Tittel: porsche 550 og 718 replica Skrevet av: Germaniack på oktober 20, 2011, 13:19:52 pm Hei
hva skal til for å få godkjnet en "porsche" 550 eller 718 replica i Norge? Vet fra langt tilbake at hvis det var bygd på bobble, måtte så og så mye være igjen av bobbla for at det skulle være "oppbygd" og ikke "ombygd". Gjelder det ennå? Er det samme for beachbuggy? Er jo en del beachbuggyer som er godkjent i Norge, da må det vel gå å godkjenne en replica av en 718 også ? gjerne kommentarer, synspunkter omkring dette her. takk! Tittel: Sv: porsche 550 og 718 replica Skrevet av: Lowlife på oktober 21, 2011, 06:54:50 am Hovedregelen er vel at BT har satt ned foten for alt av Kitcar. Det jeg har hørt, er at de tenker at de har gjort feil ved å slippe gjennom det de allerede har godkjent, men at de ikke skal gjøre den feilen igjen. Likevel hører man stadig om at noen får til å presse noen biler gjennom. Så det er sikkert like lottopreget som alt annet som har med BT å gjøre. De er ikke akkurat verdensmestere på å være konsekvente. Frustrerende å forholde seg til.
Tittel: Sv: porsche 550 og 718 replica Skrevet av: Germaniack på oktober 21, 2011, 08:57:14 am takk for svar lowlife.
en 718 bygd på 1968 bobble "plate" er vel ikke noe verre enn en beachbuggy bygd på 68 plate ??? vet om en knall bra 718 replica i Sverige for ca 60000,- norske. HAdde vært noe det Tittel: Sv: porsche 550 og 718 replica Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken' på oktober 21, 2011, 10:27:28 am Hvis den er godkendt i Sverige og alt står i vognkortet skal de vel godkende den hos Biltilsynet også så længe den ikke er bygget på rørramme.
Tittel: Sv: porsche 550 og 718 replica Skrevet av: Lowlife på oktober 24, 2011, 09:03:26 am Hvis den er godkendt i Sverige og alt står i vognkortet skal de vel godkende den hos Biltilsynet også så længe den ikke er bygget på rørramme. I utgangspunktet skal det vel være så enkelt, men av erfaring ville jeg ikke satset på det. Det finnes mye doble regelverk de kan henvise til. Jeg sier ikke at det ikke lar seg gjøre, men vi har et tilsyn som hater alt som er spesielt og moro. Dersom man ønsker å ta inn en slik bil fra utlandet, bør man få den forhåndsgodkjent skriftlig. Tittel: Sv: porsche 550 og 718 replica Skrevet av: Gullik på oktober 24, 2011, 10:31:12 am Er redd du har mye rett i dine betraktninger, samtidig er det vel også klin umulig å få noen til å forhåndsgodkjenne noen verdens ting. Så en må gjerne bare satse, og det kan jo bli en svindyr erfaring. Allikevel dukker det opp en og annen Lotus superseven replica og AC Cobra. Selvfølgelig er 30-40 50 tusen i krangling med myndighetene en større prosent av bilens "verdi" om en ønsker en bil i prissjiktet under feks 100000 kr enn de bilene som koster opptil en halv mill.
Tittel: Sv: porsche 550 og 718 replica Skrevet av: Pål på oktober 24, 2011, 12:18:30 pm Finn en Norsk godkjent buggy som har innskrevet "godkjent ombygget to 2-seter åpen bil" i vognkortet. Så bytter du karosseri til det du selv vil ha.
Tittel: Sv: porsche 550 og 718 replica Skrevet av: flatfour på oktober 25, 2011, 14:09:14 pm 718 - dog ikke replica ;) (http://www.sportscardigest.com/wp-content/uploads/Algarve-v4.jpg) |