VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: rofferen på november 03, 2011, 21:34:15 pm



Tittel: hva kan være galt
Skrevet av: rofferennovember 03, 2011, 21:34:15 pm
1915 cc nybygg.får starta motoren.men går kun på sylinder 1 og 3..ingen kompresjonslekasje her jeg funnet heller.når jeg bytter om tennpluggkablene og setter 3 og 4 på samme utgang som 1 og 3 går på.tenner den på 2 og 4 også.men siden den ikke vil gå på alle hva kan være galt.fordeler rotor.fordelerlokk.???????? forgasser på høyre side.vet ikke ville være rart viss det er forgasser siden han tenner både på v og høyre side men bare ikke på alle sylindere.


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: Dewilnovember 03, 2011, 21:51:53 pm
Rekkefølgen din er mest sannsynlig feil. Flytt om på 2 av kablene. Rekkefølgen er:

svinghjul
1       3
2       4
reimhjul

fordeler
1 | 4
-----
2 | 3


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: Erlend / bug66november 03, 2011, 22:07:47 pm
Motor:

3       1


4       2


Fordeler:

3    2

4    1


 ;)


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: rofferennovember 03, 2011, 22:14:00 pm
oki så sylinder 1 er mot svinghjulet.også videre trodde syl nr en hvar på venstre side mot rimskiva jeg .men da skal jeg prøve detta


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: rofferennovember 03, 2011, 22:18:08 pm
pluss nytt fordelerlokk og stift og rotor.da er altså sylinder nr 1 på venstre side mot svinghjulet.og så sylinder nr 4 på høyre side mot motorlokket.også 3 og 4 hmm da har jeg bommet fælt gitt.jaja 30 år er jeg snart blitt men langt ifra utlært.


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: Erlend / bug66november 03, 2011, 22:22:05 pm
Når du ser på motor med reimskive nærmest:

1 innerst til høyre
2 nærmest fanger til høyre
3 innerst til venstre
4 nærmest fanger til venstre

Hva slags fordeler?

Hvis fordeler aksel står rett gjelder

3 2
4 1



Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: rofferennovember 03, 2011, 22:25:40 pm
har en standard forldeler med vacum, til gasser.ah da e jeg klokere slylinder en er altså på høyre side.har altid trudd den hvar på venstre sida jeg.hmm dumme meg


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: Erlend / bug66november 03, 2011, 22:29:36 pm
Vær 100% sikker på kabling og prøv igjen. Står ikke fordelerdrevet riktig så må du poppe av fordelerlokket for å finne hvor 1 er. Da er 2 på neste punkt mot klokken


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: rofferennovember 03, 2011, 22:37:45 pm
ok når sylinder nr 1 inners til høyre står på topp skal rotoren peke på nr 1 på fordler..rekkfølgen på sylinderene blir vel som du har skrevet?


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: SveinTnovember 03, 2011, 22:43:48 pm
Nummeret på sylinderen stor på dekselet rett ved plugghullet også. Husk at stempelet er to ganger på topp, men bare en av de er det gnist, og det er når begge ventilene er stengt.


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: rofferennovember 03, 2011, 22:48:39 pm
ok men jeg fant akuratt ut att jeg har bytta om dekslene.så sylinder nr en havna på venstre side.da er det ikke rart jeg har bomma


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: Dewilnovember 03, 2011, 23:09:20 pm
haha, se jeg er sløv i dag a. Slutte å henge på forumet med skallebank ser jeg ;D
godt folk er våkne her


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: rofferennovember 03, 2011, 23:31:08 pm
skallebank dewil vært på flaska?


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: Dewilnovember 03, 2011, 23:49:27 pm
Kjennes sånn ut, men det er jo ikke før om 19-20 timer...


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: rofferennovember 04, 2011, 10:47:18 am
hehe off.


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: rofferennovember 04, 2011, 22:10:58 pm
jadda rekkfølgen fant jeg uta men jeg var jo dumm nok til og ikke sjekke vipparmgeometrien.ventilen ligger jo på når den skal tenne pga att sylinderene er dreid ned for mere komp så he må jeg gjøre noe.kansje dreie ned vippestengene.med mindre 1200 stenger er kortere?


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: Dewilnovember 05, 2011, 01:03:12 am
1200 stengene er kortere ;-)


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: Erlend / bug66november 05, 2011, 01:30:10 am
Hvor mye er det snakk om da?


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: rofferennovember 05, 2011, 09:49:56 am
ett par mm insugventilen ligger på


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: Erlend / bug66november 05, 2011, 11:20:30 am
Det er ikke sikkert 1200 stenger er passe. Mål opp og kapp de du har idag


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: rofferennovember 05, 2011, 11:32:21 am
endene på røra er jo runde.når man kapper vil jo det runde forsvinne i enden har det noe og si og hvordan kapper man vinkelkutter??


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: Erlend / bug66november 05, 2011, 11:46:56 am
Endene er er plugger. Disse tas ut og rørene kappes


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: rofferennovember 05, 2011, 11:52:14 am
ah ikke verre.da forstår jeg


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: MrKreosot/ Arnenovember 05, 2011, 11:57:54 am
Jeg prøvde 1200 stenegen på 1,25 vipper og de ble for korte. Ang tenning, på kanten av fordelerhuset er det et hakk, evt underkant på fordelerlokket. Når rotoren står over det hakket skal syl nr 1 tennes.


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: rofferennovember 05, 2011, 16:56:42 pm
ok.har gitt opp nå han går kunn på 4 og 2 ingen komplekk på andre sida.tenner kun når jeg heller bensin ned i forgasseren.


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: BeetleBugnovember 05, 2011, 17:44:58 pm
ok.har gitt opp nå.

Bra! Selg motoren før den ødelegges ytterligere.


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: bObLeFrIknovember 05, 2011, 20:06:30 pm
Hvorfor er 1 nederst på høyre side på fordeler der jeg bruker 009 (1915) , og 1 øverst til høyre på orginal fordeler ? (1600)


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: rlnovember 05, 2011, 21:25:28 pm
hva med noe som dette da?[attachment=1]


Tittel: Sv: hva kan være galt
Skrevet av: rofferennovember 05, 2011, 21:28:57 pm
hehe ett strikk- fikk start på den i kveld.ren flaks jeg så det men lagg 2 skiver mellom innsuget og toppen.der det er pakning imellom fjerna de så funka han