VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: Germaniack på oktober 20, 2011, 09:55:23 am



Tittel: JPMs røde bobble
Skrevet av: Germaniackoktober 20, 2011, 09:55:23 am
Hei
vet ikke om dette er tatt opp før, men skulle gjerne hatt info om Johannes Perssons røde bobble.
-modell, motor gear etc. samt tider på evnt 201 og 402 meter


Tittel: Sv: JPMs røde bobble
Skrevet av: BeetleBugoktober 20, 2011, 10:15:58 am
1965 modell med flippfront
1915 T1 motor / 10 000 omdr / 252 hk / 132hk pr liter
T1 girkasse med bygd i Sverige. Tilpasset motor og bil

Han har ikke hatt tid til å kjøre så mye på stripa så det er få tider å rapportere hjem om.

BB


Tittel: Sv: JPMs røde bobble
Skrevet av: Germaniackoktober 20, 2011, 10:27:41 am
takk BB.
Finnes det noen "byggetråd" angående bilen på noe forum?
regner med det er både tørr sump, spesial slide throttle bodies etc

den hvite bilen en kompis av han har/hadde, som det var reportasje om i Bilsport for noen år siden. lever den?
speck?


Tittel: Sv: JPMs røde bobble
Skrevet av: magsoktober 20, 2011, 10:46:35 am
Ikke noe bygge tråd ::)
trur han har kjørt 11,3
Den hvitte Herbie Bubblan (Han heter Nicklas
ja samme eier.

M


Tittel: Sv: JPMs røde bobble
Skrevet av: BeetleBugoktober 20, 2011, 11:05:01 am
Johannes har ikke tid til å bygge bilene sin selv så den røde er bygget av JK Racing:

[attachment=1]

[attachment=2]

BB


Tittel: Sv: JPMs røde bobble
Skrevet av: Sonicoktober 20, 2011, 12:49:44 pm
63 mod kanskje .....

Erich


Tittel: Sv: JPMs røde bobble
Skrevet av: JSoktober 20, 2011, 20:23:12 pm
Han kjørte i alle fall 11,5 med 1603cc motoren på Mantorp. Den motoren er dog solgt.


Tittel: Sv: JPMs røde bobble
Skrevet av: dynneoktober 24, 2011, 16:48:20 pm
Han kjørte i alle fall 11,5 med 1603cc motoren på Mantorp. Den motoren er dog solgt.
Litt info om denne motoren finner man dog her:
http://cal-look.no/lounge/index.php?PHPSESSID=b12645ac21346a1f98a0ef2a460ed7cd&topic=3257.0 (fra s.2)


Tittel: Sv: JPMs røde bobble
Skrevet av: Hot Owloktober 24, 2011, 18:52:11 pm
takk BB.
Finnes det noen "byggetråd" angående bilen på noe forum?
regner med det er både tørr sump, spesial slide throttle bodies etc

Han bruker ikke tørrsump på motorene sine, heller ikke slide throttle bodies, men 1915 har throttlebodies av "tønne" typen.