VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: torivar på oktober 10, 2011, 23:14:10 pm



Tittel: Dropspindler vs Puma?
Skrevet av: torivaroktober 10, 2011, 23:14:10 pm
Noen tanker rundt dette. Ønsker moderat senk og fortsatt ha boblas "gode" kjøreegenskaper.
Tenker også på det å utføre jobben sjøl. Hva er lettest?
Årsmodell 1966.


Tittel: Sv: Dropspindler vs Puma?
Skrevet av: Trond Dahloktober 10, 2011, 23:26:20 pm
begge deler :-)


Tittel: Sv: Dropspindler vs Puma?
Skrevet av: torivaroktober 10, 2011, 23:30:14 pm
begge deler :-)
Å nei nei nei;)
Ønsker bare litt stuk i fronten. Ikke gnister når jeg kjører over dumpene i veien;)


Tittel: Sv: Dropspindler vs Puma?
Skrevet av: Kim Larsenoktober 10, 2011, 23:48:22 pm
Senkespindler gjør susen,samtidig som du opprettholder den orginale fjæringen.
Kim


Tittel: Sv: Dropspindler vs Puma?
Skrevet av: Eikstadoktober 11, 2011, 07:24:56 am
Senkespindler gjør susen,samtidig som du opprettholder den orginale fjæringen.
Kim

Og du får med klaringsproblemer på kjøpet siden spindlene flytter hjulet ca 12mm ut på vær side... 2" kortet puma i høyeste stilling og spindler bør gjøre jobben :)


Tittel: Sv: Dropspindler vs Puma?
Skrevet av: BERGERoktober 11, 2011, 07:29:54 am
Du kan få prøve min 69 Tor-Ivar, før du bestemmer deg. Den har CSP`s senkespindler. Super å kjøre. Du må bare gå litt ned på dimensjonen på dekkene forran, så får du fin klaring. Jeg kjører i tillegg med 5mm spacere forran for at felgen skal  gå klar av caliper, og det fungerer fint.

På første bildet er det 165/65-15 på orginale felger (ikke spacer), på neste er det 145/65-15 på eightspoke (med spacer)



Tittel: Sv: Dropspindler vs Puma?
Skrevet av: hovdingenoktober 11, 2011, 08:45:10 am
Og det har du fått godkjent hos BT?


Tittel: Sv: Dropspindler vs Puma?
Skrevet av: BERGERoktober 11, 2011, 08:47:55 am
Ikke enda, men det skal gå. CSP spindlene kommer med TUV papirer, så det gjenstår bare å få tatt en forstillingkontroll, justert lys og bestilt time hos BT  :)


Tittel: Sv: Dropspindler vs Puma?
Skrevet av: Trond Dahloktober 11, 2011, 09:27:05 am
Senkespindler gjør susen,samtidig som du opprettholder den orginale fjæringen.
Kim

Og du får med klaringsproblemer på kjøpet siden spindlene flytter hjulet ca 12mm ut på vær side... 2" kortet puma i høyeste stilling og spindler bør gjøre jobben :)

Bingo :-)


Tittel: Sv: Dropspindler vs Puma?
Skrevet av: torivaroktober 11, 2011, 10:22:55 am
Ikke enda, men det skal gå. CSP spindlene kommer med TUV papirer, så det gjenstår bare å få tatt en forstillingkontroll, justert lys og bestilt time hos BT  :)

Jepp, hadde vært fint med et test run;) ..så om man tukler med forstillingen må bilen vises hos BT?


Tittel: Sv: Dropspindler vs Puma?
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'oktober 11, 2011, 13:54:49 pm
Du endrer vinklerne på forhjulene og derfor må du ha 4 hjuls kontroll. Men absolut senkespindler på balljoint forstilling!  ;)


Tittel: Sv: Dropspindler vs Puma?
Skrevet av: JTWEoktober 11, 2011, 17:54:22 pm
Dropspindler med stivere fjørblader (Sway-Away lager dette) - evt Puma for å finjustere de siste mm.