av: nantene på september 14, 2011, 21:39:01 pm jo, så den, men utifra hva jeg leste så høres en zf råere ut, da den funker under nedbremsing å, mens denna ikke gjør det, med mindre jeg har misforstått...
Tittel: Sv: diff Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 14, 2011, 21:44:30 pm stemmer det
også er ZF'en bedre da en torque bias er avhenig av att begge hjula har feste. ZF'en virker vel selvom du skulle få f.eks innerhjulet i lufta/vedlig løs underlag sånn jeg har forstått det da Tittel: Sv: diff Skrevet av: nantene på september 14, 2011, 21:48:29 pm sånn jeg har forstått det å.
men hvordan er det å skaffe seg en av disse nå om dagen? og hva for pris snakker man egentlig da? ingen andre som selger noe av samme typen som kan kjøpes nytt? Tittel: Sv: diff Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på september 14, 2011, 22:00:04 pm sjekk ebay, the samba , shoptalkforum eller hør med KCR eller andre kasse byggere i USA .UK
Tittel: Sv: diff Skrevet av: nantene på september 14, 2011, 23:05:54 pm jo, skal ta en runde, får se om jeg finner noe spennende. fant den her fine lista på nett:
VW Transmission Codes Type 1, 181 and 3w Code Engine Mate Final Drive Model AA 1200 4.375 From Chassis Number 0981810 AB 1300 4.375 Up to 1970 AC 1500 4.125 On some 1300 from 1971 AD 1200 4.375 Limited Slip Diff. (LSD) AE 1300 4.375 With LSD AF 1500 4.125 LSD to 1970 AG 1200 4.375 Used on Type 147 AH 1500 4.125 IRS from 1969 1600 4.125 1970-’71 AK 1500 3.875 Type 181 to 1970 1600 3.875 Type 181 from 1971 AL 1500 3.875 Type 181 with LSD to 1970 1600 3.875 Type 181 with IRS and LSD from 1971 AM 1300 4.375 Sedan and Vert from 1971 AN 1600 3.875 KG with IRS from 1971 AO 1300 3.875 KG from 1971 AP 1300 4.375 LSD from 1970-’71 AQ 1600 4.125 LSD from 1971-1972 AR 1600 3.875 KG with LSD from 1971 AS 1600 3.875 Type I from 1973 AT 1600 3.875 Type 1303 and Verts from 1973 AU 1600 3.875 Type 1303 with LSD from 1973 BA 1300/1500 4.375 Auto-stick from 1969-’70 BC 1300/1500 4.375 Auto-stick from 1969-’70 with LSD BE 1600 4.125 Auto-stick from 1971-’72 BF 1600 4.125 Auto-stick from 1971-’72 with LSD BG 1300 4.125 KG with auto-stick from 1971 BH 1300 4.125 KG with auto-stick from 1971 with LSD BJ 1300 4.375 Auto-stick from 1971 BK 1300 4.375 Auto-stick from 1971 with LSD DA 1500/1600 4.125 Type III SA to 1968 DB 1500/1600 4.125 Type III SA to 1968 with LSD DC 1500/1600 4.125 Type III IRS from 1969 DD 1500/1600 4.125 Type III IRS from 1969 with LSD Type 2 unless otherwise stated. Codes Model Final Drive Notes AA 1200 4.375 From Chassis No 0 981 810 AB 1300 4.375 Up to 8/70 AC 1500 4.125 also some 1300 from 8/70 AD 1200 4.375 Limited Slip Differential AE 1300 4.375 Limited Slip Differential AF 1500 4.125 Limited Slip Differential up to 8/70; also some 1300 from 8/70 AG 1200 4.375 Type 147 Fridolin AH 1500 4.125 IRS from 8/68 1600 4.125 8/69 – 8/72 AK 1500 3.875 Type 181 up to 8/70 1600 3.875 Type 181 from 8/70 AL 1500 3.875 Type 181 with LSD up to 8/70 AL 1600 3.875 Type 181 with LSD from 8/70 AM 1300 4.375 Saloon and Cabrio from 8/70 AN 1600 3.875 Karmann Ghia with IRS from 8/70 AO 1600 4.125 Karmann Ghia from 8/70 AP 1300 4.375 LSD from 8/70 AQ 1600 4.125 LSD 8/70 – 8/72 AR 1600 3.875 Karmann Ghia with LSD from 8/70 AS 1600cc 3.875 From 3/72 AT 1600 3.875 1303s and Cabrio from 3/72 AU 1600 3.875 1303s and Cabrio from 3/72 with LSD BA 1300 / 1500 4.375 Semi Automatic from 8/68 – 8/70 BC 1300 / 1500 4.375 Semi Automatic from 8/68 – 8/70 with LSD BE 1600 4.125 Semi Automatic from 8/70 – 8/71 BF 1600 4.125 Semi Automatic from 8/70 – 8/71 with LSD BG 1600 4.125 Karmann Ghia Semi Automatic from 8/70 BH 1300 4.125 Karmann Ghia Semi Automatic from 8/70 with LSD BJ 1300 4.375 Semi Automatic from 8/70 BK 1300 4.375 Semi Automatic from 8/70 with LSD BL 1600 4.125 Semi Auto BK 1300 4.375 Semi Automatic from 8/70 with LSD DA 1500 /1600 4.125 Type 3 Swing-axle up to 8/68 DB 1500 /1600 4.125 Type 3 Swing-axle up to 8/68 with LSD DC 1500 /1600 4.125 Type 3 IRS from 8/68 DD 1500 /1600 4.125 Type 3 IRS from 8/68 with IRS vet ikke hvor godt alt detta stemmer, men er verdt å ta en titt på =) kansje kunne man komme over en kasse som faktisk har en zf i seg... Tittel: Sv: diff Skrevet av: nantene på september 15, 2011, 09:44:25 am har fått vite fra en i statene at Bruce Tweddle i canada selger nyoverhalte zf'er, skal se om jeg får tak i han, da blir det å handle derifra evt ^^
Tittel: Sv: diff Skrevet av: Hot Owl på september 15, 2011, 10:32:03 am Jeg kjøpte en av han for 6 år siden... da lå prisen på 1000 dollar.
Bra varer og kunnskapsrik mann. Tittel: Sv: diff Skrevet av: nantene på september 20, 2011, 16:35:34 pm Jeg kjøpte en av han for 6 år siden... da lå prisen på 1000 dollar. Bra varer og kunnskapsrik mann. hvordan fikk du tak i han? har ikke funnet noe annen kontaktinfo forutom å registrere meg på cal-looker forumet... |